-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2010 08 20

Aštuoni iš dešimties alaus mėgėjų pasisako už šviežią alų

Aštuoni iš dešimties (84,2 proc.) alaus mėgėjų pasisako už tai, kad alus būtų geriamas šviežias. Tačiau tik 28,5 proc. vartotojų, pirkdami alų parduotuvėje, pasižiūri į jo...
Įkrauk.lt nuotrauka
Įkrauk.lt nuotrauka / Įkrauk.lt reporterio nuotrauka
Aštuoni iš dešimties (84,2 proc.) alaus mėgėjų pasisako už tai, kad alus būtų geriamas šviežias. Tačiau tik 28,5 proc. vartotojų, pirkdami alų parduotuvėje, pasižiūri į jo galiojimo laiką, užrašytą ant etiketės. Net 12 proc. geriančiųjų alų nežino, kaip įsitikinti, kad alus tikrai šviežias, rodo liepos mėnesį vykdyta apklausa, kurią AB „Ragutis" užsakymu atliko Visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centras „Vilmorus". 15,3 proc. dalyvavusiųjų šioje apklausoje alaus vartotojų tvirtino, kad jiems alaus šviežumas nėra svarbus. Pasak aludarių, apklausos rezultatai juos ir nudžiugino, ir iš dalies nustebino. „Įsitikinome, kad daugumai alaus mėgėjų šviežumas yra iš tiesų svarbus. Jie vis dėlto suvokia, kad alus yra natūralus, gyvas produktas ir negali stovėti lentynose tiek pat ilgai kiek, pavyzdžiui, makaronai", - sakė AB „Ragutis" generalinis direktorius Vytautas Meištas. Pasak įmonės vadovo, aludarius nustebino tik tai, kad tik kas trečias žmogus, akcentavęs alaus šviežumą, pasitikrina galiojimo datą ant alaus etiketės. „Kita vertus, gal tai rodo gyventojų pasitikėjimą aludariais", - juokavo įmonės vadovas. Tuo tarpu tą faktą, kad net 12 proc. geriančiųjų alų nežino, kaip įsitikinti, ar jis tikrai šviežias, V.Meištas įvertino iš dalies teigiamai. „Žinoma, norėtųsi, kad gyventojai būtų reiklūs produktams, kuriuos vartoja, ir žinotų, kaip pasirinkti šviežiausius. Tačiau šviežumas yra sąvoka, kurią kiekvienas suvokia skirtingai. Vieni mano, kad šviežias tas produktas, kurio galiojimas nėra pasibaigęs, kiti žiūri į tai reikliau - jiems reikia ne „dar nesugedusio", o tikrai šviežio, neseniai pagaminto produkto. Jeigu negalvojame, kad sūris, kurio galiojimo data baigiasi šiandien, yra pats šviežiausias, tai kodėl turėtume manyti, kad pusmečio išlaikymo alus yra šviežias?" - sakė V.Meištas. Pasak aludarių atstovo, Lietuvoje alui vidutiniškai suteikiamas šešių mėnesių galiojimo laikas. „Toks alus tikrai dar tinkamas gerti, tačiau patys aludariai vertina, kad geriausios skoninės alaus savybės yra iki dviejų mėnesių nuo jo pagaminimo", - sakė V.Meištas. Tam greičiausiai pritartų ir tie gyventojai, kurie kitoje „Ragučio" inicijuotoje apklausoje (apklausa atlikta internetiniame portale „Delfi") tvirtino, kad „laikyti natūralų produktą iki pusmečio prilygsta nusikaltimui". Taip teigiančių buvo 13,7 proc. apklausos dalyvių. „Ragutis" pastaruoju metu skiria ypatingą dėmesį šviežumui, nes pajuto, kad Lietuvos vartotojas tampa vis reiklesnis ir atidžiau renkasi vartojamus produktus - tikrina produktų sudėtį, domisi gaminimo technologijomis ir pan. Liepos mėnesį „Ragutis" pakeitė „Forto" alaus pardavimo taisykles parduotuvėse. Gamintojai įsipareigojo, tikėdamiesi geranoriško prekybininkų požiūrio į pakeistas alaus pardavimo taisykles, kad „Forto" alus parduotuvių lentynose nebus laikomas daugiau nei du mėnesius. Ant „Forto" alaus etikečių „Ragutis" taip pat pradėjo spausdinti ne tik alaus galiojimo datą, bet ir pagaminimo datą - to nedaro kol kas nė viena alaus darykla Lietuvoje. Spausdinant alaus pagaminimo datą, ketinama pasiekti, kad vartotojai atkreiptų dėmesį į tai, kokio šviežumo alų geria ir rinktųsi šviežesnį produktą. Sugriežtinti reikalavimai kol kas taikomi tik „Ragučio" gaminamam „Forto" alui. Jeigu ši praktika pasiteisintų, bendrovės svarstys galimybę panašiai elgtis ir su kitomis bendrovės gaminamomis alaus rūšimis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius