Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kiek kavos galima išgerti per dieną?

Moteris kavinėje
Vida Press nuotr. / Moteris kavinėje
Šaltinis: 15min
0
A A

Dažno rytas prasideda kvapnios kavos puodeliu, vėliau atsiranda antras, trečias... Tačiau ar kada susimąstėte, kiek kavos gali būti per daug?

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Kofeino yra ne tik kavoje, bet ir įvairiuose (energiniuose) gėrimuose, juodajame šokolade, kakavoje, alkoholiniuose likeriuose, koloje, šokolade, pyraguose, pudinguose, grūduose, šokoladiniuose saldainiuose, sirupe, želė, sojų piene, sausainiuose, keksiukuose, leduose, kramtomojoje gumoje ir pan.

Kodėl reikia riboti kofeino turinčių produktų vartojimą? Kofeinas žadina apetitą, padidina insulino, gliukozės kiekį, sukelia stresą, be to, suaktyvėja širdies ritmas, gali kamuoti skrandžio spazmai, nervingumas, drebulys, nemiga, psichologinės problemos (depresija, nesaugumas), kai kurie vaikai tampa net hiperaktyvūs. Taip pat verta žinoti, kad kofeinas – natūrali šlapimą varančioji medžiaga. Kadangi dažniau šlapinamasi, netenkama daugiau nei įprastai skysčių.

Jei kofeinas vartojamas nuosaikiai – nieko baisaus. Tačiau dauguma žmonių, to nė nežinodami, dažniausiai vartoja iš karto kelis kofeino turinčius produktus. Pasak Amerikos mitybos specialistų, sveikiems suaugusiems žmonėms saugi kofeino dienos dozė yra nuo 200 iki 300 mg. Jei suvartojama daugiau, gali paūmėti anksčiau išvardyti sveikatos sutrikimai. Kai jo gauname per didelius kiekius, kenkiame savo savijautai, sveikatai, tampame dirglūs ir suirzę.

Kitų tyrimų duomenimis, per dieną galima suvartoti iki 400 mg kofeino, tačiau reikia atsižvelgti į žmogaus sudėjimą, sveikatos būklę, amžių ir begalę kitų dalykų, pavyzdžiui, jeigu moteris laukiasi, jai reikėtų pasitarti su gydytoju dėl kavos vartojimo, rašoma lifehacker.ru.

Mokslininkė Esther Myers iš Tarptautinio biologijos mokslų instituto, tirianti kofeino įtaką, susimąstė, ar įvardyta kaip saugi 400 mg dozė nepaseno, juk pirmą kartą ji buvo įvardyta dar 2003-aisiais.

Išanalizavę daugiau kaip 700 tyrimų, mokslininkai pasiliko prie nuomonės, kad 400 mg galima traktuoti kaip saugią dozę, o štai per dideli kofeino kiekiai neigiamai veikia širdies ir kraujagyslių sistemą, sukelia nerimą, depresiją, kenkia kraujospūdžiui. Kaip tikina specialistė, daugeliui žmonių 400 mg dozė yra nekenksminga, tačiau tai nereiškia, kad ji visiškai nekenkia.

Ypatingai atsargiems su kofeinu reikia būti vaikams, paaugliams, besilaukiančioms moterims, taip pat turintiems jau minėtų sveikatos problemų su širdimi, kraujospūdžiu ir pan.

Štai kiek kofeino turi dažniausiai mūsų vartojami produktai:

  • Įprastai plikoma kava: 80–200 mg;
  • Espreso kava: 29–150 mg;
  • Juodoji Ceilono arbata: 58 mg;
  • Indiška žalioji arbata: 57 mg;
  • Kiniška baltoji arbata: 75 mg;
  • Kola: 40 mg;
  • Energinis gėrimas: 84 mg;
  • Juodasis šokoladas: 50 mg;
  • Pieninis šokoladas: 25 mg;
  • Baltasis šokoladas: 0 mg.
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 Kava Kofeinas
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką