Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2014 09 11

Skaitytoja: kodėl Vilniaus viešojo transporto autobusai teršia gamtą?

Vilniaus gatvėse važinėja techniškai netvarkingi autobusai, kaip matote iš autobuso išsiliejo visas aušinimo skystis. O tai jau žala gamtai, nes toks autobusas su išsiliejusiu auš...

Skaitytoja iš Naujanerių (Vilniaus priemiestis) praneša apie autobusą, kuris, jos teigimu, teršia sostinės gatves. Žemiau pateikiame skaitytojos laišką ir UAB „Vilniaus viešasis transportas“ technikos direktoriaus Juozapo Grabio atsakymus.

***

Vilniaus gatvėse važinėja techniškai netvarkingi autobusai, kaip matote, iš autobuso išsiliejo visas aušinimo skystis. O tai jau žala gamtai, nes toks autobusas su išsiliejusiu aušinimo skysčiu turėjo grįžti per visą Vilnių į autobusą parką toliau teršdamas gamtą.

Komentaras. Vilniaus gatvėse važinėja techniškai tvarkingi autobusai bei troleibusai su galiojančia technine apžiūra. Nuotraukoje iliustruotu atveju paprasčiausiai trūko aušinimo sistemos žarna, todėl aušinimo skysčio momentinis nutekėjimas buvo neišvengiamas. Tačiau atvykusi techninė pagalba nutekėjusį skystį lokalizavo, panaudodama specialius absorbentus.

Taip pat tokiuose autobusuose visą vasarą neišjungiamas šildymas ir keleiviams juose yra per karšta.

Komentaras. Besibaigiant pavasariui, kai anksti ryte oro temperatūra siekdavo tik 4–5 laipsnius šilumos, kad nerasotų langai ir netrukdytų vairuotojų matomumui, šildymas buvo naudojamas. Vėliau visiems autobusams  šildymas buvo atjungtas.

Nuo š. m. rugsėjo mėn. šie senieji dujiniai autobusai turėjo būti nurašyti, nes negalioja jų dujų balionų techninė garantija. Juk gauti nauji autobusai, kurie turėjo juos ir pakeisti.

Komentaras. Senieji dujiniai autobusai pagal susitarimą su Aplinkos ministerija turi būti nurašyti iki gruodžio mėnesio. Su dujų balionais, kurių naudojimo laikotarpis pasibaigęs, autobusai nebeeksploatuojami, nauji autobusai juos jau pakeitė.

Nepriklausomi ekspertai galėtų apsilankyti Vilniaus viešojo transporto autobusų parke ir patikrinti visus šiuo metu eksploatuojamus ir į maršrutus išleidžiamus autobusus.

Komentaras. Nepriklausomi techniniai ekspertai – tai techninių apžiūrų kontrolieriai iš įmonės „Tuvlita“. Jie lankosi mūsų įmonėje du kartus per savaitę, be to, jų darbą nuolatos tikrina Valstybinė kelių transporto inspekcija.

Atsakingiems už aplinką reikėtų pasidomėti Vilniaus viešojo transporto priemonių būkle.

Komentaras. Specialistai, kurie atsakingi už aplinką, nuolat lankosi įmonėje.  

Techninė transporto priemonių apžiūra turėtų būti atliekama tik techninės apžiūros centruose dalyvaujant nepriklausomiems ekspertams.

Komentaras. Jeigu toks sprendimas būtų, tai techninių apžiūrų centruose reikėtų pastatyti papildomai nemažo ploto gamybines patalpas, kad būtų išvengta didelių eilių kitiems klientams, tikrinant  mūsų autobusus. Be to, troleibusams reikėtų nutiesti kontaktinį tinklą.

Vilniaus viešasis transportas galėtų į maršrutus išleisti tik techniškai tvarkingus autobusus.

Komentaras. Pasikartosiu. Tiek autobusai, tiek troleibusai į maršrutus išvažiuoja tvarkingi, su galiojančia technine apžiūra.

 
 
 
 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius