Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pavasario iššūkis – nauji sveiki įpročiai per 21 dieną

Šaltinis: Projekto partnerio turinys
Projekto partnerio inicijuotas ir parengtas turinys, turinio kontrolė – partnerio rankose
0
A A

Sakoma, jog nauji įpročiai susiformuoja per 21 dieną. Ar tikrai įmanoma per tokį trumpą laiką pradėti gyventi sveikiau? Trys „Pavasario iššūkio“ dalyviai įrodė, jog taip. Net tris savaites darboholikas Vaidotas, viršsvorio turinti Anželika ir sportuojanti mėgėja Gabrielė valgė tik sveiką, subalansuotą maistą ir nuolat sportavo. Kiekvienas jų – turėjo skirtingų tikslų, kuriuos per visą šį laiką pavyko pasiekti. Rezultatas – pagerėjusi savijauta, gerokai daugiau energijos ir nukritę kilogramai.

Daugiau 15min Gyvenimas naujienų – mūsų Facebook puslapyje!

Visas tris savaites „Pavasario iššūkio“ dalyviai kone kasdien sportavo, padedami sporto ir sveikatingumo klubų „Impuls“ asmeninių trenerių Luko Smagurausko ir Anos Michejevos. Tuo tarpu nuolatine dalyvių mityba rūpinosi sulčių programų ir sveiko maisto ambasadorius „Fit Food“ bei mitybos ekspertė, sudariusi ir „Fit Food“ sulčių, kokteilių programas Gintarė Jonaitytė.

Pirmosiomis dienos – baimė ir nerimas

Staiga pradėti sportuoti bei sveikai maitintis – procesas, kuriam reikia pasiruošti ir laikytis disciplinos. Viena iš projekto „Pavasario iššūkis“ dalyvių, višsvorio turinti Anželika, pirmosiomis dienomis jautė ir baimę, ir nerimą. Labiausiai dėl to, ar užteks visų reikalingų maistinių medžiagų, siekiant užsibrėžtų tikslų.

„Su tokiomis psichologinėmis baimėmis, emocijų kaita susiduria ne vienas žmogus, ėmęsis pokyčių. Tai labai natūralu, nes pradedame daryti kažką nauja ir mums neįprasta. Tačiau pakanka išlaukti lūžio akimirkos, pamatyti pirmuosius rezultatus, o tuomet – tik atsiranda daugiau motyvacijos“, – sako mitybos ekspertė Gintarė Jonaitytė, konsultavusi „Pavasario iššūkio“ dalyvius.

Per tris projekto savaites Anželikos kūno svoris pradėjo sveikai kristi, nejuntant nei alkio, nei laikantis griežtos dietos. Moters svoris nuo 82 kg pasiekė 77,3 kg, kūno apimtys (krūtinė, liemuo, klubai) – sumažėjo net 7 cm, o kūno masės indeksas sumažėjo nuo 30,5 iki 28,8.

„Šie kūno sudėties pokyčiai – svarbus pirminis etapas, išjudinant organizmą toliau natūraliai mažinti svorį. Beje, per projekto laiką biologinis Anželikos amžius sumažėjo vieneriais metais, o tai rodo, kad organizmas pradėjo pats natūraliai šalinti toksinus, valytis“, – komentuoja „Fit Food“ sulčių programas sudariusi mitybos ekspertė G.Jonaitytė.

Iki tobulo pilvo preso – trūksta nedaug

„Pavasario iššūkio“ dalyvės Gabrielės istorija – kiek kitokia. Mergina jau iki projekto pradžios mėgo sportą ir sporto klube lankydavosi mažiausiai 3 – 4 kartus per savaitę. Nepaisant to, ji niekaip nesugebėdavo atsispirti saldumynams, todėl projekto „Pavasario iššūkis“ metu merginos tikslas buvo išmokti teisingai subalansuoti sporto krūvius ir mitybos režimą.

„Gabrielė – tikras energijos užtaisas, kurią sunku buvo sustabdyti „Impuls“ treniruoklių salėje. Kadangi jau iki projekto pradžios ji ganėtinai aktyviai sportavo, buvo įdomu stebėti, kaip tvirtėja jos raumenys pradėjus sportuoti gerokai tinkslingiau bei atkreipiant dėmesį į teisingus dalykus. Esu tikras, kad jei nepamirš visų patarimų – sparčiai tobulės ir toliau“, – pasakojo Lukas Smagurauskas, sporto ir sveikatingumo klubų „Impuls“ asmeninis treneris, konsultavęs „Pavasario iššūkio“ dalyvius.

Projekto metu Gabrielės kūno svoris kito nežymiai, tačiau tai ir nebuvo jos tikslas. Svarbiausia, kad pakito merginos procentinė kūno riebalų masė nuo 24,2 proc. iki 21,8 proc., o tuo pačius sumažėjo ir visceralinių riebalų pasiskirstymas nuo 29 cm2 iki 27 cm2. Tai, kaip sportuojančiai megėjai – puiki terpė auginti teisingą sveiką liesą raumenį. Beje, Gabrielės biologinis amžius sumažėjo vieneriais metais.

Darboholikas atrado daugiau energijos

Didžiausia darboholiko Vaidoto problema buvo nuolatinis stresas, nemiga ir ilgos darbo valandos. Tam, kad kompensuotų energijos trūkumą, vyras per dieną išgerdavo kone penkis puodelius kavos, per skubą – nevengdavo greito, nesveiko maisto. Pakeitus šiuos įprodčius naujais ir pradėjus gerokai daugiau judėti – energijos atsirado gerokai daugiau. Kaip besibaigiant projektui sakė pats Vaidotas, energijos užtekdavo net ir po sporto, o keltis rytais – norėjosi vis anksčiau.

„Įdomu tai, kad darbingumas ir koncentracija kiekvieną projekto savaitę augo lyg ant mielių. Man tai reiškė ir gerokai geresnius profesinius rezultatus. Net keista būdavo, kad natūraliai prabudus pusę penkių ryte – dar norėdavosi ir eiti pabėgioti. Miegodavau gal ir trumpiau, bet miegas būdavo gerokai gilesnis“, – apie savo trijų savaičių įspūdžius pasakoja „Pavasario iššūkio“ dalyvis Vaidotas.

Vaidoto atveju kūno masės indeksas tapo optimalus 24,6, o procentinė kūno riebalų masė sumažėjo 0,5 proc.. Svarbu pažymėti, kad vyras viso projekto metu niekada nesijuto alkanas, nors maitinosi sau neįprastu maistu – „Fit Food“ sulčių kokteiliais, saltomis bei kitais užkandžiais. Galiausiai, vietoj 5 puodelių kavos projekto pabaigoje liko vos vienas, o vietoj pakelio cigarečių – vos keletas.

Viskas prasideda nuo pirmųjų žingsnių

Tiek sporto ir sveikatingumo klubų „Impuls“ asmeniniai treneriai, tiek ir mitybos ekspertė Gintarė Jonaitytė sutaria, jog pokyčiai prasideda nuo mažų pirmųjų žingsnių. Susiformuoti sveikesnius įpročius vos per 21 dieną gali kiekvienas. Tiesa, pradėti reikėtų pamažu, kad nesukelti organizmui papildomo streso.

Jei nuolat geriate kavą ar norisi pyragaičių, pradėkite nuo mažo pokyčio: pakeiskite bent vieną iš jų, kad ir sveikuoliškais „Fit Food“ sulčių kokteiliais ar sveiku desertu. Jei vakarus leidžiate prie televizoriais – pradėkite daugiau sportuoti ir judėti. Beje, ypač tiems, kurie iki šiol beveik nesportavo, sportuoti patariama pradėti su asmeninio trenerio pagalba. Treneris sudėlioja sporto programą, įvertina kūno galimybes, nurodo, ko reikėtų saugotis, o kurią kūno dalį stiprinti labiau.

Beje, jei norite ir patys imtis sezono iššūkio, kviečiame registruotis asmeninei dietologo konsultacijai www.fitfood.lt.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką