Dabar populiaru
Publikuota: 2017 vasario 10d. 07:00

Kodėl taip svarbu anksti keltis ir kaip išsiugdyti šį įprotį?

Rytas
Vida Press nuotr. / Rytas

Į šiuos klausimus išsamiai atsako tinklalapio quora.com autorius, asmeninio augimo ir kūrybiškumo treneris Paulas DeJoe.

Jis rašo, kad kėlimasis 5 ryto pakeitė jo gyvenimą ir už viską, ką jis turi, yra dėkingas būtent šiam įpročiui. Penktą ryto jis keliasi kas rytą jau 8 metus, savaitgaliais keliasi 7 val. Jeigu norite keltis anksti ryte, jis siūlo pradėti nuo dviejų esminių klausimų: kaip ir kodėl.

Mokslininkų, tyrinėjančių miegą, duomenimis, suaugusiam žmogui reikia nuo 7 iki 9 valandų miego. Tokiu būdu iš laiko, kai pageidaujate prabusti, atimkite 7–9 valandas ir turėsite laiką, kada turite eiti miegoti. Paul DeJoe (36 m.) miega 7 valandas ir 80 proc. atvejų jis eina miegoti 22.30, o keliasi 5.30.

Dabar apie strategiją.

Kam to reikia?

Kaip ir daugelyje kitų atvejų, kai nusprendžiama išsiugdyti naują įprotį, svarbiausiu veiksniu tampa tai, ar stipriai to norite.

Kodėl jums reikia keltis anksti ryte? Yra tik du atsakymo variantai:

  • Jums tai būtina (neišvengiama);
  • Jūs to norite.

Kalbant apie pirmą variantą, čia viskas paprasta: nėra pasirinkimo – nėra problemų. Pavyzdžiui, dirbate pirmoje pamainoje; turite mažą vaiką, kuriam reikia daug dėmesio; ilgas kelias iki darbo, dėl to tenka labai anksti keltis ir t. t., ir pan. Kai kurie tokiais atvejais greitai įjungia autopilotą, kitiems gi ankstyvas kėlimasis tampa sunkiu išbandymu. Ir tokiu atveju jau netinka kalbėti apie subalansuotą gyvenimą.

Jeigu jums tinkamesnis antras variantas, tuomet reikalinga motyvacija. Šaltais tamsiais rytais lįsti iš šiltos lovos – dėl ko?

Jei žmogus savanoriškai keliasi penktą ryto ir yra tuo patenkintas, greičiausiai jam patinka jo darbas arba rytinį laiką jis skiria sau, kad pasikrautų energijos, išvalytų galvą prieš ilgą dieną, peržiūrėtų tikslus ir susivoktų savyje, kol aplinkiniai dar miega.

Būtent dėl šių priežasčių daugelis didžių žmonių labai anksti keliasi. Jie mėgsta būti aktyvūs (gyvenime ir darbe), todėl stengiasi patys suteikti kryptį dienai, o ne judėti reaguojant į kitų žmonių poelgius ar susiklosčiusias aplinkybes.

Štai kai kurių žinomų ir produktyvių žmonių kėlimosi laikas:

  • Generalinis „Disney“ direktorius Robertas A.Igeris – 4.30 val.
  • Generalinis „Apple“ direktorius Timas Cookas – 4.30 val.
  • Generalinis „Starbucks“ direktorius Howardas Schultzas – 5.00 val.
  • Generalinis „Virgin“ direktorius Richardas Bransonas – 5.45 val.

Užduokite sau klausimą: kas jus verčia judėti?

Jeigu ypatingo noro spėti nuveikti kažką ryte jūs neturite, prabusti anksti ryte jums nepavyks. Labai pravartu paisyti vienos taisyklės – ryte atliekamas darbas, kuriam dienos metu neatsiranda laiko. Jeigu, pavyzdžiui, užsisėdite vakare dėl kažko (naujas verslas, įdomi knyga), jūs jau nesate produktyvus ir, matyt, tai nėra labai svarbu, nes skiriate tam ne patį geriausią savo laiką.

Tad geriau tokiems užsiėmimams skirti rytą, kai jūs dar žvalūs ir kupini energijos. Be to, šiuo laiku tikrai neatsiras nenumatytų trukdžių ar kitų darbų – šeštą ryto jūsų tikrai niekas nekvies į susitikimą ir net žinutės neparašys. Todėl ryte galima savo resursus skirti svarbiausiems darbams.

Kaip?

Sakykime, kad jūs jau atradote savo „kodėl?“. Dabar reikia sukurti geriausią strategiją, suderintą su jūsų poreikiais.

Lengviausias būdas – kiekvieną savaitę keltis 5 minutėm anksčiau. Gali atsirasti prieštaraujančių, kad tai užims daug laiko. Paskaičiuokime: 5 minutės kas savaitę padauginam iš 26 savaičių (pusmetis) ir turime 130 minučių, daugiau nei 2 valandos. Jeigu dabar jūs keliatės 9 ryto, tai vos po pusmečio taikant šį metodą kelsitės 7 ryto. O jeigu keliatės 7 ryto – tai kelsitės 5 valandą.

Svarbiausia prisiminti: jeigu norite anksčiau keltis, turėsite eiti anksčiau gultis. Keletą dienų dar galima eiti miegoti po vidurnakčio ir keltis penktą ryto, tačiau jeigu tai tęsis ilgiau – pavirsite zombiu. Nepamirškite, kad bet kuriam suaugusiam žmogui reikia 7–9 valandų gero miego.

9 gero miego taisyklės

  • Pasistenkite miegoti nuo 22 iki 5 valandos – tai kokybiškiausio miego laikas.
  • Įsitikinkite, kad miegate 7–8 valandas.
  • Eikite miegoti ir kelkitės kiekvieną dieną tuo pačiu metu.
  • Norint, kad organizme būtų subalansuotas melatonino (reguliuoja žvalumo ir miego ciklus) kiekis, reikia kasdien bent pusvalandį būti saulės šviesoje.
  • Venkite paviršutiniško miego ir prabudimų vidury nakties. Todėl paskutinis pavalgymas turi būti 4 valandas iki miego ir 3 valandas prieš miegą nesimankštinkite.
  • Paruoškite miegamąjį: 18–20 °C, geras čiužinys, neryški šviesa ir judesių nevaržanti pižama.
  • Susikurkite vakarinį pasiruošimo miegui ritualą, kuris padės po truputį sulėtinti ritmą: rami muzika, šilta arbata, dantų valymas ir t. t.
  • Pasistenkite bent valandą prieš miegą pamiršti visus rūpesčius, nuoskaudas ir nusivylimus. Užbaikite visus darbus arba pasidarykite planą, kaip tą darysite rytoj.
  • Tegul miegas jūsų gyvenime būna prioritetu.

9 kėlimosi anksti taisyklės

  • Raskite priežastį, kodėl turite keltis.
  • Įsivaizduokite, kad šypsotės, kai prabundate po saldaus miego.
  • Kelkitės iš lovos iš karto, kai tik nuskamba žadintuvas.
  • Tvirtai nuspręskite, kad ryto laikas pirmiausiai skirtas jums ir patiems svarbiausiems jūsų reikalams.
  • Raskite ankstyvo kėlimosi draugą – skambinkite vienas kitam kiekvieną rytą.
  • Prabuskite kiekvieną savaitę penkiomis minutėmis anksčiau, kol pasieksite norimą laiką.
  • Susigalvokite malonų rytinį ritualą, kad nuskambėjus žadintuvui būtų lengviau save įkalbėti keltis.
  • Miegokite ne mažiau kaip 7 valandas ir eikite miegoti ne vėliau kaip 22.30 val.
  • Jeigu vieną rytą praleidote, atleiskite sau ir tęskite lyg nieko nebuvo.

Įsiliekite į ratą neįprastų žmonių, kurie gyvena visavertišką gyvenimą ir keliasi 5 ryto!

VIDEO: 15min paaiškina: ar „snaudimo“ funkcija mobiliajame telefone naudinga?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Didžiojoje Britanijoje klesti „nusikalstamas turizmas“: nauji duomenys šokiruoja

Verslas

Gruzino katorga Lietuvoje: dirbo už „ačiū“, miegojo vilkike, prašė vandens ir duonos

Aktualu

Saulius Žukas: Kaip mokome skaityti. Darželis

Aktualu

V.Adamkus: Rusijos prezidento šokis su Austrijos užsienio reikalų ministre – Europos eižėjimo pradžia

Sportas

Dviratininkės V.Šumskytė ir A.Savičiūtė – Europos jaunių vicečempionės!

Vardai

Itališka Karinos Jeremian šeimos šventė: sūnaus krikštatėviais tapo Martynas ir Viktorija Pociai

Verslas

Premjero siekius domėtis prekybininkų sutartimis gali atvėsinti konkurencijos prievaizdai

Aktualu

Čečėnija: išpuolius jau rengia užverbuoti 11-mečiai vaikai

Aktualu

R.Šlepetys apie saugumą ant bėgių: „Įvertinkime: traukinio stabdymo kelias – 5 futbolo aikštės“

24sek

Broliai Lavrinovičiai atsisveikino su Panevėžiu: „Įsimylėjome šį miestą“

Aktualu

VRK planuoja skelbti mažiau duomenų apie rinkimuose dalyvavusius kandidatus

Vardai

Sudaužytų širdžių virpintojas „Rhye“ stebuklingu balsu užbūrė Vilniaus publiką

Aktualu

Lietuvoje viešėjęs hipių žvaigždė Fantuzzi: „Žmonijai reikia pasukti kita kryptimi – sugrįžti į širdį“

Vardai

Menininkas Donatas Dubauskas su valtorniste Greta į savo vestuves atriedėjo didžiaračiais dviračiais

Gyvenimas

Kodėl nieko neveikimas gali būti geriau už nuolatinį užimtumą?

Gazas

Kodėl 1998–2003 m. BMW M5 E39 kainuoja pasakiškus pinigus?

Vardai

Milijonieriumi vadinęsis Aaronas Perezas už nepilnamečių pornografijos laikymą atsidūrė JAV kalėjime

Aktualu

Kaune pėsčiųjų tiltų per Nemuną konkursą laimėjo neįprastas projektas

Gyvenimas

A.Kaluginas: „Buvo laikai – prisižiūrėję serialų apie vampyrus, jaunuoliai bučiuodavosi iki kraujo“

Aktualu

Darbai Ramybės parke ir Kauko alėjoje: savivaldybė pripažįsta kauniečių užfiksuotą broką

Naujienos

Aktualu

Didžiojoje Britanijoje klesti „nusikalstamas turizmas“: nauji duomenys šokiruoja

Verslas

Gruzino katorga Lietuvoje: dirbo už „ačiū“, miegojo vilkike, prašė vandens ir duonos

24sek

Veteranų susirinkimas Prienuose: M.Lukauskis vėl suvienys jėgas su V.Šeškumi

Aktualu

V.Adamkus: Rusijos prezidento šokis su Austrijos užsienio reikalų ministre – Europos eižėjimo pradžia

Sportas

Dviratininkės V.Šumskytė ir A.Savičiūtė – Europos jaunių vicečempionės!

Aktualu

Saulius Žukas: Kaip mokome skaityti. Darželis

Vardai

Itališka Karinos Jeremian šeimos šventė: sūnaus krikštatėviais tapo Martynas ir Viktorija Pociai

Aktualu

Čečėnija: išpuolius jau rengia užverbuoti 11-mečiai vaikai

Aktualu

R.Šlepetys apie saugumą ant bėgių: „Įvertinkime: traukinio stabdymo kelias – 5 futbolo aikštės“

24sek

Broliai Lavrinovičiai atsisveikino su Panevėžiu: „Įsimylėjome šį miestą“

Aktualu

VRK planuoja skelbti mažiau duomenų apie rinkimuose dalyvavusius kandidatus

Vardai

Sudaužytų širdžių virpintojas „Rhye“ stebuklingu balsu užbūrė Vilniaus publiką

Aktualu

Lietuvoje viešėjęs hipių žvaigždė Fantuzzi: „Žmonijai reikia pasukti kita kryptimi – sugrįžti į širdį“

Vardai

Menininkas Donatas Dubauskas su valtorniste Greta į savo vestuves atriedėjo didžiaračiais dviračiais

Gyvenimas

Kodėl nieko neveikimas gali būti geriau už nuolatinį užimtumą?

Gazas

Kodėl 1998–2003 m. BMW M5 E39 kainuoja pasakiškus pinigus?

Vardai

Milijonieriumi vadinęsis Aaronas Perezas už nepilnamečių pornografijos laikymą atsidūrė JAV kalėjime

Verslas

Premjero siekius domėtis prekybininkų sutartimis gali atvėsinti konkurencijos prievaizdai

Aktualu

Kaune pėsčiųjų tiltų per Nemuną konkursą laimėjo neįprastas projektas

Gyvenimas

A.Kaluginas: „Buvo laikai – prisižiūrėję serialų apie vampyrus, jaunuoliai bučiuodavosi iki kraujo“

Vardai

Atgal į mokyklą

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką