Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kas svarbiausia maitinančios mamos racione?

Moteris valgo pusryčius
Fotolia nuotr. / Moteris valgo pusryčius
Šaltinis: Projekto partnerio remiamas turinys
Turinio kontrolė – redakcijos rankose, projekto partneris tik inicijuoja ar palaiko temos viešinimą
0
A A

Dauguma besilaukiančių moterų savo mitybai skiria žymiai daugiau dėmesio. Jos pradeda atidžiai stebėti savo organizmą ir stengiasi maitintis taip, jog netrūktų jokių būtinų vitaminų ir mikroelementų. Dažniausiai būsimosios mamos mitybos racione padidina vaisių ir daržovių kiekį. Tačiau kurie vaisiai ir daržovės tinkamiausi tiek maitinančiai mamai, tiek maitinamam kūdikiui?

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Galima valgyti viską

Dietologė Jūratė Dobrovolskienė tvirtina, kad pastaruoju metu tiek Lietuvoje, tiek visame Vakarų pasaulyje laikomasi nuostatos, kad maitinančios mamos mityba neturi įtakos kūdikio sveikatai. Tačiau turi būti atidžiai stebima, ar atskiri mamos valgomi vaisiai ir daržovės kūdikiui nesukelia alergijos bei virškinimo sistemos pakitimų.

„Tik 1 iš 10 kūdikių gali būti alergiškas arba turėti genetiškai paveldimą virškinimo sistemos sutrikimą. Maitinanti mama gali valgyti visus vaisius ir daržoves, tačiau labai svarbu atsižvelgti į jų kokybę“, – sako J. Dobrovolskienė.

Vengti alergenų

Anot dietologės, maitinančioms mamoms nerekomenduojama vartoti su aštriais prieskoniais paruoštų, ar konservuotų daržovių bei vaisių. Reiktų atkreipti dėmesį ir į produktus, kurie patenka į didžiausių alergenų dešimtuką. Tiesa, didžioji jų dalis nėra vaisiai ir daržovės.

„Dažniausiai alergijas sukelia karvės pieno baltymai, kiaušiniai ir žuvys. Ypatingai alergizuojantis produktas yra žemės riešutai. Iš vaisių ir daržovių alergiją gali sukelti citrusiniai vaisiai, braškės, avietės, ananasai ir pomidorai“, – teigia J. Dobrovolskienė.

Kaip atpažinti alergiją

Norint laiku pastebėti kūdikio ar vaiko alergiją, reikia stebėti jo odą, kvėpavimą bei virškinimo sistemos darbą.

„Dažniausios alerginės reakcijos pasirodo kaip odos pakitimai: įvairūs bėrimai, paraudimai, pūslelės. Jie paprastai atsiranda pilvo srityje, ant veido, kojų užpakalinėje dalyje ties keliais. Kūdikio alergija gali pasireikšti ir dusuliu, kosėjimo priepuoliais, pilvo pūtimu arba viduriavimu“, – teigia J. Dobrovolskienė.

Geriausiais pasirinkimas – trintos daržovės

Dietologė nesutinka su nuomone, kad iki 6 mėn. kūdikiui galima valgyti tik motinos pieną. „Motinos piene gali pritrūkti geležies, ar gali kilti kitų problemų. Sveikatos apsaugos ministerija, papildomą maitinimą į kūdikio racioną siūlo įtraukti tuomet, kai jis sulaukia 4-6 mėn. Primaitinimą reikėtų pradėti nuo daržovių košės“, – sako J. Dobrovolskienė.

Ji pataria rinktis šias daržoves: morką, kopūstą bei cukiniją. Į racioną vertėtų įvedinėti po vieną produktą ir kelias dienas stebėti ar nepasirodo alerginių reakcijų.

„Iš pradžių kūdikį daržovių košele reikėtų maitinti ne daugiau negu 1 kartą per dieną. Itin svarbu pratęsti ir kūdikio žindymą. 6-8 mėnesių kūdikis per dieną valgo maždaug 5 kartus. Iš jų 3 kartai turėtų būti mamos pienas, likę 2 – daržovių košelė ar tyrelė “, – teigia dietologė.

Švieži ar termiškai apdoroti?

Pasak J. Dobrovolskienės, kūdikio virškinimo ir imuninė sistemos yra labai jautrios, dėl to jis lengviau prisitaiko prie termiškai apdorotų vaisių. Pavyzdžiui, obuolį patartina šiek tiek pakepti orkaitėje ar garpuodyje. Tačiau yra ir kita medalio pusė – šviežias vaisius turi daugiau maistingųjų medžiagų nei termiškai apdorotas.

„Reikėtų išlaikyti balansą. Kūdikiui galima duoti labai mažą kiekį žalio obuolio košelės ir žiūrėti kaip jis reaguoja. Jei kūdikis reaguoja gerai, košelės kiekį galima palaipsniui didinti. Sultys ir vaisių tyrelės yra desertas ir jos negali atstoti šviežių daržovinių tyrelių“, – tvirtina J. Dobrovolskienė.

Kūdikį pratinantiems prie vaisių, dietologė siūlo pirmiausiai duoti obuolio, vėliau mitybą pildyti slyvomis ar bananais.

Kampanija „Penki per dieną“

Primename, kad Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja kiekvienam žmogui per dieną suvalgyti 400 g vaisių ir daržovių – maždaug penkias saujas. Tai daryti skatina ir pasaulyje ne vieną dešimtmetį vykstanti kampanija „Penki per dieną“, prieš kelis metus prasidėjusi ir Lietuvoje. Kampanija „Penki per dieną“ yra pagrindinė programos „Europos Sąjungos kilmės vaisių ir daržovių žinomumo didinimas Lietuvoje“ priemonė. Kampanijos tikslas – paskatinti mūsų šalies gyventojus gyventi sveikai ir suvalgyti per dieną bent penkis Europos Sąjungoje užaugintus šviežius vaisius ar daržoves.

BUVA

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką