Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Didžiausi omega-3 riebalų rūgščių privalumai

Pasūdyta lašiša
Fotolia nuotr. / Pasūdyta lašiša
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Jaučiate nuovargį, suprastėjo atmintis, dažnai keičiasi nuotaika? Šias problemas gali išspręsti omega-3 riebalų rūgštys. Ir įžymūs žmonės, ir mitybos specialistai daug kalba apie gerųjų riebalų naudą. Visi puikiai žinome, kad valgyti riebią žuvį yra labai sveika, bet ne visi tiksliai suprantame, kodėl verta. Riebioje žuvyje yra ne tik daug baltymų, bet ir omega-3 riebalų rūgščių, kurios labai naudingos organizmui. Kodėl?

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Jei organizmas negauna pakankamai šių rūgščių, padidėja uždegimų rizika, o tai reiškia, kad sumažėja atsparumas įvairiausiems sveikatos sutrikimams. Chrisas Clarkas, „Nutritional Grail“ autorius, teigia, kad omega-3 rūgštis yra viena iš dviejų rūšių riebiųjų rūgščių, kurių reikia mūsų organizmui; kita rūgštis – omega-6. Vis dėlto per daug omega-6 rūgšties gali sukelti uždegiminius procesus, kurie gali prisidėti prie chroniškų susirgimų atsiradimo, rašo sofeminine.co.uk.

Nėra lengva siunčiamus kūno signalus susieti su medžiagų trūkumu, visgi šie požymiai rodo, kad galbūt jums trūksta omega-3 rūgšties:

  • energijos trūkumas ir nuovargis;
  • sausa oda;
  • prasta medžiagų apykaita;
  • nuotaikų svyravimai;
  • atminties problemos.

Vartoti daugiau omega-3 rūgšties yra paprasta, bet kartu labai svarbu, kiek suvartojate ir  omega-6 rūgšties. Chrisas Clarkas aiškina, kad taip, kaip svarbu rasti balansą tarp darbo ir poilsio, taip svarbu išlaikyti pusiausvyrą ir tarp šių dviejų riebiųjų rūgščių. Jei suvartojama per daug omega-6 rūgšties, tuomet suprastėja omega-3 įsisavinimas.

Omega-6 suvartojimas neturėtų viršyti omega-3 rūgšties suvartojamo kiekio. Visgi dauguma šiuolaikinių dietų įtraukia daugiau omega-6 rūgšties į racioną. Jei nesumažinsite suvartojamo pastarosios rūgšties kiekio, tuomet ir padidinti omega-3 kiekį bus sudėtinga.

Daugiausia omega-6 rūgšties turintys produktai yra daržovių aliejai: kukurūzų, sojų, žemės riešutų ir saulėgrąžų. Kuomet stebėsite, kiek suvartojate augalinio aliejaus, tuomet nereikės daug nieko keisti, ir greitai atrasite balansą. Knygos autorius sako, kad geriausias būdas gauti omega-3 rūgšties yra maistas, o ne įvairiausi papildai.

Omega-3 šaltiniai yra riebi žuvis, chia sėklos, linų sėmenys ir kanapių sėklos. Alyvuogių aliejus, avokadai ir riešutai turi daug omega-6 rūgščių. Drąsiai juos valgykite, tačiau geriau atsisakykite jau minėto aliejaus.

Į savo pirkinių sąrašą būtinai įtraukite graikinius riešutus, lašišą, tofu, sojų pupeles, krevetes, chia sėklas, kiaušinius, avokadus ir alyvuogių aliejų. O štai dabar pažiūrėkime, kiek daug pliusų turi omega-3 rūgštys.

Priverčia organizmą deginti riebalus

Tai keturi žodžiai, kuriuos nori išgirsti kiekviena moteris. Mitybos specialistė Cassandra Barns, aiškina, kad omega-3 rūgštys padeda organizmui išskirti sotumo hormonus, kurie sumažina alkio jausmą ir užkuria medžiagų apykaitą. Taip pat šios rūgštys padeda organizmui išskirti hormoną leptiną, kuris atsakingas už sotumo jausmą. Leptinas padeda organizmui deginti riebalus, tačiau jei kūnas netinkamai reaguoja į šį hormoną, įvyksta atvirkštinis procesas – pradedate jaustis alkani ir organizmas kaupia atsargas.

Naudingos odai

Esame pripratę saugoti odą po storiausiu kremo nuo saulės sluoksniu, tačiau pamirštame, kad galime odą apsaugoti ir iš vidaus. C. Barns tvirtina, kad riebiosios rūgštys tiesiogiai padidina odos atsparumą ultravioletiniams spinduliams. Taip pat jos turi įtakos ir pačiai odos struktūrai bei išvaizdai. Šios rūgštys yra svarbios ląstelių, kurios sudaro epidermį, membranoms ir padeda palaikyti odos barjerines funkcijas. Kadangi šios rūgštys apsaugo nuo saulės ir stiprina kolageno sluoksnį, tai sumažina ir raukšlių atsiradimą, kurių neišvengsite metams bėgant.  

Padeda atsikratyti egzemos

Omega-3 ir omega-6 rūgštys ne tik apsaugo odą nuo senėjimo, bet ir padeda pagerinti odos būklę bei išgydyti egzemą. Pavyzdžiui, riebioje žuvyje yra specifinių omega-3 rūgščių, kurių nėra augaliniame aliejuje, todėl valgyti riebią žuvį ypač naudinga asmenims, kenčiantiems nuo egzemos ir dermatito.

Omega-3 – sveikai širdžiai

Dar vienas šios rūgšties privalumas – ji stiprina širdį. Nors buvo atlikti tyrimai, kurie paneigė šiuos privalumus, Chrisas Clarkas jiems prieštarauja tvirtindamas, kad šie tyrimai nebuvo labai detalūs ir  tikslūs. Amerikos širdies asociacija ir Britų širdies fondas taip pat pripažįsta omega-3 rūgščių teikiamą naudą širdies sveikatai. Remiantis jų pastebėjimais, šios rūgštys sumažina širdies ligų riziką, kraujo krešėjimą ir kraujo spaudimą.

Užkerta kelią sąnarių skausmui ir artritui

Omega-3 rūgštys pasižymi priešuždegiminiu poveikiu, todėl jos naudingos ir sąnariams. Naujas tyrimas, atliktas Japonijos sveikatos institute, patvirtino, kad žmonės, kurie valgo daugiau žuvies, žymiai mažiau serga psichinėmis ir fizinėmis ligomis. Omega-3 – ne tik padeda padidinti raumenų masę, bet ir gali sumažinti sąnarių skausmus bei artrito riziką.

Naudinga smegenų veiklai

Atlikti tyrimai rodo, jog omega-3 rūgštys gerina atmintį ir bendrą smegenų būklę. Neseniai atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo tūkstantis moterų po menopauzės, parodė, kad didesnį omega-3 rūgščių kiekį organizme turėjusių moteriškosios lyties atstovių smegenys buvo didesnio tūrio. Tyrimo rengėjas Džeimsas Pottala, remdamasis savo stebėjimais, tikina, kad omega-3 apsaugo nuo smegenų mažėjimo ir senėjimo.

Kitas tyrimas, surengtas Alexo Richardsono, buvo atliktas dvylikoje Durhamo mokyklų. Jo metu pastebėta, kad 40 proc. dalyvių, kurie naudojo omega-3 papildus, jautė ryškų protinio darbo pagerėjimą.

Reikalingos sveikam nėštumui

Dar vienas, nors ir ne itin akivaizdus, omega-3 rūgščių privalumas – sveikas nėštumas. Besilaukiančios moterys turėtų valgyti daugiau riebiųjų rūgščių nei kitos tam, kad kūdikis gimtų sveikas. Jei nėščia moteris vartos daugiau produktų, turinčių šių naudingųjų rūgščių, tuomet tai padės kūdikio smegenų vystymuisi, bus mažesnė tikimybė atsirasti pogimdyvinei depresijai.  

Komentarai
Temos Omega-3
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką