Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Ką vasarą rekomenduoja valgyti gydytoja dietologė?

Mergina geria sultis
„Shutterstock“ nuotr. / Mergina geria sultis
Šaltinis: 15min
0
A A

Šiandien daržovių, vaisių ir iš jų pagamintų sulčių ar glotnučių asortimentas gausus visais metų laikais, todėl sezonų kaitos beveik nejaučiame. Vis dėlto sezoninių maisto produktų privalumus išnaudoti verta.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

„Ne veltui tradicinė lietuvių virtuvė taip pat buvo sezoninė – nors kokybiški, tinkamai paruošti vaisiai ir daržovės visus metus yra naudingi sveikatai, švieži produktai turi savų privalumų”, – pastebi gydytoja-dietologė Laura Romeraitė-Kuklierienė.

Svarbus ne tik sezonas

Patariu pirmenybę teikti mūsų krašte užaugintiems sezoniniams vaisiams ir daržovėms

Šviežiuose sezoniniuose vaisiuose ir daržovėse bei iš jų pagamintose sultyse ar glotnučiuose yra daugiausia vertingų medžiagų, tačiau svarbu, kad jie būtų kokybiški. „Renkantis sezoninius vaisius ir daržoves, visų pirma, reikia atkreipti dėmesį į jų išvaizdą: įvertinti, ar nėra supuvę, įtrūkę, apipeliję. Beje, kuo labiau sunokęs vaisius ir kuo intensyvesnė jo spalva, tuo jame daugiau vertingų maistinių medžiagų“, – sako gydytoja-dietologė.

Šviežios daržovės, žalumynai bei vaisiai ir iš jų pagamintos sultys yra puikus vitaminų, mineralų, biologiškai veiklių medžiagų šaltinis. Be to, juose didelis kiekis skaidulų, kurios mažina cholesterolio kiekį organizme, teigiamai veikia virškinimo sistemą, saugo nuo vidurių užkietėjimo.

Daržovės ir žalumynai yra puikus valgis norintiems sulieknėti, nes yra visai nekaloringi, bet suteikia sotumo pojūtį, todėl tai labai geras pasirinkimas vakarienei ar užkandžiui.

„Patariu pirmenybę teikti mūsų krašte užaugintiems sezoniniams vaisiams ir daržovėms, pavyzdžiui, sultingiems obuoliams, morkoms ar uogoms, nes juos geriau pasisavina mūsų organizmas.

Rinkdamiesi sultis ir glotnučius, pagamintus iš vietinės produkcijos, taip pat galime būti tikri, kad šie produktai atitinka visus kokybės reikalavimus, o svarbiausia, kad jų šviežumui išsaugoti naudojama mažiau cheminių medžiagų, nes iki prekystalių šie keliauja trumpesnį laiką“, – pažymi gydytoja-dietologė.

Sofi Kurki, Flickr.com/Daržovių sultys
Sofi Kurki, Flickr.com/Daržovių sultys

Vitaminai – ir ant palangės

Atšilus orams, prekyboje pasirodė pirmieji žalumynai, daržovės. Dažnas jų užsiaugina ir pats, pavyzdžiui – tiesiog ant palangės. Kai kurios daržo gėrybės, tokios kaip česnakai, petražolės, kalendros ar mėtos turi itin daug vitaminų.

Jei neturime namuose lysvės daržovių ar vaismedžių, kaip alternatyvą galime rinktis vaisių sultis arba vaisių ir daržovių glotnučius iš šviežių prinokusių vaisių ir daržovių. Sultys ir glotnučiai turi daug skaidulų, reikalingų geram virškinimui, suteikiančių sotumo jausmą, taip pat natūralaus vaisių cukraus – fruktozės, aprūpinančios organizmą energija.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką