Dabar populiaru
Publikuota: 2019 sausio 4d. 21:01

Pilateso instruktorė: išgyventi skyrybas padeda dėmesio sutelkimas mankštinantis

Sporto salėje
123RF.com nuotr. / Sporto salėje

Statistikos departamento duomenimis, vidutiniškai per metus susituokia apie 22 tūkstančiai porų. Apie 9 tūkstančiai porų išsiskiria. Taigi daugiau nei trečdalį sutuoktinių lydi sudužusios viltys, nusivylimas savimi ir kitu žmogumi, sumažėjusi savivertė ir pasitikėjimas. Išgyvenantiems skyrybų krizę vis dažniau siūloma psichologinė ir dvasinė pagalba. Pasirodo, įveikti šią krizę galima ir mankšta. Apie tai kalbamės su Šeimos ir asmens saviugdos centro „Bendrakeleiviai“ pilateso instruktore Gintare Motiekaitiene.

– Pastaruoju metu Lietuvoje populiarėja pilateso mankšta. Kuo ta mankšta skiriasi nuo įprastinės?

– Pilatesas – kūno lavinimo sistema, kai didžiausias dėmesys nukreipiamas į giliuosius stabilizuojančius kūno vidinius raumenis. Pilateso mankšta pagerina kūno lankstumą ir sąnarių mobilumą. Stiprina pilvo ir nugaros raumenų jėgą ir ištvermę, padeda sumažinti nugaros skausmą. Gerina miego kokybę, lavina dėmesio sutelkimą į kūną ir laikyseną, gerina pusiausvyrą ir koordinaciją.

Visa tai padeda žmogui geriau jaustis savo kūne. Kai žmogus geriau jaučiasi savo kūne, jis geriau jaučiasi ir išoriniame pasaulyje.

Kiekvienas atsitraukimas – tai nauja galimybė į savo problemą pasižiūrėti kitu kampu.

– Sakykite, o kuo pilateso mankšta naudinga skyrybų krizę išgyvenantiems žmonėms?

– Emociniams išgyvenimams veržiantis per kraštus, labai svarbu sugebėti šiek tiek atsitraukti, atitolti nuo visaapimančių niūrių išgyvenimų.

Vienas iš pilateso mankštos principų yra koncentracija ar dėmesio nukreipimas ir sutelkimas. Kad tiksliai padarytum norimą judesį, tenka visą dėmesį skirti atliekamam judesiui. Kiekvienas atsitraukimas – tai nauja galimybė į savo problemą pasižiūrėti kitu kampu. Tada gali atsirasti netikėta įžvalga, ir žmogus nelauktai suranda savo problemos sprendimą.

Pilateso užsiėmimai yra ir bendrystė, nes jie vyksta nedidelėse 7–12 žmonių grupėse. Pilates mankštos grupės yra stabilios. Žmonių kaita labai nedidelė, tad mankšta tampa ir bendravimo priemone.

Pavyzdžiui, „Bendrakeleiviuose“ pilateso mankštos rengiamos per pietų pertrauką – nuo 12 iki 13 valandos ir į užsiėmimus ateina aplinkinėse įstaigose ir įmonėse dirbančios moterys.

– Ar tuo patvirtinate, kad pilateso mankštos skirtos tik moterims?

– Pilateso mankštos tinka visiems. Labai keistas šis mitas, kad pilatesas skirtas moterims. Juk šios mankštos kūrėjas yra vyras – Josephas Pilatesas. Tiesiog moterys, panašu, yra aktyvesnės ar labiau mėgsta judėjimą kompanijoje.

Šiuo metu mūsų rengiamus pilateso užsiėmimus lanko tik vienas vyriškis. Vyrai, kiek pastebėjau, labiau mėgsta sportuoti individualiai. Taip pat jiems patinka sportuoti naudojant įrangą, pavyzdžiui, pilates oreformerį, kėdę ar „kadilaką”.

– Ar į pilateso užsiėmimus gali ateiti žmonės, nedalyvavę centro „Bendrakeleiviai“ rengiamose programose?

– Atsakymas vienas – žinoma, kad galima. Per pilateso užsiėmimus gaunama anatominių žinių, išaiškinama, kokie judesiai tinka, o kokie nelabai, kokių judesių apskritai reikia vengti. Per užsiėmimus gautus bazinius principus galima prisitaikyti prie bet kurios turimos programos ir daryti savarankiškai.

– O ši mankšta padeda sureguliuoti kūno svorį?

– Deja, moksliniais tyrimais įrodyta, kad pilateso mankšta didelės įtakos kūno svoriui neturi. Ši mankšta labiau skirta raumenims sustiprinti, ištvermei padidinti, lankstumui pagerinti ir, žinoma, geriau jaustis savo kūne.

Yra žinoma netgi tikra istorija, dabar jau beveik virtusi anekdotu, apie tai, kaip J.Pilatesas išvijo iš savo studijos moterį, kuri pasakė, jog atėjusi mokytis kontrologijos (taip originaliai vadinasi Pilateso metodas), nes norinti numesti kūno svorį.


Šeimos ir asmens saviugdos centras „Bendrakeleiviai“ komanda, teikianti specializuotą kompleksinę pagalbą skyrybas išgyvenantiems bei kitiems šios patirties paliestiems asmenims. Taip pat užsiima šeimos krizių prevencija bei postvencija, asmens saviugda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Praktiški patarimai

Skanumėlis
Gerumu dalintis gera
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką