Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2014 lapkričio 9d. 11:00

Lieknėjimo mitai ir tiesos: kodėl sunku numesti svorio?

Dieta
„Fotolia“ nuotr. / Dieta

Kartais norėdamos sulieknėti persistengiame ir padarome sau meškos paslaugą. Anot mitybos specialistų, išsaugoti ar susigrąžinti tobulas formas trukdo dažnai daromos klaidos ir netinkamas požiūris į mitybą.

Norint sulieknėti, būtina kuo rečiau valgyti. Netiesa.

Pasak mitybos specialistų, norint sulieknėti kaip tik reikėtų valgyti kuo dažniau, bet mažomis porcijomis ir visaverčio maisto. T. y. maždaug kas 3–4 valandas po kumščio dydžio porciją. Taip pat vienodu laiku, nes organizmas įpranta ir tuo metu skrandis išskiria daugiausia virškinimo sulčių. O gerai suvirškintas maistas neina į kūną.

Taip pat skaitykite: 5 naktinės svorio metimo strategijos

Jeigu valgysite kartą ar du per dieną, neišvengsite alkio priepuolių. Be to, sulėtės medžiagų apykaita ir kūnas ims kaupti kalorijas. Bet koks drastiškas mitybos keitimas, ypač badavimas, sukelia stresą organizmui ir poveikis būna priešingas. Pavyzdžiui, prie vegetarizmo reikia pratintis mažiausiai kelis metus, o prie žaliavalgystės patartina pereiti laipsniškai ne anksčiau kaip po septynerių metų.

Vakarienę atiduok priešui. Netiesa.

Pamirškite draudimą, kad negalima valgyti vėliau kaip 18 valandą. Jeigu namo grįžtate vėliau, neprotinga būtų badauti. Drąsiai galite saikingai pasisotinti ir po 19 valandos. Pasak mitybos specialistų, svarbiausia – valgyti ne vėliau kaip 2–3 valandas prieš miegą. Taigi vakarienę ne atiduokite priešui, o pasidalykite su draugu. Kadangi vakare virškinimas lėtėja, rinkitės nekaloringus produktus (liesą varškę, paskanintą sėklomis, troškintas daržoves su žuvies ar vištienos gabalėliu, stiklinę kefyro, pasukų ir t. t.).

Medžiagų apykaita būna nulemta genetiškai ir jos neįmanoma pagreitinti. Ne visai tiesa.

Išties galime būti paveldėję polinkį tukti. Moksliniais tyrimais įrodyta, kad vieni žmonės jau gimsta turėdami daugiau riebalų ląstelių nei kiti. Bėgant metams, netaisyklingai maitinantis, vaikystėje vartojant daug saldžių gėrimų ir saldumynų, mažai judant tos ląstelės prisipildo riebalų (ima smarkiai didėti) ir kaupiasi antsvoris.

Ypač riebalų ląsteles pūstis verčia įvairių rūšių saldikliai, aliejuje kepti pyragėliai, taip pat baltų miltų kepiniai (sausainiai, batonas, blyneliai), labai riebūs patiekalai, netgi poliruoti ryžiai. Vis dėlto taisyklingai maitinantis ir pasirinkus tinkamą gyvenimo būdą, medžiagų apykaitą galima koreguoti. Ir tam įtakos turi ne tik maistas (įtraukite daržovių, grūdų, vaisių, kurie turi skaidulinių medžiagų), bet ir sportas. Medžiagų apykaitą taip pat skatina ir pirtis, nes su prakaitu pasišalina toksinai, valosi organizmas.

Sulieknėti galima vien laikantis dietos ir nesportuojant. Ne visai tiesa.

Svoris neauga, jei gauname tiek kalorijų, kiek išeikvojama, o mažėja tada, kai kalorijų išeikvojama daugiau, nei gauname. Paprasta matematika! Pasak sporto specialistų, tinkamai sureguliavus mitybos ir sporto režimą, sparčiau dega riebalai ir išsaugoma raumenų masė. Kuo daugiau raumenų ir kuo jie tvirtesni, tuo greitesnė medžiagų apykaita (kalorijos sparčiau deginamos net esant ramybės būsenos).

Taip pat skaitykite: Kopūstų sriubos dieta: per 7 dienas ištirpdysite iki 5 kg

Jeigu graušite vienas morkas, bet nesimankštinsite, pirmiausia neteksite organizme esančio vandens, raumenų, o tik paskui riebalų. Suglebęs kūnas grožio neprideda, tad be sporto – nė iš vietos. Ne mažiau svarbu tinkamai parinkti treniruotės rūšį, intensyvumą ir trukmę, nes ilgainiui sportuojant tuo pačiu režimu, nesunkinant pratimų ar svarmenų raumenys nebetvirtėja.

Norint sulieknėti, reikia atsisakyti riebalų. Netiesa.

Nors riebalai deginami paskiausiai ir mažai judant linkę kauptis ant nepageidautinų kūno vietų, jų nereikia visiškai atsisakyti. Pasak gydytojų dietologų, kad organizme vyktų normali medžiagų apykaita, turime gauti visų maisto medžiagų: angliavandenių, baltymų ir riebalų. Be pastarųjų organizmas negalėtų palaikyti normalios kūno temperatūros. Kai organizmui trūksta riebalų, gali išsiderinti daugelio organų veikla, gresia nervinė anoreksija, hipotrofija (svorio augimo sutrikimas).

Be riebalų organizmas negalėtų pasisavinti riebaluose tirpių vitaminų, žūtų ląstelės, nusilptų imuninė sistema ir kt. Be to, riebalai yra puikus energijos šaltinis – 1 g riebalų išskiria kur kas daugiau energijos nei toks pat kiekis angliavandenių ar baltymų. Taip pat riebalai šiek tiek lėtina virškinimą, todėl suvalgius riebesnio maisto, ilgiau išlieka sotumas, nesinori užkandžiauti. Taigi klaidinga manyti, kad metant svorį reikia visiškai atsisakyti riebalų. Protingai vartojami riebalai gali net padėti lieknėti.

Plačiau apie tai, kodėl sunku ir kas trukdo sveikai sulieknėti, skaitykite 45-ajame savaitraščio „Ji“ numeryje!

Redakcijos archyvo nuotr./2014 m. spalio mėnesio žurnalo „Ji“ Nr. 45
Redakcijos archyvo nuotr./2014 m. spalio mėnesio žurnalo „Ji“ Nr. 45

 

Žurnalas „JI“
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Dėl I.Strazdauskaitės nužudymo kaltę prisiima tik vienas pusbrolis, kiti įrodinėja buvę stebėtojais

Verslas

„Luminor“ bankas klientus paliko be pervedimų

Aktualu

Planuotas NSGK posėdis neįvyko – Algirdas Butkevičius paaiškinimus pateikė raštu

Aktualu

Gabrielius Landsbergis apie premjero elgesį: „Skvernelis yra juokelis“

Vardai

15 dalykų, kurių nebegali daryti Meghan Markle: sudie, asmenukės ir ryškūs nagai

Mokslas.IT

Paradoksas: asmens privatumą saugantis reglamentas užkimšinėja pašto dėžutes

Aktualu

Lietuvos politikai Europos Parlamente: vienas pasisakė tūkstantį kartų, o kitas turi 17 pagalbininkų, bet neveikia beveik nieko

Aktualu

Naujasis teisingumo ministras: kalėjimų sistema pribrendo vadovų rotacijai

Pasaulis kišenėje

Išganytojo bažnyčia – Sapiegų rūmų ansamblio perlas

Verslas

Ką galime veikti su savo duomenimis, įsigaliojus įmones gąsdinančiam reglamentui, ir ko bijo verslas

Maistas

6 būdai, kaip užmarinuoti šašlyką

Naujosios banglentės ekstremalams leis „skristi“ virš vandens

Gyvenimas

Modelio G.Hadid grožio paslaptys: kokį triuką naudoja plaukams ir kam praverčia dantų pasta?

Kelionė baidare ledyno upe Kanadoje

Vardai

64-ąjį gimtadienį švenčianti Birutė Petrikytė: „Mūsų trumpas gyvenimas yra labai puikus“

Sportas

Čempionų lygos sezono atomazga: penki svarbiausi finalo klausimai

Vardai

Edita Daniūtė – apie gyvenimą Italijoje, sužadėtinio meilę cepelinams ir įkurtuves naujuose namuose

Aktualu

Už bandymą prie Kauno „Molo“ apiplėšti senolę jaunuolis už grotų praleis 12 metų: moteris mirė

Gazas

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“?

Gazas

15min reportažas iš rytinių spūsčių: kiek vairuotojų šiandien pavežė savo kaimyną?

Naujienos

Aktualu

Dėl I.Strazdauskaitės nužudymo kaltę prisiima tik vienas pusbrolis, kiti įrodinėja buvę stebėtojais

Verslas

„Luminor“ bankas klientus paliko be pervedimų

Aktualu

Planuotas NSGK posėdis neįvyko – Algirdas Butkevičius paaiškinimus pateikė raštu

Aktualu

Gabrielius Landsbergis apie premjero elgesį: „Skvernelis yra juokelis“

Vardai

15 dalykų, kurių nebegali daryti Meghan Markle: sudie, asmenukės ir ryškūs nagai

Mokslas.IT

Paradoksas: asmens privatumą saugantis reglamentas užkimšinėja pašto dėžutes

Aktualu

Lietuvos politikai Europos Parlamente: vienas pasisakė tūkstantį kartų, o kitas turi 17 pagalbininkų, bet neveikia beveik nieko

Aktualu

Naujasis teisingumo ministras: kalėjimų sistema pribrendo vadovų rotacijai

Pasaulis kišenėje

Išganytojo bažnyčia – Sapiegų rūmų ansamblio perlas

Verslas

Ką galime veikti su savo duomenimis, įsigaliojus įmones gąsdinančiam reglamentui, ir ko bijo verslas

Maistas

6 būdai, kaip užmarinuoti šašlyką

Naujosios banglentės ekstremalams leis „skristi“ virš vandens

Gyvenimas

Modelio G.Hadid grožio paslaptys: kokį triuką naudoja plaukams ir kam praverčia dantų pasta?

Kelionė baidare ledyno upe Kanadoje

Vardai

64-ąjį gimtadienį švenčianti Birutė Petrikytė: „Mūsų trumpas gyvenimas yra labai puikus“

Sportas

Čempionų lygos sezono atomazga: penki svarbiausi finalo klausimai

Vardai

Edita Daniūtė – apie gyvenimą Italijoje, sužadėtinio meilę cepelinams ir įkurtuves naujuose namuose

Aktualu

Už bandymą prie Kauno „Molo“ apiplėšti senolę jaunuolis už grotų praleis 12 metų: moteris mirė

Gazas

Ką daryti, kai stabdžiai laikosi „ant garbės žodžio“?

Gazas

15min reportažas iš rytinių spūsčių: kiek vairuotojų šiandien pavežė savo kaimyną?

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką