Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 04 29

Vilniaus dviratininkai imasi iniciatyvos

Internetinėje erdvėje startavo naujas projektas „Mink takus“, sulaukęs visuomenės dėmesio. Trys Vilniaus dviratininkai ragina fiksuoti dviračių takų „nesusipratimus“ ir...
Dviračių takas T. Narbuto gatvėje, greta prekybos centro "Panorama"
Dviračių takas T. Narbuto gatvėje, greta prekybos centro "Panorama"

Internetinėje erdvėje startavo naujas projektas „Mink takus“, sulaukęs visuomenės dėmesio. Trys Vilniaus dviratininkai ragina fiksuoti dviračių takų „nesusipratimus“ ir nuotraukas talpinti svetainėje www.minktakus.lt.  Šia akcija siekiama surinkti kuo daugiau įrodymų apie realią Vilniaus dviračių takų būklę, o surinktus duomenis perduoti atsakingiems už takų priežiūrą pareigūnams.

Visiems, susidomėjusiems, kas yra tie „nesusipratimai“, dviratininkai atsako: „visai tai, ko, sveiku protu besivadovaudamas, negalėtum pavadinti objektu, turinčiu būti dviračių tako dalimi – duobė, gatvės apšvietimo stulpas, dviračiui nepritaikytas nuvažiavimas, netikėta tako pabaiga ir kt.“

Iš pirmo žvilgsnio galėtų atrodyti, jog Vilniaus dviratininkų padėtis nebloga – oficialioje Vilniaus miesto savivaldybės internetinėje svetainėje teigiama, jog mieste nusidriekęs 88 km ilgio dviračių takų tinklas, puikiai veikia ir pernai sukurta dviračių savitarnos nuomos sistema. Vis dėlto, patiems dviratininkams teiginiai apie gerai išvystytą Vilniaus dviračių takų infrastruktūrą kelia šypseną, o kartais ir pasipiktinimą. Nepaisant to, jog mieste dviračių takai įrengti, jų būklė ir išdėstymas neatitinka nei dviratininkų poreikių, nei saugumo reikalavimų. Takai driekiasi nenuosekliai, nutrūkstamai, neretai juose „įsikūrę“ tokie objektai kaip gatvės apšvietimo stulpai, įvairūs atitvarai ir kt. Dažnai nesuderinti dviratininkų ir pėsčiųjų judėjimo srautai – kai kuriose miesto vietose dviračių takai išdėstyti taip, jog trukdo pėstiesiems, o pėstieji – dviratininkams.

Svetainėje jau pasirodė pirmieji dviratininkų bendruomenės užfiksuoti takų „nesusipratimai“. Dviratininkų nuotraukos atskleidžia tikrąją takų būklę – dažniausiai jie netikėtai nutrūksta, apstatyti automobiliais, vietomis nusitrynęs takų žymėjimas, kai kur ant grindinio nupieštas dviratis, ženklinantis taką, tapęs itin „meniška“ mozaika it kt. Akivaizdu, jog tokie takai dviratininkams nėra ne tik patrauklūs, tačiau ir saugūs. Tai sukelia kitą problemą – įtampą tarp pėsčiųjų ir dviratininkų bei dviratininkų ir automobilių vairuotojų, kuomet dviratininkai priversti važinėti gatvėmis ir šaligatviais, pėstieji – vaikščioti dviračių takais. Tvarkingi ir saugūs dviračių takai paskatintų visus eismo dalyvius vieniems kitus gerbti, laikytis eismo taisyklių.

Tikimasi, jog „praminti“ Vilniaus dviračių takus padės ne tik dviratininkai, tačiau ir pėstieji, o pats projektas inicijuos esminius ir realius pokyčius Vilniaus dviračių takų infrastruktūroje.

Tad čiupkite į rankas fotoaparatus, fotografuojančius telefonus ir kitus įrenginius, fiksuokite takų „nesusipratimus“ ir nuotraukas talpinkite www.minktakus.lt/ikrauk. Praminkime Vilniaus dviračių takus!

Plačiau apie projektą: www.minktakus.lt

Dviračių takas M. Valančiaus gatvėje
Dviračių takas M. Valančiaus gatvėje

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius