Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

BPC tarnybos pas mėlynuojantį nuo bitės įkandimo žmogų skuba vėžlio greičiu

Bitė
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr. / Bitė
Šaltinis: ikrauk.lt
0
A A

Kaip Lietuvoje dirba greitoji medicinos pagalba ir bendrasis numeris... Sveiki,labai noreciau ,jog sis mano laiska pasiektu ir skaitytojus kurie paskaite zinotu kaipelgtis ir ko...

Noriu papasakoti, kaip Lietuvoje dirba greitoji medicinos pagalba ir Bendrasis pagalbos centras...

Pasibaisėjau jų darbu. Galima sakyti, kad tai pasityčiojimas. Esame klaipėdiečiai, gyvename uostamiestyje. O mūsų sodas – Gargžduose esančioje Vaitelių bendrijoje.

Uošviui pasidarė bloga, pradėjo tinti liežuvis. Žinoma, mes reagavome greitai: davėme vaistų nuo alergijos.

Įgėlė bitė

Mano uošvis, t.y. mano vaikino tėtis, norėjo atsigerti sulčių. Staiga pajuto, jog jam tiesiai į liežuvį įgėlė bitė. Uošviui pasidarė bloga, pradėjo tinti liežuvis. Žinoma, mes reagavome greitai: davėme vaistų nuo alergijos. Jie pradeda veikti po 20 minučių. Turėjome ir adrenalino pasiruošę nenumatytiems atvejams.

Uošvio būklė prastėjo. Galiausiai eidamas tiesiog susmuko, prarado sąmonę.

BPC operatorės pateikė daug klausimų

Mes šokome skambinti Bendruoju pagalbos numeriu. Ir ką jūs manote? Ten ne pagalbos paskambinau, o pasiklausyti, kaip iš manęs šaipomasi. Negana to, kad aš iškart prašiau sujungti mane su Gargždų greitąja pagalba, jie man liepė atsakinėti į kvailus klausimus. Kai operatorė paklausė, kur siųsti mašiną, papasakojau viską nuosekliai ir aiškiai. Pasakiau, kad ateisiu pasitikti prie pagrindinio kelio.

Ne pagalbos paskambinau, o pasiklausyti, kaip iš manęs šaipomasi.

Tuomet operatorė ir sako: „Palaukite, tuoj sujungsiu jus su Gargždų greitosios medicinos pagalba.“ Įsivaizduokite, kiek aš pralaukiau, kol sujungė su medikais. Mums buvo šokas, tėtis mėlynuoja, sunkiai kvėpuoja, o dar tas sujungimo laukimas erzinantis... Operatorė įjungė muzikėlę, ir tu, žmogau, klausykis, kol po 5 minučių sujungs! Kas čia per tvarka?

Suteikėme pagalbą patys

Greitoji atvyko po 27 minučių! Žinoma, per tą laiką skambinau ir skubinau. Klausiau, ar jau važiuoja.

Mes juk nežinojome, ką daryti. Suleidome uošviui adrenalino, paguldėme pavėsyje, gaivinome šaltu vandeniu...

Pabandykite įsivaizduoti, kaip tokiomis aplinkybėmis skamba operatorių klausimai: pavardė, vardas, o paskui vėl to paties klausia. Žinokite, neištvėriau ir šaukdama ant operatorės jai pasakiau, kad greičiau mašiną siųstų neklausinėjusi manęs nesąmonių.

Pabandykite įsivaizduoti, kaip tokiomis aplinkybėmis skamba operatorių klausimai: pavardė, vardas, o paskui vėl to paties klausia.

Tada ji susinepatogino ir pradėjo mane raminti: mašinėlė jau važiuoja, viskas gerai.

Aš prie pagrindinio kelio pralaukiau 27 minutes nuo pirmojo skambučio... Tad, žmonės, būkite budresni. Jei nutiko kokia nelaimė, nedelsdami skambinkite 112.

Juk matote, kaip kartais gali būti. Uošvis atsidūrė reanimacijoje. Ir viskas per tą BPC.

BPC komentaras

BPC Klaipėdos skyriaus viršininko pavaduotojas Nerijus Žudys taip pakomentavo situaciją:

„Prieš komentuodami įvykį perklausėme skambučių garso įrašus. Bendrojo pagalbos centro (toliau – BPC) operatoriai pagal nustatytus algoritmus (klausimynus) privalo užduoti klausimus, nustatant pagalbos poreikį ir kokioms pagalbos tarnyboms perduoti pranešimą. Šiuo atveju BPC operatorė operatyviai išsiaiškino įvykio tikslų adresą (Klaipėdos r. sav., Dauparų-Kvietinių sen., Vaitelių k. SB „Vaiteliai“), kurio pranešėja nežinojo, o teigė: Gargždai Vaitelių sodai.

Suprantama, atsitikus nelaimei ir laukiant pagalbos, kiekviena minutė tampa begalinė.

Tikslus įvykio adresas suteikia galimybę pagalbos tarnyboms reaguoti operatyviau. Žinoma stresinėse, sudėtingose situacijose žmonės pamiršta ir adresus. Šiuo atveju BPC operatorė visą informaciją surinko ir išsiaiškino aplinkybes, pagalbos poreikį, kokia pagalbos tarnyba reikalinga ir per 50 sekundžių ir pašnekovę sujungė su Klaipėdos GMP.

BPC taip pat skambindamas į GMP laukia skambučių bendroje eilėje, kol atsilieps GMP operatorė. Norėčiau paminėti, kad šiuo atveju bendras laikas nuo pokalbio pradžios su BPC, sujungimas su Klaipėdos GMP ir pokalbis su GMP truko 2 min. 31 sel., ne kaip skaitytoja mini 5 min., kol sujungė.

Suprantama, atsitikus nelaimei ir laukiant pagalbos, kiekviena minutė tampa begalinė. Žinoma, GMP integravus į BPC, sujungimo problema išsispręstų. Per kiek laiko atvyko GMP brigada į įvykio vietą, atsakyti negalime, nes tai ne mūsų  kompetencija“.

Savo istorijomis dalinkitės ikrauk@15min.lt.

Naujienų galite įkrauti skaitytojų naujienų portale ikrauk.lt, siųsti el. paštu 15min@15min.lt arba parašyti per „Facebook“ paskyrą štai čia.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie Ikrauk.lt