-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 10 04

Skaitytojo skundas. Lietuvos ugdymo reforma Prienų valdžiai padėjo „sutvarkyti savo kiemą“

Kaip visi žinome, šį pavasarį Lietuvos Respublikos Švietimo ministro paliepimu visoje Lietuvoje buvo vykdoma mokyklų reorganizavimo reforma. Ši reforma, buvo vykdoma ir Prienų...
Nuotraukos pavadinimas
Nuotraukos pavadinimas

Kaip visi žinome, šį pavasarį Lietuvos Respublikos Švietimo ministro paliepimu visoje Lietuvoje buvo vykdoma mokyklų reorganizavimo reforma. Ši reforma, buvo vykdoma ir Prienų rajone. Tačiau niekieno taip skaudžiai ši reforma nepalietė, kaip Specialiojo ugdymo mokyklos ir jos mokinių.

Prienų valdžios padaryti sprendimai dėl negalią turinčių vaikų, nesisieja su jokiu žmogiškumu. Bet kokios reformos tikslas turėtų būti nukreiptas į jau esamos tobulinimą ir pagerinimą, o taip pat ir geresnių mokymosi sąlygų sukūrimą mokiniui. Prienų Savivaldybės Taryboje sėdintys mūsų išrinktieji visiškai nesuvokia, ką reiškia auginti neįgalų vaiką, kokie yra šių vaikų poreikiai ir , kad jie, lygiai taip pat kaip ir sveiki vaikai, nori turėti savo mokyklą, savo aplinką, kurioje jie jaustųsi visiškai saugūs, kuo geresnes sąlygas tobulėjimui, lavinimuisi,ugdymuisi. O ar šiandien negalią turintys mūsų vaikai jas turi?  Sukurti šias sąlygas galime tik mes patys, ir tik tie asmenys, kurie supranta ar bent nori suprasti negalią turinčius vaikus ir jų poreikius. Šiandien tokių žmonių Prienų Savivaldybės taryboje neatsirado.

Prienų Savivaldybės tarybos sprendimu specialiojo ugdymo mokyklos „atrinktieji“ suvaryti į buvusios Jaunimo mokyklos patalpas, kuriose visų pirma trūksta patalpų.  Kur tos geresnės sąlygos mokinio tobulėjimui, lavinimui, kaip užtikrinta vaiko ugdymo ir ugdymosi kokybė, jei viena padėjėja skirta kelioms klasėms vienu metu, kuomet pavasarį, vykdant šią reformą, buvo žadama, kad kiekviena lavinamoji klasė turės po atskirą savo padėjėją. Gal kiekvienas Tarybos narys turėtų ateiti bent porai valandų pravesti po keletą pamokėlių, tuomet suprastų, kad prie kai kurių negalią turinčių vaikų reikalinga netgi atskira padėjėja individualiai.

Valgykla kitame pastate, vaikai pavalgyti vedami ir vežami su neįgaliojo vežimėliais į kitą mokyklai priklausantį pastatą. Kas bus, kai ateis žiema, kiekvieną vaiką aprenk, nurenk, o padėjėjų tai neskiriama... Vėl gi tas pats su sporto sale, kuri taip pat yra kitame pastate. O kur dar poilsio kambarys, kurio išvis nėra. Kur dėtis vaikams po pamokų iki 16 val., kuomet jų nebeįleidžia į klases. Kiemo tai mokykla neturi. Kur vaikams žadėta saugi aplinka? Šiandien, kol dar oras palankus jie vedami į šalia, kitoje gatvės pusėje, esantį parkelį. Ar mūsų tarybos nariai, bent suvokia, kad kai kurių vaikų negalima paleisti iš rankų, o padėjėjų tai nėra.  Šiems vaikams skirtas bendrabutis kitame Prienų miesto gale, buvusiose Specialiosios mokyklos patalpose, kur vaikai gali patekti tik nuo 16 val. Kur tokiems vaikams pailsėti, kai kuriems poilsio reikia ir pietų metu. Negalią turintiems vaikams turėjo būti skirta aplinka, kurioje   viskas turi būti vienoje vietoje,  kaip ir buvo iki šios mokyklos reformos ir jų nereikėtų tąsyti iš vieno miesto galo į kitą, iš vieno pastato į kitą.  Tai, kad dabartinėse patalpose padarytas remontas, išdažytos sienos, tai dar nereiškia, kad tos patalpos yra praktiškos ir pritaikytos būtent negalią turintiems vaikams.

Prieš tai Specialiojo ugdymo mokykloje vyko ir pamokos, ir ten gyveno, valgykla vietoje, ir buvo atliekamos praktiškai visos jiems reikalingos procedūros. Šiandien viskas išdraskyta, nebeliko, nei masažo, nei vonių, nei parafino vonių... Kam reikėjo draskyti tai, kas per šitiek metų buvo sukurta? Lengviausia viską sugriauti, sulyginti su žeme, nėra mokyklos nėra problemos.   Šiandieninė  mūsų Lietuva, jau nebesugeba sukurti, kad mūsų vaikai gautų viską, kas jiems yra būtina pagal jų poreikius, tai  kam reikėjo išdraskyti, kas seniausiai buvo sukurta argi nebuvo galima rasti visiems palankaus sprendimo?

Kas tai: ar mūsų valdžios kompetencijos stoka, ar ambicijų ir intrigų pasekmė?

Argi negėda mūsų valdžios atstovams ant miesto pastatų sienų kabinti savo reklaminius plakatus, su savo besišypsančiais veidais ir žadėti tai, apie ką net patys turbūt nesuvokia? Politikai geri prieš rinkimus. Kalba populistines kalbas. Svarbu bet kokia kaina prasiveržti į valdžią. Tada tai jau nors ir tvanas, svarbu pakliūti prie lovio ir 4 metus vėl gali dalyti pažadus. Jie puikiai įrodė, ką sugeba, išdraskydami Prienų Specialiojo ugdymo mokyklą. Sunaikinta mokykla, kuri buvo visiškai pritaikyta neįgaliesiems vaikams. Tokio nežmoniškumo tikrai nesitikėta. Kam kalbėti atseit padarėm viską, ką galėjom, kad būtų geriau, stengėmės dėl žmonių, vaikų. Deja, tikrieji darbai rodo ką kita. Kitaip nepavadinsi kaip buldozerio politika. Nustūmei, nuvertei, viską sulyginai su žeme. Kai nieko nėra, tai ir problemos nėra.

 Ką mūsų Prienų valdžios atstovai nuėję į Seimą galėtų padaryti Lietuvos atžvilgiu, jei savo „kieme“, priimant sprendimus, negali rasti logiškiausio sprendimo? Gal visų pirma susitvarkykime savo „kiemą“, tik tada rūpinkimės Lietuvos problemomis?..

 

              Prienų „Revuonos“ vidurinės m-klos  Specialiojo ugdymo skyriaus tėvų komitetas

 

IKRAUK.LT REDAKCIJA SUSISIEKĖ SU PRIENŲ VALDŽIOS ATSTOVAIS IR PAPRAŠĖ ATSAKYMO Į SKAITYTOJŲ NUPASAKOTĄ SITUACIJĄ. ATSTOVO KOMENTARĄ PATEIKIAME SKAITYTOJAMS:

Suprantama, kad kiekviena pertvarka susilaukia prieštaringų vertinimų, nes egzistuoja skirtingos nuomonės. Taip pat neretai sukelia neigiamų emocijų (kad ir kaip to norėtųsi išvengti), nes keičia nusistovėjusią tvarką. Mokyklų pertvarka ne išimtis.

    Prienų specialiosios mokyklos (kaip ir kitų mokyklų, ir ne tik Prienų savivaldybės) pertvarka buvo vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d.  nutarimu Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“.

    Tačiau pertvarką iššaukė ne vyriausybės patvirtintas dokumentas, bet besikeičiančios (blogėjančios) ekonominės ir demografinės sąlygos. Kalbant konkrečiai apie Prienų specialiąją mokyklą reikėtų išskirti keletą pertvarkos aplinkybių. Pagrindinė priežastis – mažėjantis mokinių skaičius ir dėl to tuštėjančios patalpos. Pastaraisiais metais buvo nenaudojamas visas 4 aukštas, t.y. ketvirtadalis pastato. ŠMM pakeitus Specialiojo ugdymo įstatymą, Specialiojoje mokykloje gali būti ugdomi tik didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių turintys mokiniai. Tokius kriterijus atitiko mažiau nei pusė mokyklos ugdytinių (šiemet ugdoma 43 mokiniai), tai reiškia, jog 4 aukštų pastatas mokyklai akivaizdžiai per didelis.

    Kita priežastis – pastato būklė. Teiginys, jog pastatas pritaikytas specialiųjų poreikių mokinių ugdymui stipriai perdėtas: pastatui būtina renovacija (suremontuota tik nedidelė patalpų dalis), dauguma įrangos pasenusi, pastatas nepritaikytas neįgaliesiems, judesio sutrikimų turintys mokiniai rankomis nešiojami į trečią aukštą! ir t.t. (Beje, pirmą kartą mokyklos pastate apsilankiusiems likdavo gana slogus įspūdis... ). Tokio didelio pastato renovacijai nebuvo lėšų, be to ir netikslinga renovuoti. Reikėjo rasti mažesnes patalpas, todėl buvo pasirinktos taip pat ištuštėjusios Jaunimo mokyklos patalpos.

    Iš karto reikėtų pasakyti, kad dabartinės sąlygos šiems mokiniams yra nepalyginamai geresnės, negu buvo iki šiol. Tačiau reikėtų pripažinti, kad norėjosi ir norisi, kad sąlygos būtų dar geresnės ir visiškai atitiktų šių dienų reikalavimus. Suprantama, perkėlimas nepavyko taip sklandžiai kaip norėjosi ir buvo tikėtasi. Visų pirma dėl laiko ir pinigų stokos. Tačiau kūrimosi procesas dar tebevyksta ir sąlygos artimiausioje ateityje tik gerės. Planuojami ir artimiausiu metu bus atliekami papildomi darbai: projektuojamas ir bus įrengtas liftas į antrą aukštą, taip bus padidintos ugdomosios bei poilsio erdvės; kiemas bus pritaikytas skyriaus ugdytinių poilsiui; bus ieškoma galimybių pagerinti nakvynės sąlygas; šiais metais nepavykus tikimasi kitąmet pagerinti mokinių vežiojimo sąlygas ir kt.

    Dėl mokytojų padėjėjų pateiktą informaciją reikėtų patikslinti: skyriuje yra 4 mokytojų padėjėjų etatai, šiuo metu dirba 5 padėjėjos. Mūsų siekiamybė, kad kiekvienoje klasėje dirbtų po mokytojo padėjėją, tačiau finansinės galimybės kol kas to neleidžia. Planuojame, kad kitais metais bus įsteigti papildomi mokytojų padėjėjų etatai.

    Suprantame, kad laikas nelaukia, tačiau belieka paprašyti šiek tiek kantrybės. Taip pat norėtųsi, kad Specialiojo ugdymo skyrius išsirinktų Tėvų komitetą, kuris padėtų rūpintis ugdytinių gerove.

Prienų rajono savivaldybės mero patarėjas        Raimundas Markūnas

 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius