Dabar populiaru
Publikuota: 2019 kovo 2d. 19:00

Knygos apie lieknėjimą autorė V.Kurpienė atskleidė principus, kurie padės sureguliuoti svorį ir jausti malonumą

Vaidos Kurpienės knygos „Liekna visam gyvenimui“ pristatymas
Luko Balandžio / 15min nuotr. / Vaidos Kurpienės knygos „Liekna visam gyvenimui“ pristatymas

„Jei lieknėdamas valgai neskaniai ir būni alkanas – esi kančioje, o tokia kova su savimi gali trukti tik ribotą laiką. Tam, kad būtum lieknas visą gyvenimą, reikia rasti tai, kas yra skanu, vertinga ir teiktų džiugesį“, – Vilniaus knygų mugėje teigė mitybos specialistė Vaida Kurpienė, pristačiusi autorinę knygą „Liekna visam gyvenimui“.

Knygos pristatyme dalyvavusi Eglė Skrolytė į auditoriją kreipėsi klausdama, kiek iš susirinkusiųjų nori sulieknėti visam gyvenimui ir kiek yra manančių, kad tai padaryti lengva. Į pastarąjį klausimą teigiamai sureagavo bent tris kartus mažiau žmonių.

Ir nors bandymas sulieknėti dažnam asocijuojasi su savęs ribojimu, E.Skrolytė patikino, jog V.Kurpienė yra viena pirmųjų mitybos specialisčių Lietuvoje, pradėjusi sakyti, jog norint būti lieknam – būtina skaniai, sočiai valgyti.

Pati knygos autorė pripažino, jog toks požiūris į mitybą jai leido atsikratyti 24 kilogramų antsvorio.

Svarbu valgyti maistą, kuris ne tik yra sveikas, bet ir teikia malonumą – tada svorio reguliavimas nebeatrodo toks sudėtingas.

Nereikia kovoti su savimi

„Kalbant apie svorio metimą, dažnai vartojame prastai nuteikiančias frazes, kaip „dabar susiimsiu, save kontroliuosiu, su savimi kovosiu“, – kalbėjo V.Kurpienė. – Bet jei tą kovą laimime, tai kas tada pralaimi? Ogi kita mūsų pusė, kuri po kurio laiko pradeda šnabždėti: „Kodėl tu negali to valgyti?“ Ir tuomet, susidūrę su stresu ar nuovargiu, savęs nebekontroliuojame ir dar daugiau prisivalgome.“

Būtent dėl to, anot jos, svarbu susidraugauti su savimi ir valgyti maistą, kuris ne tik yra sveikas, bet ir teikia malonumą – tada nebereikia kovoti su savimi, o ir svorio reguliavimas nebeatrodo toks sudėtingas.

„Įsivaizduokite, jog turite drauges, kurių viena jus visuomet skatina ir palaiko, o kita – kritikuoja. Su kuria norisi būti labiau? Žinoma, su ta, kuri yra pozityvi. Pagalvokite, kokie jūs esate draugai ar draugės sau?“, – retoriškai klausė autorė.

Lygintis reikėtų tik su savimi

„Dažnai mes iškart norime staigių pokyčių, ir tada atrodo, kad reikia pradėti ir sportuoti, ir valgyti daug daržovių, ir gerti daug vandens, ir laiku pavalgyti, ir rinktis tik superliesą maistą. Tai atveda prie atidėliojimų, neva pradėsiu keisti režimą „nuo pirmadienio“ ar „nuo sausio pirmosios“. Ir tai yra viena didžiausių klaidų“, – patikino mitybos specialistė.

Jos teigimu, tokius atidėliojimus skatina ir baimės, kurios ne visuomet yra pagrįstos. Pavyzdžiui, kad bandant sulieknėti teks daug gaminti, kad jausimės alkani, prarasime valgymo malonumą ir panašiai.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidos Kurpienės knygos „Liekna visam gyvenimui“ pristatymas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidos Kurpienės knygos „Liekna visam gyvenimui“ pristatymas

Kita priežastis, kuri trukdo lieknėti, pasak V.Kurpienės, yra ta, jog neišsikeliame aiškaus lieknėjimo tikslo: „Dažnai žmonės sako, kad jiems „reikia“ numesti „tiek ir tiek“ kilogramų. Bet paklausus, ką tai duos ar ką pakeis, tampa neaišku. Tad esminis dalykas turėtų būti ne tas, kad man reikia numesti svorio, bet dėl ko noriu tą daryti. Pavyzdžiui, dėl geresnės sveikatos ar savijautos.“

Ji taip pat pridūrė, jog nusistačius tikslą reikėtų jo siekti po truputį, pasidžiaugiant ir mažais pasiekimais.

„Neretai mes save lyginame su kažkokiais idealais instagrame, kur pasaulis, švelniai tariant, yra pagražintas – tada atrodo, kad mums visą laiką nesiseka. Reikėtų lygintis tik su savimi: jei vieną savaitę savo savijautą įvertiname ketvertu, o dar po savaitės – šešetu, tai jau yra didelis pasiekimas“, – aiškino V.Kurpienė.

Visi žinome, kad reikia gerti daug vandens, valgyti šviežių daržovių ir išsimiegoti. Bet naudinga žinoti ir tai, ką tai duoda.

Lieknumas neturėtu virsti tikslu

Savo knygoje mitybos specialistė aprašo ne tik sveikos gyvensenos patarimus ir būdus, kaip to siekti, bet ir tai, kodėl svarbu tai daryti.

„Visi žinome, kad reikia gerti daug vandens, valgyti šviežių daržovių ir išsimiegoti. Bet naudinga žinoti ir tai, ką tai duoda. Pavyzdžiui, palyginę gero ir prasto miego pasekmes, galite lengviau save motyvuoti, todėl nebereikia savęs versti „susiimti“; tuomet žinote, kokiais veiksmais rodote meilę sau, o kokiais – baudžiate save“, – teigė ji.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidos Kurpienės knygos „Liekna visam gyvenimui“ pristatymas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidos Kurpienės knygos „Liekna visam gyvenimui“ pristatymas

Knygos redaktorė Daina Žemaitytė antrino, jog, nepaisant to, kad pati neturi antsvorio problemų, anksčiau turėjo įprotį valgydama žiūrėti televizorių, skaityti ar naršyti internete ir taip nejučia persivalgyti – bendradarbiavimas su Vaida jai padėjo tai pakeisti: „Dabar to nebedarau, ir dažniau pasvarstau, ar, tarkim, suvalgyti tris saldainius, ar dar du; renkuosi, ar man valgyti didesnį kiekį ir po to jaustis blogai, ar sustoti ir jaustis gerai.“

D.Žemaitytė taip pat pridūrė, jog knygoje pabrėžiama, kad svarbu ne tai, kokie liekni mes esame, o tai, kaip mes jaučiamės.

„Didelis antsvoris yra ne tik grožio, bet ir sveikatos problema. Kaip ir sako Vaida – lieknumas nėra tikslas, o tik priemonė tam, kad jaustumėmės lengvai, energingai, žvaliai, džiaugtumėmės gyvenimu“, – pabrėžė ji.

Žengti link pokyčių galima jau šiandien

Atsakydama į auditorijos klausimus, V.Kurpienė pažėrė dar keletą patarimų.

„Naktį miegodami mes kvėpuojame, šiek tiek prakaituojame, o atsikėlę einame į tualetą nusišlapinti. Taip iš organizmo yra pašalinama dalis vandens, todėl rytais svarbu atstatyti skysčių balansą.

Patartina rinktis gryną vandenį, šiltesnės temperatūros, kad lengviau įsisavintų. Tokiu būdu po 20 minučių jausimės žvalesni, sumažės poreikis tonizuotis kofeinu. O jei nubudus pasireiškia didelė dehidratacija ir tampa sunku gerti gryną vandenį, galima jame ištirpinti kristalą druskos ar įpilti šiek tiek sūraus mineralinio vandens – taip jis lengviau bus išgeriamas“, – pasakojo mitybos specialistė, pridurdama, kad dieną taip pat būtina vartoti vandens.

Per didelis noras vartoti saldaus maisto signalizuoja apie miego trūkumą ar nesubalansuotą mitybą.

Paklausta apie priklausomybę cukrui, V.Kurpienė patikino, kad tokios priklausomybės nėra. Jos teigimu, per didelis noras vartoti saldaus maisto signalizuoja apie miego trūkumą ar nesubalansuotą mitybą, tad sureguliavus šiuos dalykus, nevaldomas potraukis cukrui praeina.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidos Kurpienės knygos „Liekna visam gyvenimui“ pristatymas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Vaidos Kurpienės knygos „Liekna visam gyvenimui“ pristatymas

„Kitas dalykas, nereikia iš raciono išmesti kažkokios grupės produktų. Dažnai sakau, jog tam, kad pokytis būtų visam gyvenimui, naudinga kartą per savaitę be jokios sąžinės graužaties suvalgyti nesveiko norimo produkto, aišku, pagalvojant apie kiekius. Ir svarbu pasimėgauti tuo valgymo procesu šimtu procentu – kiekvienu kąsneliu. Taip išvengiame tų „paskutinių kartų“, kada po savęs ribojimo leidžiame sau valgyti be saiko“, – teigė knygos autorė.

Pasak jos, jau šiandien galime žengti link pokyčių: „Vienas dalykas, kuris nieko nekainuoja ir kuriam nereikia pasiruošti iš anksto, yra ilgesnis maisto kramtymas. Taip pajusite daugiau malonumo ir suvalgysite tiek, kiek reikia organizmui. O prieš valgydami kaskart pagalvokite, ar tokio maisto pasirinkimu džiaugsitės rytoj.“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Interviu

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera

Video

01:09
02:13
02:24

Dabar tu gali

Maistas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką