TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Pagrindinės mitybos taisyklės po 30-ies

Jei sportuojate, neišvengiamai turėsite sureguliuoti ir savo mitybą
123RF.com nuotr. / Jei sportuojate, neišvengiamai turėsite sureguliuoti ir savo mitybą
Šaltinis: 15min
0
A A

Greičiausiai pastebėjote, kad 20-ies galėjote sukimšti ne vieną mėsainį ir dar pasilepinti torto gabalėliu. O štai prabėgus dešimtmečiui, mūsų kūnas nusprendė sulėtinti apsukas, todėl mitybos pokyčiai tampa būtini.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Ką verta žinoti?

  • Po 30-ies sulėtėja medžiagų apykaita, todėl reikia rinktis visavertį maistą, atitinkamas porcijas ir nepersistengti su per dideliu kilokalorijų kiekiu. Neskubėkite daryti kardinalių sprendimų – svarbu išlaikyti saiką, režimą, kontroliuoti apetitą.
  • Dažnai moterys, pastebėjusios, kad jų medžiagų apykaita sulėtėjo, o svoris pradėjo augti kaip ant mielių, puola laikytis labai griežtų dietų. Viso to rezultatas – dar didesnis svorio augimas. Badaujant kūnas pradeda kaupti kiekvieną kilokaloriją, tad medžiagų apykaita dar labiau sulėtėja. Ką galite padaryti? Įvertinkite ne tik tai, ką valgote, bet ir imkitės fizinės veiklos, sportuokite bei mankštinkitės. Tai sveikiausias būdas išlaikyti figūrą.
  • Venkite gyvūninės kilmės riebalų, įvairių dešrų, rūkytų gaminių. Pirmenybę teikite riebiai žuviai, kurioje gausu figūrai ir odai naudingų mikroelementų. Taip pat atsisakykite saldumynų, baltų miltų gaminių, gazuotų saldžių gėrimų, produktų su skonio ir kvapo stiprikliais bei kitais konservantais.
  • Valgykite kuo daugiau šviežių vaisių ir daržovių, varškės, jūros gėrybių, žuvies, ankštinių, viso grūdo produktų, kruopų.
  • Gerkite kuo daugiau vandens. Vandens poreikis priklauso nuo žmogaus kūno svorio, fizinio aktyvumo, kūno temperatūros. Vidutiniškai suaugusiam žmogui reikėtų suvartoti 35 ml vandens vienam kilogramui kūno svorio (t. y. 60 kg sveriančio žmogaus paros vandens poreikis yra 2,1 litro). Vaikų šis poreikis didesnis – 50–60 ml vienam kilogramui kūno svorio.
  • Vartokite daugiau augalinės kilmės baltymų. Augalinės kilmės baltymai apsaugo nuo nutukimo, diabeto, autoimuninių ligų, vėžio, širdies, kaulų, inkstų ligų, regėjimo problemų. Jų atrasite ankštinėse daržovėse, sėklose, riešutuose, kanapėse.
  • Rekomenduojama suvartoti ne mažiau kaip 500 g vaisių, žalumynų, nekrakmolingų daržovių per parą. Dėl ląstelienos jūs ilgai jausitės sotūs, energingi, palepinsite savo virškinamąjį traktą, taip pat džiaugsitės skaistesne oda, puikia nuotaika.

  • Rinkitės tuos produktus, kurie jums suteiks sotumo jausmą, energijos ir taps statybine medžiaga naujoms ląstelėms. Pavyzdžiui, varškė garantuos ilgesnį laiką trunkantį sotumo jausmą nei šokoladinis batonėlis, kadangi varškėje gausu baltymų ir kitų mikroelementų. O štai šokoladinis batonėlis – tai tik gliukozė. Žinoma, ir šokoladu alkį kuriam laikui numalšinsite, tačiau energija, gauta iš batonėlio, ypač jeigu jį valgėte po 18 val., pavirs į riebalus.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką