Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Kodėl išalkus kyla ir susierzinimo pojūtis? Išeitis – keturių valandų taisyklė

Alkana mergina
„Fotolia“ nuotr. / Alkana mergina
Šaltinis: vlmedicina.lt
4
A A

Galbūt jums teko patirti keistą būseną, kai alkanas ateinate į restoraną, o padavėja lyg tyčia neskuba… Jus ima erzinti ir jūsų pašnekovas, o lėtapėdę padavėją jūs pradedate skubinti savo žudančiu žvilgsniu.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Kas jums darosi? Kodėl darosi sunku kontroliuoti savo piktumą? Agresija ima kilti dėl nuo alkio kritusio gliukozės kiekio kraujyje. Anot vienos mokslinės studijos, bandydami suvaldyti kylančią agresiją, jūs išnaudojate dar daugiau energijos.

Medical News Today rašoma, kad trūkstant gliukozės smegenyse (pvz., jei nevalgėte pastarąsias aštuonias valandas), ima strigti savikontrolės mechanizmas. Trūkstamą gliukozės kiekį kūnas kompensuoja atpalaiduodamas tokius hormonus kaip kortizolis ir adrenalinas. Pastarieji skatina agresyvumą ir sukelia alkio priepuolius.

Alkio priepuoliai gali pasireikšti labai įvairiai. Vieno mokslinio tyrimo metu pastebėta, kad tiriamųjų agresyvumas suintensyvėdavo nukritus gliukozės kiekiui kraujyje.

Istoriniai šaltiniai atrado, kad viena Peru indėnų gentis, pasižymėjusi ypatingu žiaurumu, kentėjo nuo žemo gliukozės kiekio.

Anot mokslininkų, sutuoktiniai, nuolat patiriantys konfliktus, nuovargį, dėmesio koncentravimo stoką, prieš kreipdamiesi į psichologus turėtų atkreipti dėmesį ir į gliukozės kiekį kraujyje.

Kaip išvengti alkio priepuolių?

Efektyviausia pykčio priepuolių prevencija – tvarkingas maitinimosi režimas. Dietologė Lauren Slayton siūlo laikytis „keturių valandų taisyklės“ – būtinai ką nors užkąskite nepraėjus keturioms valandoms po paskutinio valgymo. Nebūtina laukti, kol skrandis ims groti maršus. Geriau pasistiprinti dar nepajutus alkio – tuomet suvalgysite mažiau ir nepriaugsite nereikalingų kilogramų.

Norėdami išlaikyti pastovų energijos lygį, vartokite daugiau lėtai virškinamų angliavandenių (maistinių skaidulų) arba baltymų. Vaisiai, kurie suteikia organizmui greitai pasisavinamų angliavandenių, padės akimirksniu atkurti trūkstamą energijos kiekį.

vlmedicina.lt
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką