Dabar populiaru
Publikuota: 2018 liepos 2d. 07:00

V.Kurpienė pateikia gudrybių, kurios padės paruošti sveikus ir greitus pusryčius

Sumuštiniai
Vida Press nuotr. / Sumuštiniai

Retas žmogus rytais turi galimybę tingiai ir lėtai mėgautis pusryčiais. O ir pirmojo dienos patiekalo gaminimui skirti daugiau laiko tampa prabanga. Tad, kaip greitai ir svarbiausia sveikai pasiruošti sočius ir naudingomis medžiagomis praturtintus pusryčius? Mitybos specialistė Vaida Kurpienė teigia, kad nėra sunku paruošti sveikuolišką sumuštinį ar puikią košę, tik reikia žinoti keletą gudrybių.

Pusryčių karalius – sumuštinis

Vienas iš populiariausių ant pusryčių stalo atsirandančių patiekalų – sumuštinis. Tradicinio lietuviško sumuštinio sudėtis visiems puikia žinoma: riekė duonos arba batono, pertepta sviestu ar margarinu, o ant viršaus puikuojasi dešros ir sūrio duetas. Bet ar toks greitai paruošiamas valgis tikrai suteikia reikiamos energijos?

Luko Balandžio / 15min nuotr./15min studijoje – Vaida Kurpienė
Luko Balandžio / 15min nuotr./15min studijoje – Vaida Kurpienė

Mitybos specialistė Vaida Kurpienė teigia, kad vienąkart per savaitę sumuštinis pusryčiams puikus pasirinkimas, tik receptas turėtų būti kiek kitoks. „Sveikuoliškų sumuštinių variantų išties gausu, tad reikia nebijoti eksperimentuoti ir žiūrėti, kas patinka labiausiai“, – pataria mitybos specialistė

„Rekomenduoju rinktis pilno grūdo bemielę duoną pagal savo skonį – kvietinę ar ruginę, o ant jos guldyti avokadą, lašišą, ožkos sūrį, įvairias daržoves (pomidorus, ridikėlius...) bei pagardinti petražolėmis, svogūnų laiškais, kanapių sėklomis, sezamu. Išbandykite įvairius derinius.

Pateiksiu vos tris, bet labai gardžius sumuštinių pavyzdžius.

Pirmasis – pilno grūdo bemielę duoną pagardinti plonu sluoksniu sviesto ir šviežių ridikėlių griežinėliais. Antrasis derinys – sviestą pakeičiame prinokusiu avokadu, pabarstome šiek tiek druskos ir užberiame smulkintą papriką. Taip pat puikiai dera sumuštinis su ožkos sūriu ir petražolėmis“, – pataria V.Kurpienė.

Fotolia nuotr./Sveikas sumuštinis
Fotolia nuotr./Sveikas sumuštinis

Nepamirškite košių

Požiūris į košes gana skeptiškas. Vieniems – blogi prisiminimai iš vaikystėje ragautų pervirtų beskonių košių, kitiems tai yra maistas vaikams. Bet mitybos specialistė ragina nepamiršti iš grūdinių augalų gaminamo patiekalo, nes teisingai paruoštoje košėje slypi visas pluoštas naudingų medžiagų.

Pamirškite saldžias košes. Patiekalo pagardinimui rinkitės šviežias ar pakepintas įvairias daržoves, užtepėles, prieskonius, aliejų.

„Grūdai – mūsų regiono tradicinis maistas, prie kurio organizmas yra prisitaikęs. Dažnai nemokama tinkamai paruošti košės ir gardinama ji šviežiomis ar džiovintomis uogomis, cukrumi ar uogienėmis. Tai nėra teisinga“, – dėsto V.Kurpienė.

Vaidos Kurpienės asmeninio archyvo nuotr./Lęšiai
Vaidos Kurpienės asmeninio archyvo nuotr./Lęšiai

„Jei įsiminsite taisykles, kaip teisingai pasirinkti ir pagaminti košę, manau, kad ne tik pamilsite, bet ir nebeįsivaizduosite pusryčių be jos. Prisiminkite:

  • Košė turi būti kramtoma, nepervirta. Garantuotas ilgesnis sotumo jausmas ir gaunamas didesnis kiekis reikalingų medžiagų.
  • Pamirškite saldžias košes. Patiekalo pagardinimui rinkitės šviežias ar pakepintas įvairias daržoves, užtepėles, prieskonius, aliejų.
  • Nešlifuoti grūdai: grikiai (vienas iš paruošimo būdų – vakare užmerkiami vandenyje, o ryte pašildomi), soros, bolivinė balanda, burnočių sėklos, avižos, perlinės ir speltos kruopos, rugių arba kviečių kruopos.
  • Tą pačią košę valgykite kas keturias dienas, kad skonis neatsibostų ir maisto racioną papildytų įvairios medžiagos.

Vadovaudamiesi šiais paprastais punktais nesunkiai atrasite naujus košės derinius ir skonius“, – pusryčių paruošimo patarimais dalinasi mitybos specialistė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką