Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Antikos ir modernumo samplaika: nedrastiška dieta pagal Budą

Moteris lėtai valgo
Vida Press nuotr. / Moteris valgo
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Naujos mitybos tendencijos paprastai remiasi senovės išmintimi. Tik seniai atrasti būdai, kaip maitintis ir būti sveikiems bei tvirtiems, pritaikomi šiuolaikinio pasaulio žmogui. Taip yra ir su nauja – Budos – dieta. Ką ji siūlo?

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Buda – tai Indijoje gyvenęs princas Sidharta Gautama, augęs prabangoje ir savo noru viso to atsisakęs. Buda nugyveno asketišką gyvenimą, badavo kone iki sąmonės netekimo, kol patyrė nušvitimą. „Buddha“ sanskrito kalba reiškia „atbudęs, praregėjęs, nušvitęs“, būtent todėl princas gavo tokį vardą.

Ir nors Buda apribojo savo mitybą ne siekdamas būti liekno sudėjimo, o ieškodamas kažko giliau, kažkokios apčiuopiamos prasmės, jo įžvalgos gali būti naudingos ir šiuolaikiniams žmonėms, norintiems pakeisti savo mitybą.

Taip mano rašytojas, mokslininkas ir Zen dvasininkas Danas Zigmondas, kuris kartu su rašytoja Tara Cottrell išleido knygą „Buddha’s Diet: The Ancient Art Of Losing Weight Without Losing Your Mind“ („Budos dieta: antikinis menas numesti svorio neprarandant sveiko proto“). Joje Budos išmintis sujungta su šiuolaikinės mitybos mokslu.

Dietos esmė paprasta: valgyti galima tik tam tikru laiku. Svarbu, ne kiek valgote, o kada.

Dietos esmė paprasta: valgyti galima tik tam tikru laiku, taigi tai tarsi nutrūkstantis badavimas. Svarbu, ne kiek valgote, o kada. Mūsų organizmui tam tikrą laiką kasdien reikia pailsėti nuo virškinimo, kad dirbtų visu pajėgumu.

Dietos pradžia tokia: per parą turite paskirti trylika valandų, kuomet galite valgyti, likusias vienuolika negalima nieko valgyti. Teigiama, kad tai gali būti sunkiau, nei atrodo, nes žmonės pratę valgyti po 14–15 val. per parą. Po dviejų savaičių šį „valgymo langą“ sutrumpinkite iki dvylikos valandų per parą, tuomet iki vienuolikos ir galiausiai – iki devynių.

Tai reikštų, kad jei pusryčiaujate darbe devintą ryto, vakarienė turi būti baigta šeštą vakaro. Ir iki kitos dienos devintos ryto negalite nieko valgyti, tik gerti vandens ar nesaldintos arbatos. Kadangi tai gali pasirodyti ekstremalu, knygos autorius primena, kad budistų vienuoliai valgo nuo aušros iki vidurdienio. Taigi, D.Zigmondo teigimu, devynių valandų „valgymo langas“ yra pats tas šiuolaikinei visuomenei ir kartu nenusižengia Budos dietai.

Buda
Buda

Dar keli patarimai iš minėtos knygos, kuri žada liekną ir sveiką kūną bei skaidrų protą.

Valgykite, ką norite

Ši dieta gera tuo, kad neriboja porcijų dydžio ar lėkštės turinio, tiesiog patariama atrasti maistą, kuris yra skanus, naudingas kūnui, ir jausti sotumą. „Dieta, kuri daro jus nelaimingus, ilgai netrunka“, – pastebi D.Zigmondas. Jis siūlo skirstyti maistą ne į „gerą“ ir „blogą“, o pagal naudingumą. Naudinga – daržovės, mėsa, ląsteliena, sveiki riebalai, vaisiai, nenaudinga – perdirbtas maistas, cukrus, daugiau nei du alkoholiniai gėrimai per savaitę.

Nusiženkite taisyklėms

Dieta ne tik leidžia, bet ir skatina kartą per savaitę nusižengti taisyklėms.

Ši dieta ne tik leidžia, bet ir skatina kartą per savaitę nusižengti taisyklėms ir valgyti, kuriomis norite valandomis. Knygos autorius paaiškina, kad organizmas gali prisitaikyti prie pasiteikusių mitybos įpročių ir natūraliai sulėtinti medžiagų apykaitą, jei kūnui atrodys, kad maisto yra per mažai. Taigi nusižengimai taisyklėms situaciją ne pablogintų, o pagerintų – metabolizmas vėl užsikurtų.

„Shuterstock“ nuotr./Maisto produktai
„Shuterstock“ nuotr./Maisto produktai

Žvelkite giliau

D.Zigmondas skatina žvelgti giliau, būti sąmoningiems, vertinti maisto naudą, apgalvoti, kaip tas maistas atkeliauja iki mūsų stalo, ir jausti dėkingumą. Visa tai paskatins sveikesnio maisto pasirinkimą.

Mankštinkitės – jei norite

Kaip pastebi knygos autorius, fizinis aktyvumas nesudegina labai daug kalorijų, o neretai ir skatina alkį. Todėl Budos dieta skatina sportuoti žmogų, tik jei jis jaučia malonumą ir naudą. Kaip mokė Buda, fizinis tvirtumas skatina minčių aiškumą.

D.Zigmondas pataria sportuoti rytais, tuščiu skrandžiu, o eLaima.lt priduria, kad sportuoti ryte tinka tiems, kurie jaučiasi gerai. Yra žmonių, kuriems prireikia laiko, kol kūnas atsigauna iš rytinio sąstingio. Tokiems rytinė mankšta būtų pavojinga, galima persitempti.

Vida Press nuotr./Fiziniai pratimai
Vida Press nuotr./Fiziniai pratimai

Tiesiog išmėginkite

D.Zigmondo teigimu, susikoncentravimas, kuriomis valandomis galima valgyti, paskatina žmones atkreipti dėmesį ir į tai, kaip dažnai mes valgome, nors iš tikrųjų nesame alkani. Esą Buda nenorėjo, kad kas nors tai, ką jis teigė, priimtų kaip šventą tiesą. Jis norėjo, kad žmonės išmėgintų dalykus ir naudotųsi tais, kurie jiems veiksmingi.

Taigi viskas, ko reikia, tai tik pabandyti ir atrasti, ar toks mitybos būdas jums tinka. Ir tik tuo atveju, jei to tikrai norite. Tai yra ne dieta, kuri nurodo, ką ir kiek tiksliai reikia valgyti, o pasiūlymas pakeisti gyvenimo būdą.

Komentarai
Temos Mityba, Dieta, Buda
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką