Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kasdienė kavos dozė. Kiek nekenkia?

Rytinė kava
Fotolia nuotr. / Rytinė kava
Šaltinis: Žurnalas „JI“
0
A A

Ar skaičiuojate, kiek kavos puodelių išgeriate kasdien, norėdama bent truputį pažvalėti?..

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Verta žinoti, kad energijos suteikia tik pirmasis, daugiausia antrasis kavos puodelis. Tyrimais įrodyta, jog kava turi trumpalaikį efektą. Kofeinas stimuliuoja liaukas, gaminančias adrenaliną, tokiu būdu laikinai pagerina dėmesingumą ir suteikia energijos. Po valandos, kai adrenalino kiekis sumažėja kraujyje, žmogus pradeda jausti nuovargį, energijos trūkumą ir alkį. Tokiu atveju kavos mėgėjai siekia kito kavos puodelio ar saldumynų. Tai duoda dar vieną laikiną pagerėjimą, ir dienos pabaigoje žmogus būna labai išsekęs.

 

Neteigiame, kad turite visiškai atsisakyti kavos. Dietologai rekomenduoja nepiktnaudžiauti ja ir per dieną išgerti iki 2 puodelių. Kavą galima pakeisti kitu tonusą pakeliančiu gėrimu. Kalbame ne apie energinius gėrimus, kuriuose apstu kofeino, bet natūralius stimuliatorius, pavyzdžiui, ženšenių arbatą. Skirtingai nuo kavos, kuri stimuliuoja centrinę nervų sistemą, ženšenis energiją padidina švelniai.

 

Vis dėlto, galvodamos apie energijos teikiančius gėrimus, kartais pamirštame patį paprasčiausią būdą turėti energijos – gerti daugiau vandens. Skysčių trūkumas taip pat mažiną darbingumą, sukelia silpnumą ir nuovargį. Beje, kava turi neigiamą poveikį išvaryti skysčius iš organizmo, o su jais ir naudingąsias medžiagas. Todėl po kavos pertraukėlės rekomenduojama išgerti bent stiklinę vandens. Apskritai žmogui reikia išgerti nuo 1,5 iki 3 l vandens. Dietologė Rūta Rokaitė pataria, skaičiuojant skysčių kiekį, įtraukti ir arbatą, bet geriausiai gerti mineralinį vandenį. Jei norite jaustis žvaliai, ryte išgerkite stiklinę vandens su griežinėliu citrinos.

Žurnalas „JI“
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką