Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota 2021 12 05, 17:00

21 dienos iššūkis šeimos bendrystei sustiprinti pagal K.Golod

Kelių knygų autorė, terapinio koučingo specialistė Kamila Golod teigia metų pabaigoje dažnai girdinti žmonių apgailestavimus, kad taip ir liko nerealizuoti jų tikslai, planai, o labiausiai trūko laiko kokybiškam buvimui su šeima. Kartais reikia paprastų dalykų, kurie iš tikrųjų reikalauja ne tiek daug laiko, tačiau suteikia bendrystės jausmą. Todėl specialistė siūlo prisijungti prie 21 dienos iššūkio, kurio metu atliksite užduotis ir turiningai bei įdomiai praleisite laiką kartu su šeima.
Šeima žaidžia
Šeima žaidžia / 123RF.com nuotr.

Svarbiausias dalykas – po kiekvienos užduoties skirti laiko pasikalbėti su savo šeimos nariais. Kaip jiems sekėsi ši užduotis? Kaip jautėsi jos metu? Ką galbūt naujo sužinojo apie kitus šeimos narius? Santykiai tampa šiltesni ir artimesni, kai dalinamės vienas su kitu mintimis atvirai ir nuoširdžiai.

1-a diena

Padarykite kiekvieno šeimos nario ir vieną bendrą visos šeimos nuotrauką. Kiekvieną nuotrauką darykite keliais stiliais – juokingą; kai esate rimtais veidais; kai esate supykę; kai esate kupini meilės. Pasidalinkite vienas su kitu, kaip labiausiai patiko fotografuotis, kas labiausiai patiko šioje užduotyje, o ko norėtųsi kitaip.

2-a diena

Parsisiųskite programėlę (pvz., duolingo), skirtą užsienio kalbų mokymuisi ir visi kartu pasimokykite kalbos, kurios nė vienas iš jūsų nežinote. Pasidalinkite, kaip jums sekėsi mokytis, koks jausmas išbandyti naujus dalykus su šeima.

3-a diena

Aptarkite su šeima, kaip ir kur norėtumėte praleisti šventinį laikotarpį. Svarbiausia, kad kiekvienas šeimos narys galėtų pasisakyti argumentuodamas, kodėl jis taip norėtų. Išklausę vieni kitus priimkite bendrą sprendimą. Gal kils kokių įdomių kūrybiškų sprendimų, pvz., piknikas su draugais kepant zefyrus; artimų žmonių pakvietimas pas save į namus ir pan.

4-a diena

Parašykite su šeima bendrą laišką Kalėdų seneliui. Ką jūs, kaip šeima, paprašytumėte jo. Gražiai jį apipavidalinkite ir nusiųskite. Tegu tai išsipildo! Pasidalinkite vienas su kitu, kaip jautėtės rašydami kartu šį laišką? Gal tėveliai galėtų pasidalinti savo vaikystės prisiminimais, kokius jie laiškus rašydavo būdami vaikai, juk taip smalsu klausytis tėvų istorijų! O jei jūsų paaugliai jau nenorėtų prisijungti prie šios užduoties, kviečiu su jais padaryti dovanų sąrašą, kurias dovanosite artimiesiems ir draugams. Taip bus ugdomi finansinio raštingumo pagrindai, pvz., sudarant dovanų biudžetą.

5-a diena

Sveikame kūne – sveika siela. Tad šiomis dienomis pasirūpinkime savo fizine sveikata. Padarykite kartu su šeima mankštą ar sušokite kartu smagu šokį!

6-a diena

Diena be cukraus. Taip, tai yra tikrų tikriausias iššūkis smaližiams, tačiau pabandyti verta. Visą dieną nevalgyti saldumynų! Ir, žinoma, pagirkite vienas kitą už tokį darbą. O jei ir nepavyko, nenusiminkite, kartais tam tikriems dalykams reikia laiko, o už pastangas ir norą tikrai galima pasidžiaugti.

7-a diena

Pasidarykite sveikų ir skanių užkandžių! Receptų tikrai yra pilnas internetas, o maisto gaminimas – nuostabi bendrystę skatinanti veikla, pvz., naminiai ledai iš vaisių, vaisių kokteiliai, saldumynai iš džiovintų vaisių ir pan. Išbandykite kažką nauja ir pasidžiaukite buvimu kartu.

8-a diena

Pasivaikščiokite kartu su šeima miške ar parke. Pabūkite čia ir dabar: patyrinėkite, kokie medžiai auga, koks šiandien yra dangus, Prisilieskite prie medžių ir pajuskite, kaip jaučiasi medžio žievė žiemą. Paklausykite, kokie yra garsai aplink jus. Būtinai pasidalinkite vienas su kitu savo atradimais, juk kiekvienas iš mūsų mato pasaulį savaip ir tai labai įdomu!

9-a diena

Muzikos vakaras. Skirkime laiko pažinti vienas kito muzikos pomėgius. Klausykitės vienos kito siūlomų kūrinių. Net jei šis stilius jums nėra prie širdies, pabandykite įsijausti į šią muziką ir atrasti, kodėl jums ji nepatinka. O gal leidę sau išbandyti kažką nauja atrasite dar nepatirtus pojūčius? Leiskime vienas kitam dalintis ir gerbti kiekvieno pasirinkimą.

Asmeninio albumo nuotr./Kamila Golod
Asmeninio albumo nuotr./Kamila Golod

10-a diena

Filmo vakaras. Išsirinkite kartu filmą ir smagiai jį pažiūrėkite, o po to aptarkite. Koks herojus patiko ir kodėl? Ar norėtumėte būti šio filmo herojumi? Kokį filmą patys norėtumėte sukurti? Kokio žanro jis būtų? Koks galėtų būti jo pavadinimas? Leiskite savo vaizduotei pasireikšti!

11-a diena

Žaidimų vakaras. Paskirkite šį vakarą žaidimams, tai gali būti tiek stalo, tiek kompiuteriniai, tiek kitokio pobūdžio žaidimai. Svarbu, kad žaidime dalyvautų visa šeima ir kiekvienas pasidalintų, kaip jautėsi žaidimo metu, kas buvo įdomaus, o kas gal mažiau patiko. Juk kiekviena patirtis mums yra labai svarbi.

12-a diena

Prisiminimų vakaras. Bendri prisiminimai sukuria magišką erdvę, nukeliauti į praeitį ir pasisemti iš ten resursų. Pasidalinkite savo prisiminimais apie kartu praleistas šventes ar atostogas, kokius nors smagius įvykius ar įdomiai atrastus dalykus. Galbūt kažką norėsis pakartoti ir šiemet. Prisiminkite, kad galite pavartyti nuotraukų albumus ir iš ten pasisemti idėjų prisiminimams.

13-a diena

Džiaugsmo diena. Įsisukę į gyvenimo rutiną, dažnai nepastebime kiek gražių, įdomių ir džiaugsmingų dalykų, kuriais galime pasidžiaugti, vyksta mūsų gyvenime. Tyrimai atskleidė, kad žmonėms lengviau pastebėti negatyvius dalykus, o ne džiaugsmingus. Tačiau juk gali būti ir kitaip.

Visą šią dieną pastebėkite tuos momentus, kai galite pasidžiaugti savimi. Tai gali būti ir paprasčiausi dalykai, pavyzdžiui, džiaugiuosi skaniai pagamintais pusryčiais, kantrybe būnant pamokoje ir pan. Pamatykime laimę paprastuose dalykuose! Ir būtinai pasidalinkite savo džiaugsmais su šeimos nariais, juk džiaugsmas dalinantis linkęs daugintis.

14-a diena

Dėkingumo vakaras. Vienas iš svarbiausių ir stipriausių laimės ingredientų yra dėkingumas: kai mes sąmoningai dėkojame už tai, kas mus supa, ką mes turime, kuo gyvename. Dažnai atrodo, kad mums gyvenime vis kažko trūksta, ir mes vis ieškom, ieškom, tarsi nepastebėdami, ką jau turime savo gyvenime: artimus žmones, veiklą, sveikatą ir pan.

Dėkojimo metu mūsų dėmesys nukreipiamas iš trūkumo, negatyvumo į tai, ką mes turime čia ir dabar. Tai gali tapti didele atrama mūsų gyvenime. Dėkingumas padeda pastebėti tai, kad mūsų gyvenime yra pakankamai dalykų, kurie mums svarbūs ir brangūs, o tai suteikia didesnį laimės pojūtį. Kiekvienas šeimos narys pasidalina 3 dalykais, už ką jis dėkingas kiekvienam šeimos nariui ir sau, ir juos išsako. Juk taip gera išgirsti gerą žodį apie save!

Kas toliau?

Tikiuosi, atradote sau svarbių dalykų, o svarbiausia – skyrėte vienas kitam dėmesio ir laiko. Gali kilti klausimas, kodėl tai yra 21 dienos iššūkis, jei užduočių yra tik keturiolikai dienų. Atsakymas paprastas: kartais mes taip susifokusuojame į tikslą, kad pamirštame, vardan ko tai darome, pamirštame pasidžiaugti procesu. Arba nusiviliame, jei nepasiekiame tikslo taip, kaip norėjome, nuvertindami visą gautą patirtį. Tačiau tikslas šiuo atveju yra kryptis, kuri parodo, kokia šeima mes norime būti, kaip mes norime kartu būti, kaip mes norime jaustis būdami šalia. Kiekvienas mūsų žingsnis, nors ir mažas, yra labai svarbus.

Leiskime sau įgyvendinti tikslus kūrybiškai, prisitaikydami prie besikeičiančių sąlygų. Juk visko gyvenime nesuplanuosi, tačiau nuo mūsų požiūrio priklauso, kaip mes priimsime šitą patirtį. Vienas gali pykti, kad nėra 21 užduoties. Kitas gali sukurti savo užduotis. Trečias – pakartoti labiausiai patikusias. O ką šiandien renkiesi tu ir tavo šeima? Juk bendrystei reikia tik paprasto nuoširdaus santykio ir šiek tiek laiko iš tikrųjų išgirsti, kaip jaučiasi tavo artimas žmogus, kokie yra jo poreikiai, iššūkiai, džiaugsmai. Svarbiausia būti čia ir dabar su žmogumi, kuris tau yra svarbus. Net kelios minutės tokio santykio, kuria stiprų jūsų šeimos pagrindą.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie GYVENIMO rubriką