Dabar populiaru
Publikuota: 2018 gegužės 21d. 19:01

Mokslininkai: norint nepriaugti svorio bei išvengti ligų, reikia ne tik skaičiuoti kalorijas

Kalorijų skaičiavimas
Fotolia nuotr. / Kalorijų skaičiavimas

Naujas tyrimas parodė, kad kai kurios kalorijos yra reikšmingesnės už kitas – ir tai geros naujienos tiems, kurie, norėdami būti sveikesni, jau daro daugiau, nei vien skaičiuoja kalorijas, rašoma uk.businessinsider.com.

Tyrimas, publikuotas leidinyje „Obesity Reviews“, kurio autoriai yra 22 Amerikos mokslininkai iš skirtingų universitetų, pateikia daugiau įrodymų, kad norint sumažinti širdies ligų riziką, siejamą su nutukimu, turėtumėte atkreipti dėmesį į vartojamo maisto maistinę vertę, o ne vien į kalorijas, esančias tame maiste. Sveikos mitybos pagrindas yra daugiau nei vien „energijos balansas“.

„Bet kokio maisto kalorijos turi potencialą padidinti nutukimo bei kardiometabolinių ligų riziką, kadangi visos kalorijos prisideda prie pozityvaus energijos balanso ir riebalų kiekio didėjimo, – rašoma tyrime. – Tačiau įvairūs mitybos komponentai papildomais, ne vien kalorijų kiekiu varomais mechanizmais gali paskatinti nutukimą ir kardiometabolines ligas.“

123RF.com nuotr./Orkaitėje keptos bulvės
123RF.com nuotr./Orkaitėje keptos bulvės

Mokslininkai pamatė, kad cukrumi saldintų gėrimų vartojimas yra daug žalingesnis nei krakmolingo maisto, tokio kaip bulvės, turinčio tiek pat kalorijų, vartojimas. Pirmųjų vartojimas gali „labai stipriai“ padidinti antrojo tipo diabeto, širdies ligų bei kitų chroniškų sveikatos problemų riziką.

Tyrimas taip pat apibendrina įrodymus apie tai, kad rizika didėja net tada, kai cukrus naudojamas kaip dietos dalis ir nesukelia svorio augimo.

Vyriausioji tyrimo autorė dr. Kimber Stanhope iš Kalifornijos universiteto sakė: „Ši išsami akademinė dabartinių mitybos tyrimų apžvalga yra vertingas indėlis, galintis pagerinti ateities tyrimų projektus ir sutelkti dėmesį į tyrimų sritis, galinčias turėti didžiausią poveikį tokių epidemijų, kaip nutukimas, širdies ir kraujagyslių ligos bei antrojo tipo diabetas, sumažinimui.“

Mokslininkai pamatė, kad cukrumi saldintų gėrimų vartojimas yra daug žalingesnis nei krakmolingo maisto.

Mokslininkai papildė, kad jų gauti rezultatai nėra galutiniai dėl kitų problemų, tokių kaip mažai riebalų turinčios dietos prieš mažai angliavandenių turinčias dietas.

Saldikliai nestorina

Visi tyrimo autoriai padarė dar vieną išvadą: aspartamas (dirbtinis saldiklis) nesukelia svorio augimo.

„Paieškos svetainėje suvedus „aspartamas“, megėjas patikėtų, kad aspartamas sukelia svorio augimą, tačiau taip nėra, – sakė dr. K.Stanhope. – Nė vienas tyrimas su žmonėmis neparodė svorio priaugimo dėl dirbtinių saldiklių.“

Mokslininkai taip pat priėjo vieningos išvados, kad polinesočiųjų riebalų, tokių kaip riešutai ar sėklos, vartojimas sumažina ligų riziką, palyginti su tokiu pačiu sočiųjų riebalų kiekiu. Tačiau pieno produktai, tokie kaip sūris ir jogurtas, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų, siejami su sumažėjusia kardiometabolinių ligų rizika.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką