Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Sveiki pusryčiai – mada ir gyvenimo būdas?

Saulė iš blynelių ir uogų.
Shutterstock nuotr. / Saulė iš blynelių ir uogų.
Šaltinis: Partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Kartais sakoma, kad pusryčiai – svarbiausias dienos maistas, sudarantis apie trečdalį viso mūsų per dieną suvartojamo maisto. Teisingai pusryčiams parinkti produktai aprūpina mus energija ir būtiniausiomis vertingomis maistinėmis medžiagomis visai dienai – ar keliautume į darbą, ar bėgtume maratoną.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Specialistai pabrėžia, kad pusryčiauti svarbu vien dėl to, kad atsikėlus po ilgesnio laiko miego maisto medžiagų kiekis mūsų kraujyje būna per žemas. Jei norime aktyviai pradėti naują darbo dieną, ryte turėtume sočiai ir sveikai pavalgyti – taip mūsų kūnas gaus reikiamą kiekį energijos.

Pusryčiai duoda toną visai dienai

„Specialistų nuomonė tokia, kad nereikėtų išskirti vieno svarbiausio valgymo“, – sako Lina Viniarskaitė, valgymo įpročių koregavimo centro valgymas.lt gydytoja dietologė.

Vis dėlto, gydytojos nuomone, pusryčiai yra svarbiausias valgymas visoje dienoje, nes būtent pusryčiai lemia tai, kaip valgysime visą likusią dieną.

„Juk jei nevalgome pusryčių, tai mūsų valgymas tiesiog pasistumia dienoje – vadinasi, valgysime vakarop, – teigia gydytoja. – O vakare suvalgyto maisto energija nebus išeikvota, ji bus kaupiama.”

Fotolia nuotr./Avižinė košė
Fotolia nuotr./Avižinė košė

Pusryčiavimas – sveikos gyvensenos kulto dalis

Gydytoja dietologė pasakoja, kad anksčiau, prieš kokius 5–6 metus, pusryčių nevalgymo problema Lietuvoje buvo dar didesnė nei šiandien.

„Anksčiau dažnai būdavo sakoma, kad „pradedu sveikai gyventi, tad nebegeriu kavos arba nevalgau bulvių arba duonos”, – patirtimi dalijasi L. Viniarskaitė. – O štai dabar sako – „pradedu sveikai gyventi, tai pradedu pusryčiauti, valgyti daugiau vaisių ir daržovių bei gerti daugiau vandens.”

Visa tai, pasak pašnekovės, rodo, jog žmonės pradeda suprasti pusryčių naudą.

Vaisiai – užkandis, daržovės – visada

Visuose vaisiuose yra nemažai cukraus (fruktozės, gliukozės), todėl specialistai žmonėms, kurie stebi savo svorį ar serga nutukimu, vaisių kiekį, ypač labai cukringus vaisius, rekomenduoja valgyti  pirmoje dienos pusėje.

Visuose vaisiuose yra nemažai cukraus (fruktozės, gliukozės), todėl specialistai žmonėms, kurie stebi savo svorį ar serga nutukimu, vaisių kiekį, ypač labai cukringus vaisius, rekomenduoja valgyti  pirmoje dienos pusėje.

„Jei žmogus yra sveikas, jo kūno svoris yra normos ribose, vaisių žmogus gali valgyti ir vakare“, – pasakoja gydytoja dietologė, tačiau pabrėžia, kad be cukraus, vaisiuose yra gausu kitų žmogui ypač naudingų medžiagų, tad susikoncentruoti vien į cukraus faktą – nevalia.

Pašnekovė sako, kad šviežias daržoves rekomenduojama valgyti absoliučiai su kiekvienu valgymu, tuo tarpu vaisiai puikiai tinka pusryčiams ir kaip užkandis tarp valgymų.

„Be to, rekomenduoju vaisius valgyti ne tik kaip užkandį, bet ypač kaip riebaus deserto pakaitalą“, – pabrėžia specialistė.

Mada, kuri „užkabina“

Populiarėjančių pusryčių faktą Lietuvoje patvirtina ir kavinės „Uffcafe“ Vilniuje vyriausiasis barista Kristoforas Jankauskas.

„Pastebėjome, kad pusryčiauti tampa ne tik madinga, tai tampa ir savotišku gyvenimo būdu“, – pasakoja pusryčius ruošiančioje kavinėje dirbantis K. Jankauskas.

Jo teigimu, kartais žmogus pradeda sveikai maitintis galbūt ir dėl kilusios mados, bet vėliau, kai pats pajunta sveiko maitinimosi rezultatus,  entuziastingai keičia savo mitybos įpročius.

„Pusryčiams ruošiame ekologiškus javainių dribsnius su natūraliu jogurtu, juos pagardiname braškėmis, avietėmis, šilauogėmis ir europietiškais bananais“, – apie jaunimo įpročius pasakoja sveikus pusryčius ruošiančios.

K. Jankauskas pasakoja, kad lietuviai labiausiai mėgsta tradicinius vaisius – obuolius, bananus ir kriaušes. Kavinėje maistui ruošti naudojami tiktai Europos sąjungoje užauginti vaisiai, kuriuos renkasi ne tik dėl aukštų ES vaisių auginimo standartų, bet ir dėl skonio kokybės.

Receptai
Receptas: Traški avižinė košė su obuoliais
2 asmenims
Pagaminsite per 30 min.
4.1 / 14
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Avižiniai dribsniai: 200.00 g (košei su obuoliais)
Obuoliai: 1.00 vnt. (košei su obuoliais)
Vanduo: 250.00 ml
Pienas: 250.00 ml
Cukrus: 2.00 valg. š. (dėkite pagal skonį, kadangi trupiniai saldūs - košei su obuoliais)
Miltai: 200.00 g (traškučiams)
Sviestas: 100.00 g (šalto - traškučiams)
Rudasis cukrus: 4.00 valg. š. (traškučiams)
Vanilinis cukrus: 1.00 žiupsnelis (pagal skonį - traškučiams)
Cinamonas: 1.00 žiupsnelis (pagal skonį - traškučiams)
Kaip gaminti

Gaminame košę:

  1. Obuolį supjaustykite nedideliais kubeliais ir dėkite į puodą, kuriame gaminsite, kartu su likusiais ingredientais. Virkite pagal instukciją.

Gaminame traškučius:

  1. Iš ingredientų padarykite trapią tešlą ir patrupinkite ją ant skardos. Kepkite orkaitėje, įkaitintoje iki 200C maždaug 20min., kol paruduos ir  taps traški.
  2. Dėkite į lėkštę košę, pabarstykite paruoštais traškučiais ir, jeigu norite, cinamonu. Patiekite su pienu.

SKANAUS!

Receptą atsiuntė Margarita Kislova

Receptai
Receptas: Naminis jogurtas su granatais ir pistacijomis
4 asmenims
Pagaminsite per 20 min.
2.8 / 8
Peržiūrėti detalesnę informaciją
Ingredientai
Granatas: 1.00 vnt. (sunokęs)
Pistacijos: 1.00 st. (saujelė)
Džemas: 2.00 valg. š. (apelsinų)
Pienas: 1.00 l (3,5 proc. riebumo)
Jogurtas: 100.00 ml (natūralaus)
Sėlenos: 2.00 valg. š. (kviečių)
Kaip gaminti
  1. Pieną supilkite į prikaistuvį, statykite ant ugnies. Kai užvirs, ugnį sumažinkite, kaitinkite apie 5 min.
  2. Nukaitusi maišykite, kol pieno temperatūra nukris maždaug iki 45 laipsnių.
  3. Pamatuokite virtuviniu termometru. Tokio prietaiso neturite? Įkiškite į pieną švarų pirštą.
  4. Jei pavyko jį išlaikyti, kol suskaičiavote iki penkiolikos, temperatūra tinkama.
  5. 2 šaukštus karšto pieno sumaišykite su jogurtu.
  6. Mišinį įmaišykite į likusį karštą pieną. Indą uždenkite, suvyniokite į storą šiltą pledą, palikite 6–8 val.
  7. Gerai išmaišykite.
  8. Naminį jogurtą ir apelsinų džemą susluoksniuokite į taures.
  9. Viršų pabarstykite gliaudytomis granatų sėklomis ir sausoje keptuvėje skrudintomis pistacijomis.

Pagaminsite per 20 min. (neskaičiuojant jogurto brandinimo laiko).

Vaisiai ir daržovės – kasdien

Tikimasi, kad ateityje lietuviai vaisių ir daržovių pradės vartoti dar daugiau. Nepamiršti jų įtraukti į savo meniu skatina ir pasaulyje jau ne vieną dešimtmetį vykstanti kampanija „Penki per dieną“, kuri neseniai pradėta ir Lietuvoje.

Kampanijos tikslas – paskatinti mūsų šalies gyventojus gyventi sveikai ir suvalgyti per dieną bent penkis Europos sąjungoj užaugintus vaisius ar daržoves. Būtent tiek jų suvalgyti rekomenduoja Pasaulio sveikatos organizacija (PSO).

Kampanija „Penki per dieną“ yra pagrindinė programos „Europos Sąjungos kilmės vaisių ir daržovių žinomumo didinimas Lietuvoje“ priemonė.

fhfhj-541aeeb03a00e
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką