Internetinėje erdvėje startavo naujas projektas „Mink takus“, sulaukęs visuomenės dėmesio. Trys Vilniaus dviratininkai ragina fiksuoti dviračių takų „nesusipratimus“ ir nuotraukas talpinti svetainėje www.minktakus.lt. Šia akcija siekiama surinkti kuo daugiau įrodymų apie realią Vilniaus dviračių takų būklę, o surinktus duomenis perduoti atsakingiems už takų priežiūrą pareigūnams.
Visiems, susidomėjusiems, kas yra tie „nesusipratimai“, dviratininkai atsako: „visai tai, ko, sveiku protu besivadovaudamas, negalėtum pavadinti objektu, turinčiu būti dviračių tako dalimi – duobė, gatvės apšvietimo stulpas, dviračiui nepritaikytas nuvažiavimas, netikėta tako pabaiga ir kt.“
Iš pirmo žvilgsnio galėtų atrodyti, jog Vilniaus dviratininkų padėtis nebloga – oficialioje Vilniaus miesto savivaldybės internetinėje svetainėje teigiama, jog mieste nusidriekęs 88 km ilgio dviračių takų tinklas, puikiai veikia ir pernai sukurta dviračių savitarnos nuomos sistema. Vis dėlto, patiems dviratininkams teiginiai apie gerai išvystytą Vilniaus dviračių takų infrastruktūrą kelia šypseną, o kartais ir pasipiktinimą. Nepaisant to, jog mieste dviračių takai įrengti, jų būklė ir išdėstymas neatitinka nei dviratininkų poreikių, nei saugumo reikalavimų. Takai driekiasi nenuosekliai, nutrūkstamai, neretai juose „įsikūrę“ tokie objektai kaip gatvės apšvietimo stulpai, įvairūs atitvarai ir kt. Dažnai nesuderinti dviratininkų ir pėsčiųjų judėjimo srautai – kai kuriose miesto vietose dviračių takai išdėstyti taip, jog trukdo pėstiesiems, o pėstieji – dviratininkams.
Svetainėje jau pasirodė pirmieji dviratininkų bendruomenės užfiksuoti takų „nesusipratimai“. Dviratininkų nuotraukos atskleidžia tikrąją takų būklę – dažniausiai jie netikėtai nutrūksta, apstatyti automobiliais, vietomis nusitrynęs takų žymėjimas, kai kur ant grindinio nupieštas dviratis, ženklinantis taką, tapęs itin „meniška“ mozaika it kt. Akivaizdu, jog tokie takai dviratininkams nėra ne tik patrauklūs, tačiau ir saugūs. Tai sukelia kitą problemą – įtampą tarp pėsčiųjų ir dviratininkų bei dviratininkų ir automobilių vairuotojų, kuomet dviratininkai priversti važinėti gatvėmis ir šaligatviais, pėstieji – vaikščioti dviračių takais. Tvarkingi ir saugūs dviračių takai paskatintų visus eismo dalyvius vieniems kitus gerbti, laikytis eismo taisyklių.
Tikimasi, jog „praminti“ Vilniaus dviračių takus padės ne tik dviratininkai, tačiau ir pėstieji, o pats projektas inicijuos esminius ir realius pokyčius Vilniaus dviračių takų infrastruktūroje.
Tad čiupkite į rankas fotoaparatus, fotografuojančius telefonus ir kitus įrenginius, fiksuokite takų „nesusipratimus“ ir nuotraukas talpinkite www.minktakus.lt/ikrauk. Praminkime Vilniaus dviračių takus!
Plačiau apie projektą: www.minktakus.lt