Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Organizmo pokyčiai atsisakius mėsos

Didkepsnis
Fotolia nuotr. / Didkepsnis
Šaltinis: 15min
0
A A

Mėsa, kaip teigia dietologai ir sveikos mitybos specialistai, yra puikus baltymų šaltinis. Tačiau jai priskiriamos ir ne pačios geriausios savybės. Tarkime, sakoma, kad nuolatinis gyvūninės kilmės produktų vartojimas gali sukelti širdies ir kraujagyslių ligas, taip pat vėžio riziką, o kur dar nutukimo tikimybė?

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Štai kas keičiasi organizme, jeigu mes nusprendžiame atsisakyti mėsos, sako mitybos profesorė Joan Salge Blake iš Bostono universiteto:

Galite numesti keletą kilogramų

Profesorius Nealas Barnardas iš Vašingtono teigia, kad augalinė dieta ne tik padeda išvengti ligų, bet tuo pačiu ir numesti vieną kitą kilogramą. Jo tyrimas buvo publikuotas Journal of the Academy of Nutrition and Dietetics, kuriame teigiama, kad vidutinis svorio netekimas, atsisakius mėsos, yra maždaug 3,5 kg.

Jūsų žarnyne gali atsirasti daugiau naudingų bakterijų, tačiau iš pradžių kamuos pilvo pūtimas

„Jūsų kūnas turi virškinimo fermentų, kurie susitvarko su baltymais, nesvarbu iš kur juos gaunate – mėsos ar augalinės kilmės produktų, ir tai nesikeičia, kai jūs nustojate valgyti mėsą“, – aiškina Liz Applegate iš Kalifornijos universiteto. Ji sako, kad visi sunkiai virškinami angliavandeniai iš augalinių baltymų šaltinių ir kitų augalinės kilmės produktų gali pakeisti bakterijų profilį. Tyrėjai tiki, kad naujieji angliavandeniai padeda gerųjų bakterijų populiacijai.

Kadangi mūsų virškinamasis traktas turi prie to priprasti, iš pradžių galime jaustis išsipūtę, tačiau po kiek laiko situacija susitvarko. Kaip tikina mokslininkė, augalinės kilmės dietos ne tik sumažina lėtinių ligų riziką, bet ir talijos apimtis. 

Jūs galite išvengti širdies ir kraujagyslių ligų

Keliose skirtingose studijose, kuriose dalyvavo 76 tūkst. vyrų ir moterų, buvo lyginamas vegetarų ir visavalgių gyvenimo būdas. Rezultatai išties iškalbingi – štai vegetarų grupėje mirčių nuo išeminės širdies ligos skaičius buvo 24 proc. mažesnis nei tų, kurie valgo mėsą. Iš dalies tai gali būti susiję ir su mažesne tikimybe patirti uždegimą. Kaip tikina specialistai, augalinio pagrindo dietos kovoja prieš uždegiminius procesus. 

Taip pat skaitykite: Ką valgyti, kad kristų svoris: populiariausi mitai ir patarimai

Ilgiau gyvensite

Harvardo mokykloje atliktas tyrimas atskleidžia, kad atsisakius mėsos, gyvenimo trukmė ilgėja. Valgydami sveikesnius augalinės kilmės baltymų šaltinius, pavyzdžiui, žuvį, riešutus, ankštines daržoves mes mažiname mirtingumo riziką. „Tokie produktai, kaip dešrainiai ar rūkyta dešra, vienas blogiausių pasirinkimų“, – sako medikas Larry Santora iš Kalifornijos. 

Viename  2014 m. atliktame tyrime taip pat buvo atskleista, jog žmonės, kurie valgė daugiau gyvulinės kilmės baltymų, patyrė didesnę tikimybę mirti. Sumažinę mėsos kiekį pagal 2013 m. tyrimo, publikuoto „JAMA Internal Medicine“ rezultatus, galite išvengti diabeto atsiradimo rizikos. Taip pat per didelis mėsos vartojimas gali sukelti gaubtinės žarnos, krūties, prostatos, kasos ar skrandžio vėžį. 

Fotolia nuotr./Maistas
Fotolia nuotr./Maistas

Jums gali pritrūkti nemažai vitaminų ir mineralų: B12, geležies, cinko, kalcio

Tikinama, kad jeigu esate griežtas vegetaras, nevalgote jokių pieno produktų, gali būti, kad pritrūksite vitamino B12, kurio trūkumas pasireiškia anemija, silpnumu ir kitais nemaloniais pojūčiais. Verta žinoti, kad jis būtinas centrinei nervų sistemai, kraujui, taip pat ir geresniam virškinimui. Sveikos mitybos šalininkai, veganai, vegetarai, žaliavalgiai dažnai šį vitaminą gauna iš mielių dribsnių.

Taip pat skaitykite: Anemija – nepastebima, bet pavojinga kraujo liga

Geležies, kurios gausu raudonoje mėsoje, vištienoje ir žuvyje, stoka taip pat grasina anemija, išsekimu, silpnumu, infekcijomis. Šio mineralo aptiksite pupelėse, lęšiuose, grūduose, špinatuose, razinose, tofu.

Shutterstock nuotr./Avinžirniai
Shutterstock nuotr./Avinžirniai

Cinkas atlieka labai svarbų vaidmenį – padeda jausti skonį, kvapą, stiprina imuninę sistemą, gydo žaizdas. Daugiausia cinko mėsoje, paukštienoje, todėl jo pritrūkus tai gali atsiliepti slenkančiais plaukais, infekcijomis, prastu apetitu. Vėlgi, griebkitės ankštinių, taip pat tiks žemės riešutai, iš jų pagamintas sviestas.

Kalcis itin reikalingas kaulams. Ir jeigu pienas, jogurtas, sviestas ir kiti produktai nėra jūsų dietos dalis, tuomet atsigręžkite į grūdus, duoną, įvairius kopūstus, sultis, tofu. Jeigu organizmui trūksta kalcio, tuomet kenčia kaulai, dantys, gresia osteoporozė bei kiti susirgimai. 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką