Dabar populiaru
Publikuota: 2016 gegužės 3d. 17:40

Laimės galima išmokti: 10 pozityviosios psichologijos patarimų

Laimingos draugės
Vida Press nuotr. / Laimingos draugės

Daugumos mūsų studijų metais to niekas nemokė. Bet ne vėlu laimės ABC išmokti ir vėliau – bent taip teigia psichologas ir rašytojas Tal Ben-Shaharas, dėstantis pozityviosios psichologijos kursą Harvardo universitete – jo studentams tiesiog pasisekė.

Jis teigia, kad būti laimingam galima išmokti lygiai taip pat, kaip išmokti bet ką – vairuoti ar naują kalbą. Taigi, 10 vertingų Tal Ben-Shaharo patarimų:

1. Suvokite, kas jums teikia laimės

Pasinaudokite paprasta technika: paimkite popieriaus lapą ir parašykite: „Ką daryti, kad būčiau šiek tiek laimingesnis?“ Pratęskite šitą sakinį. Bet galvokite apie naujas patirtis, o ne apie daiktus ir pinigus. Juk aplinkui pilna pavyzdžių, kaip net dideli pinigai žmonėms nesuteikia laimės. Bet jos gali suteikti laikas su brangiausiais žmonėmis, kelionė ten, kur svajojote, net visiški mažmožiai, kurie kitiems tikrai netilptų į laimės sąvoką – bet užtat jie džiugina būtent jus.

Vida Press nuotr./Laiminga pora
Vida Press nuotr.

2. Suderinkite prasmę ir malonumą

Aristotelis įvedė sąvoką „aukso vidurys“. Jis tvirtino, kad turime siekti vidurio tarp dviejų kraštutinumų. Tai atrodo logiška, bet kažkodėl kasdienybėje mes linkę būtent rinktis kraštutinumus netgi rinkdamiesi maistą. Arba valgome tai, kas teikia greitą pasitenkinimą (taip taip, tie blogieji angliavandeniai...), o paskui graužiamės ir kaltiname save. Arba laikomės griežtos dietos, maitinamės nekaloringais (ir mums nelabai skaniais) produktais. O ką daryti? Pasirinkti tai, kas ir skanu, ir sveika. Taip ir su laime. Tal Ben-Shaharas sako: „Laimė nėra tai, ką galima rasti kalno viršūnėje, ir ne tai, kas slepiasi papėdėje, laimė – tai kopimo į viršūnę patirtis.“

3. Laimė nėra tikslas

Tai būsena, kurios turėtumėte siekti visą gyvenimą. Lektorius įsitikinęs, kad galėtume kasdien būti vis laimingesni, užuot puoselėję viltis, kad laimė priklauso nuo kitų („Būsiu laiminga, kai ištekėsiu... kai gims kūdikis... kai įsigysime namą... kai galėsime daug keliauti...“).

4. Kurkite tradicijas

Ar egzistuoja laimės ritualai? Taip. Tal Ben Shaharui tai tapo savotiško dienoraščio rašymas. Kiekvieną vakarą jis užrašydavo 5 dalykus, už kuriuos tądien jausdavosi dėkingas. Jūsų laimės ritualas gali būti visiškai kitoks: galite kiekvieną vakarą išeikite pasižiūrėti į žvaigždes, pasvajoti ar pamedituoti.

Vida Press nuotr./Pasivaikščiojimas
Vida Press nuotr.

5. Įsivaizduokite, kad jums 110 metų

Atsigręžkite iš savo garbingo amžiaus į praeitį – kokį patarimą duotumėte sau, dabartiniam? Kokias pamokas išmokote? Ir kokie menkaverčiai dalykai, kuriems skyrėte daug laiko ir jėgų, visai neverti jūsų dėmesio? Jei galėtumėte iš to taško pažvelgti į dabartį, daug kas paaiškėtų.

6. Supaprastinkite gyvenimą

Nustokite gyventi įsitikinę, kad jums nuolat trūksta laiko. Jūs jį netinkamai paskirstote – nuskriausdami sritis, kurios jums iš tikrųjų įdomios.

Pirmiausia raskite laiko sau. Paklauskite savęs, ne ką daryti, o ko nedaryti. Ko galėtumėte atsisakyti? Atsikratykite emocinių šiukšlių. Supaprastinkite kasdienius reikalus. Ir nustokite gyventi įsitikinę, kad jums nuolat trūksta laiko. Jūs jį netinkamai paskirstote – nuskriausdami sritis, kurios jums iš tikrųjų įdomios.

7. Prisiminkite, kad kūnas ir sąmonė susiję

Ar atkreipiate dėmesį, kada jaučiatės žvalūs ir pilni jėgų? Ne, dažniausiai mes atkreipiame dėmesį į savo kūną tik tada, kai negaluojame: tada apie tai nuolat kalbame ir apie tai galvojame. Ir jaučiame, kad tai veikia mūsų nuotaiką, santykius su žmonėmis ir netgi požiūrį į pasaulį. Taigi, jei norite išlikti pozityvūs, pasirūpinkite savo kūnu. Išsimiegokite, galvokite, ką valgote, bent minimaliai sportuokite.

Vida Press nuotr./Nelaiminga moteris
Vida Press nuotr.

8. Priimkite savo emocijas

Visas – ne tik teigiamas. Susitaikykite, kad normalu pykti, nerimauti, pavydėti, liūdėti. Laukti nuolatinės euforiškos laimės būsenos – nerealu. Kartais nuolatinis neigiamų emocijų slopinimas ir begalinės laimės, nežinia iš kur nukrintančios, laukimas sukelia beviltiškumo jausmą.

9. Sekite, į ką koncentruojatės

Jei didelę dalį jūsų minčių užima tai, kas jus pykdo, kelia baimę ar liūdina, mes tarsi dar labiau susitipriname tas emocijas – tarsi nuolatos klausydamiesi tos pačios įkyrios melodijos. Mūsų pasąmonė tuomet „randa“ įrodymų, kad pasaulis – neteisingas, valdžia – bloga, aplink – pikti ir negeranoriški žmonės. Užtektų tik „perjungti kanalą“ – koncentruoti dėmesį į tai, kas kelia geras emocijas.

Vida Press nuotr./Laiminga moteris
Vida Press nuotr.

10. Paverskite laimę savo valiuta

Būtent laimę, o ne pinigus, ryšius ar socialinį statusą. Laimė – jūsų gyvenimo matas. Jei mūsų dienos beprasmiškos ir tuščios, reikia savęs paklausti: į ką mes iškeitėme savo laimę? Atsakymas į šitą klausimą – tai raktas į pasitenkinimą gyvenimu ir tolesnį tobulėjimą.

Temos: 2 Psichologija Laimė

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Gerumu dalintis gera
Skanumėlis

Video

00:12
00:51
00:48

Dabar tu gali

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką