Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Prenumeruoti

Vis dažniau renkamės lietuviškus produktus, tarp populiariausių kategorijų – pieno gaminiai, duona, kiaušiniai

Lietuviai vis dažniau atsigręžia į vietos gamintojų produkciją. Prekybos tinkle „Rimi“ kasmet nuosekliai auga tiek įprastų, tiek ekologiškų lietuviškų prekių pardavimai. Dažniausiai renkamės lietuviškus pieno gaminius, duoną ar kiaušinius. Ekonomistai pastebi, kad prie patriotiškumo prisideda ir krizės, kurios paskatina prisiminti ir labiau vertinti savo nacionalinį identitetą.
Vis dažniau renkamės lietuviškus produktus, tarp populiariausių kategorijų – pieno gaminiai, duona, kiaušiniai
Vis dažniau renkamės lietuviškus produktus, tarp populiariausių kategorijų – pieno gaminiai, duona, kiaušiniai / Rimi nuotr.

„Vietinės produkcijos pasirinkimas – tai tendencija, kuri ryški ne tik Lietuvoje, bet visoje Europoje. Tyrimai rodo, kad Vokietijoje ir Prancūzijoje lokalumas pirkėjams renkantis produktus jau viršija net kainos faktorių, kuris paprastai itin jautrus. Net du trečdaliai europiečių teigia, kad mieliau renkasi vietos gamintojų produkciją. Lietuvoje taip pat stebime nuosaikų šios tendencijos augimą“, – sako Ieva Gindrėnė, „Rimi Lietuva“ Komercijos skyriaus vadovė.

Rimi nuotr./Ieva Gindrėnė
Rimi nuotr./Ieva Gindrėnė

Lietuviškumas įveikia net kainos kriterijų

„Lietuviai be galo mėgsta lietuviškus maisto produktus, nes šie jiems asocijuojasi su kokybe ir sveikata. Abu kriterijai dažnai laimi net prieš kainos kriterijų. Paskutiniu metu pastebime meilę ne tik vietos maisto produkcijai, bet ir kosmetikai – čia stebimas spartus lietuviškų prekės ženklų augimas“, – teigia dr. Lineta Ramonienė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto docentė.

Pasak jos, patriotiškumą ir didžiavimąsi nacionaliniu identitetu skatina ir įvairios globalios krizės: „Įvairių krizių metu vartotojams sustiprėja išlikimo instinktas, kuris lemia įvairius elgsenos pokyčius. Prie jų galima priskirti ir patriotiškumo sustiprėjimą, ypač jeigu krizė yra ne geografiškai lokali, o globali ar apimanti keletą šalių, kaip jau kurį laiką besitęsianti pandemija. Tai susiję su tuo pačiu išlikimo instinktu, kad mums, kaip tautai, kyla pavojus išnykti ir mes prisimename bei labiau vertiname savo nacionalinį identitetą.“

Rimi nuotr./Lineta Ramonienė
Rimi nuotr./Lineta Ramonienė

Populiariausių prekių sąrašas išlieka stabilus

„Rimi“ populiariausių lietuviškų prekių sąrašas išlieka panašus jau keletą metų iš eilės. Šiemet pirmajame penketuke rikiuojasi agurkai, sviestas, kiaulienos faršas ir pienas, grietinė. Praėjusiais metais vaizdas išliko panašus, tik pasibaigus vasarai į penketuką pateko ir mineralinis vanduo. Analizuojant produktų kategorijų lygmeniu, populiariausios – pieno gaminių, duonos ir kiaušių. „Rimi“ prekybos centrų tinkle lietuviški yra 78 proc. duonos produktų, 87 proc. pieno produktų, 82 proc. kiaušinių.

„Šiais laikais, kai ateitį planuoti sudėtinga, itin svarbu skirti daugiau dėmesio Lietuvos gamintojams. Rinkdamiesi jų prekes padedame jiems augti, suteikiame daugiau motyvacijos stengtis, o tuo pačiu prisidėti prie stipresnės šalies ekonomikos. Atsižvelgdami į tai stengiamės lokalizuoti mūsų asortimentą bei edukuoti savo pirkėjus, kad perkant lietuviškas prekes kartu padėtume augti ir Lietuvai“, – pastebi I. Gindrėnė.

Šiuo metu prekybos tinklo lankytojai gali rinktis iš kiek daugiau nei 660 lietuviškų prekės ženklų prekių, kurias tiekia virš 460 vietos gamintojų.

Šis tekstas yra „Rimi“ lokalumo mėnesinio projekto dalis. Kaip kiekvienas galime palaikyti vietinį verslą ir padėti augti Lietuvai kviečiame skaityti čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Vasarinių padangų sezonas: kur rasti geriausią kainos ir kokybės santykį?
Reklama
Pranešimas apie prašymų dėl triukšmo mažinimo priemonių įgyvendinimo išlaidų kompensavimo priėmimą
Reklama
Atėjo metas apsitverti sklypą: specialistų patarimai
Reklama
„CFMOTO“ tapo naujos motociklų vairavimo akademijos Lietuvoje partneriais
Užsisakykite 15min naujienlaiškius