Dabar populiaru

Naujausios

Publikuota: 2018 balandžio 12d. 12:26

Mitybos specialistė V.Kurpienė pataria, ką valgyti po treniruotės, kad ši būtų efektyvi

Mitybos planas
„Scanpix“ nuotr. / Mitybos planas

Tam, kad sveikas gyvenimo būdas išties būtų sveikas, būtina paisyti trijų aspektų – pakankamai miegoti, gyventi fiziškai aktyviai bei laikytis taisyklingos mitybos principų. Ir, pasak mitybos specialistės Vaidos Kurpienės, jokios išlygos, neva „sporto salėje buvo gerai paplušėta, todėl galima užsisakyti didelę picą“, čia negalioja. Tačiau ką valgyti po treniruotės, kad organizmas būtų visapusiškai aprūpintas maisto medžiagomis, o rezultatų būtų siekiama sklandžiai?

Mitybos specialistės teigimu, dažniausiai dėl lieknesnės figūros sportuojantiems žmonėms būdingos dvi su mityba sietinos klaidos – po treniruotės jie arba ima šlamšti viską, kas pasitaiko po ranka, nes „įgijo teisę“, arba priešingai, po treniruotės ilgai nevalgo nieko tikėdami, kad šitaip kūno formas padailins dar greičiau.

„Ir pirmu, ir antru atveju sportuojantys žmonės patys sau trukdo pasiekti norimą rezultatą. Jei po treniruotės valgoma bet kas ir bet kiek, prarandamas nuoseklumas, todėl kelias į sėkmę yra sunkesnis arba visai neįmanomas. Tuo tarpu po treniruotės nevalgant nieko, organizmas yra sekinamas – nors tokiais veiksmais neva siekiama padailinti kūno linijas, lieknėjimo procesas sustoja ar priešingai – svoris ima augti“, – pranešime žiniasklaidai sako V.Kurpienė.

Asmeninio albumo nuotr./Vaida Kurpienė
Asmeninio albumo nuotr./Vaida Kurpienė

Prekybos centruose yra specialiai pažymėtų produktų, tinkančių po sporto, kuriuos gali rasti net ir skubantys lankytojai. „Nuo šiol užsukus nereikės blaškytis po visą parduotuvę, o specialūs žymėjimai – „aktyviems“, „be pridėtinio cukraus“, „daugiau baltymų“, „be laktozės“ – bus tie pasirinkimai, kurie puikiai tiks norintiems maitintis sveikai.

Pavyzdžiui, gaminių su daugiau baltymų turime 45 skirtingus produktus, be pridėtinio cukraus – 33, o be laktozės – net 148,“ – vardija „Maximos“ komercijos vadovė Vilma Drulienė.

Pirmiausia – vaisius

Ką tuomet valgyti po treniruotės, idant mityba būtų taisyklinga ir padėtų pasiekti norimų rezultatų? Pasak V.Kurpienės, pirmas dalykas, ką kiekvienas sportuojantis žmogus turi padaryti po treniruotės, tai suvalgyti mėgstamą vaisių.

„Vieną vaisių suvalgyti reikia per 30 minučių po treniruotės pabaigos. Vadinasi, dar persirengimo kambaryje ar pakeliui namo. Vaisiuose gausu antioksidantų, vitaminų prisotinto vandens, jų sandaroje yra natūralaus cukraus. Todėl toks užkandis padeda organizmui atsistatyti po fizinio krūvio, neleidžia irti raumenims, sureguliuoja gliukozės kiekį kraujyje, suteikia energijos po sunkesnės treniruotės.

Be to, vaisius padeda išvengti gresiančio persivalgymo – jei iškart po treniruotės nieko nesuvalgoma, po poros valandų pasireiškia itin didelis alkio jausmas, kurį ypač sunku numalšinti“, – sako V.Kurpienė.

Pasak mitybos specialistės, vaisiaus valgymas po treniruotės turėtų tapti įpročiu, jį pasirinkti galima bet kokį: „Tiesiog prieš sportą užsukite į parduotuvę ir čiupkite savo mėgstamiausią. Žinoma, kad būtų patogiau, verčiau rinktis mažiau sultingą – obuolį, bananą ar kriaušę, o ne, pavyzdžiui, apelsiną ar mandariną, kurio sultimis, valgant dar persirengimo kambaryje, lengva apsitaškyti.“

Fotolia nuotr./Mergina
Fotolia nuotr./Mergina

Prioritetus lemia tikslai

Apskritai sporto salėje išsikelti tikslai, pasak V.Kurpienės, bus pasiekti tik tada, jei mityba nuolat bus subalansuota ir visavertė, todėl svarbu ne tik tai, kas valgoma po treniruotės, bet ir visą dieną. Vis dėlto artimiausias rimtas patiekalas, valgomas po sporto, pasak V.Kurpienės, turėtų būti pasirinktas pagal išsikeltus tikslus.

„Jei žmogaus tikslas sportuojant yra didinti raumenų masę, jam reikėtų valgyti daugiau baltymų – liesos mėsos, baltos žuvies, neliesos varškės, kiaušinių, kefyro, ankštinių. Puikus pasirinkimas yra ir tofu.

Tuo tarpu jei praktikuojamas ištvermės reikalaujantis sportas – bėgamos ar dviračiu minamos ilgos distancijos, slidinėjama, – organizmui svarbu gauti daugiau angliavandenių. Jų apstu visame augalinės kilmės maiste, išskyrus riešutus, sėklas ir avokadus“, – sako V.Kurpienė.

Patiekalų variantų apstu

Aiškiai įsivardijus, kokio tikslo siekiama sportuojant, pasirinkti po treniruotės valgyti tinkamą patiekalą visai nesunku – anot V.Kurpienės, idėjų apstu pačių įvairiausių.

„Sveikas maistas yra labai paprastas ir greitai paruošiamas. Pavyzdžiui, ta pati balta žuvis. Parduotuvėje pasiimate šviežią, „nuo ledo“, ir kepate keptuvėje. Geriausia – grilinėje, elektrinėje keptuvėje, kurių irgi yra didesnėse parduotuvėse. Tokiu būdu išvengsite papildomų, kepimui skirtų riebalų. Kepti reikia trumpai – antai plekšnės filė iš vienos pusės kepti tereikia 30 sekundžių, vadinasi, iš viso – minutę. Per tiek laiko net nespėsite pasigaminti salotų!“ – sako mitybos specialistė.

Dar vienas variantas – skaniai paruoštos daržovės: „Dabar prekybos centruose vyrauja platus šaldytų daržovių pasirinkimas. Suberkite mėgstamas į keptuvę, pridėkite prieskonių, įmuškite kiaušinius ar minkštą tofu, pabarstykite prieskoniais ir po kelių minučių jau galėsite skanauti.“

O jeigu sportuojančio žmogaus tikslas – didinti raumenų masę, štai ir baltymais prisotinto patiekalo idėja: „Kefyrą sumaišykite su varške, įberkite šiek tiek druskos, šviežių krapų, kurie naudingi organizmui. Galima dar agurko patarkuoti... Gausis labai skanus, sotus, sveikas ir, svarbiausia, visai paprastas patiekalas.“

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Gazas

Trūko kantrybė: vilniečiams pabodo viadukas, vedantis „iš niekur, į niekur“

Aktualu

3 vaikų motinos V.Šestelinskajos dingimo užkulisiai: vyras jai grasindavo, bet paskutinėmis dienomis pagerėjo

24sek

Sujudimas „Nevėžyje“: žaidėjai grasina nežaisti prieš „Žalgirį“

Aktualu

Avarija prie Ilgakiemio: susidūrė sunkvežimis ir „Volvo“ automobilis, vienas žmogus nukentėjo

Aktualu

ES ir NATO ragina Rusiją prisiimti atsakomybę dėl MH17 reiso lėktuvo numušimo, Maskva vos spėja viską neigti

24sek

Gedvydas Vainauskas grįžta į LKL?

Vardai

Vienai turtingiausių moterų J.Blažytei brangiausias aksesuaras – Vytis: „Visada ilgiuosi Lietuvos“

Aktualu

Dūrė pirštu: Australija ir Nyderlandai oficialiai apkaltino Rusiją dėl MH17 reiso lėktuvo numušimo Rytų Ukrainoje

Verslas

„Luminor“ bankas klientus paliko be pervedimų

Aktualu

Staigmena į paskutinį skambutį susirinkusiems Klaipėdos abiturientams – Beatrich gyvos dainos

Deuce

Skandalas teniso pasaulyje – pirmojo ATP šimtuko žaidėjas pralaimėdavo tyčia

Naujosios banglentės ekstremalams leis „skristi“ virš vandens

Vardai

„Kitokie pasikalbėjimai“ su A.Mamontovu iš Islandijos: „Aš – bomžas, kuris turi gyvenamąją vietą“

Kelionė baidare ledyno upe Kanadoje

Gyvenimas

Ivanka Trump diktuoja madą – į moterų drabužines grįžta kostiumas

Vardai

15 dalykų, kurių nebegali daryti Meghan Markle: sudie, asmenukės ir ryškūs nagai

Pasaulis kišenėje

Kelionių nuotraukos: 99,99 proc. garantija, kad šių kadrų nebus matęs niekas

Mokslas.IT

Vyksta rankos ilgio plėšrių kirminų invazija į Europą

Sportas

Lietuvos futbolo rinktinėje – naujas žaidėjas

Verslas

Kokias klaidas darė skaitmeninės atakos aukos? Nekartokime

Naujienos

Gazas

Trūko kantrybė: vilniečiams pabodo viadukas, vedantis „iš niekur, į niekur“

Aktualu

3 vaikų motinos V.Šestelinskajos dingimo užkulisiai: vyras jai grasindavo, bet paskutinėmis dienomis pagerėjo

24sek

Sujudimas „Nevėžyje“: žaidėjai grasina nežaisti prieš „Žalgirį“

Aktualu

Avarija prie Ilgakiemio: susidūrė sunkvežimis ir „Volvo“ automobilis, vienas žmogus nukentėjo

Aktualu

ES ir NATO ragina Rusiją prisiimti atsakomybę dėl MH17 reiso lėktuvo numušimo, Maskva vos spėja viską neigti

24sek

Gedvydas Vainauskas grįžta į LKL?

Vardai

Vienai turtingiausių moterų J.Blažytei brangiausias aksesuaras – Vytis: „Visada ilgiuosi Lietuvos“

Aktualu

Dūrė pirštu: Australija ir Nyderlandai oficialiai apkaltino Rusiją dėl MH17 reiso lėktuvo numušimo Rytų Ukrainoje

Verslas

„Luminor“ bankas klientus paliko be pervedimų

Aktualu

Staigmena į paskutinį skambutį susirinkusiems Klaipėdos abiturientams – Beatrich gyvos dainos

Deuce

Skandalas teniso pasaulyje – pirmojo ATP šimtuko žaidėjas pralaimėdavo tyčia

Naujosios banglentės ekstremalams leis „skristi“ virš vandens

Vardai

„Kitokie pasikalbėjimai“ su A.Mamontovu iš Islandijos: „Aš – bomžas, kuris turi gyvenamąją vietą“

Kelionė baidare ledyno upe Kanadoje

Gyvenimas

Ivanka Trump diktuoja madą – į moterų drabužines grįžta kostiumas

Vardai

15 dalykų, kurių nebegali daryti Meghan Markle: sudie, asmenukės ir ryškūs nagai

Pasaulis kišenėje

Kelionių nuotraukos: 99,99 proc. garantija, kad šių kadrų nebus matęs niekas

Mokslas.IT

Vyksta rankos ilgio plėšrių kirminų invazija į Europą

Sportas

Lietuvos futbolo rinktinėje – naujas žaidėjas

Verslas

Kokias klaidas darė skaitmeninės atakos aukos? Nekartokime

Vardai

Žinau, ką renkuosi

Atnaujinkime namus

Video

Metas rinktis

Maistas

Laikas griliui

Išlaikyk atostogų ritmą

Remontas be nervų

Sveikata

Automobilių švaros centras AINAVA

Ryškiems įvarčiams

Pasaulis kišenėje

Sulčių nauda

Naujas regėjimas

Unicef vaikų bėgimas „Už kiekvieną vaiką“

Renginių gidas

Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką