Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 10 05

Ekologiškai gyventi stengiasi tik penktadalis Lietuvos gyventojų

Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad lietuviams ekologija nesvetima, tačiau gyventi laikantis ekologiško gyvenimo principų bei pirkti ekologiškas prekes ir produktus rūpi tik penktadaliui Lietuvos piliečių.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad lietuviams ekologija nesvetima, tačiau gyventi laikantis ekologiško gyvenimo principų bei pirkti ekologiškas prekes ir produktus rūpi tik penktadaliui Lietuvos piliečių. Tyrime dalyvavę lietuviai nepasitiki parduodamais ekologiškais produktais. Jų manymu, tikrai sveikus, vertingus ir ekologiškus produktus galima užsiauginti tik patiems.

Rinkos tyrimų bendrovė „GfK Custom Research Baltic“ liepą atliko tyrimą apie Lietuvos piliečių ekologijos suvokimą ir ekologišką gyvenimo būdą. Tyrimas vyko dviem etapais: atliktas kokybinis tyrimas ir apklausa internetu, per kurią respondentų teirautasi, kaip jie suvokia ekologišką gyvenimo būdą ir kokiais jo principais vadovaujasi. Apklausoje internetu dalyvavo 1 277 Lietuvos gyventojai, kurių amžius – nuo 18 iki 75 metų.

Didžiajai daliai respondentų žodis „EKO“ siejasi su ekologija, taip atsakė 77 proc. respondentų. Dešimtadalis mano, jog tai prekinis ženklas, padedantis lengviau parduoti. Tik 5 proc. respondentų žodis „EKO“ siejasi su  aukšta kokybe, o 4 proc. – su ekonomija.

Atlikus tyrimą paaiškėjo, kad lietuviams ekologija nesvetima, tačiau gyventi laikantis ekologiško gyvenimo principų, pirkti ir vartoti ekologiškus produktus priimtina ne visiems.

Dauguma lietuvių (82 proc.) sutinka, kad produktai „iš savo močiutės kaimo“ arba iš savo sodo gerokai vertingesni nei su užrašu „ekologiškas“ prekybos vietose. O prekybos vietose matant ekologiškus produktus kyla klausimas, ar tikrai jie ekologiški, ar tai tik reklamos triukas. Su šiuo teiginiu sutiko 71 proc. apklausoje dalyvavusių respondentų.

Ketvirtadalis apklaustųjų mano, kad domėjimasis ekologija lietuviams siejasi su noru pasirodyti, su mada. Net dviejų trečdalių apklaustųjų nuomone, ekologija svarbesnė tampa tada, kai tampi atsakingas ne tik už save, bet ir už aplinkinius: vaikus, sergančius artimuosius ir pan.

Ekologiškas gyvenimas ir laimė – neatsiejami

Teigiančiųjų, kad propaguoja ekologišką gyvenimo būdą, yra penktadalis. Ekologiškas gyvenimo būdas priimtinesnis tiems, kurie jaučiasi laimingi ir yra patenkinti savo gyvenimu.

„Tyrimas parodė, kad ekologišką gyvenimo būdą labiau linkę propaguoti tie, kurie patenkinti savo pajamomis bei tie, kurie patenkinti savo darbu ir jaučiasi laimingi“, – teigia kokybinę tyrimo dalį atlikusi „GfK Custom Research Baltic“ vyresnioji kokybinių tyrimų konsultantė Dalia Jasiukevičienė.

Ar ekologiški produktai tikrai ekologiški?

Lietuviai mano, kad ekologiški produktai gerokai brangesni už kitus pirmiausia todėl, kad dabar ekologija labai populiari. Taip mano net 64 proc. respondentų. Ketvirtadalis mano, kad vartodamas tik ekologiškus produktus ir daug dėmesio skirdamas ekologijai, prarasi dalį gyvenimo džiaugsmo.

Nors ekologijos tema itin daug diskutuojama ir ji neretai atrodo nebeįdomi, apklaustųjų manymu, diskusijos šia tema turi ir teigiamų aspektų. 44 proc. respondentų mano, kad tai skatina gamintojus stengtis gaminti kokybiškesnius produktus. Tačiau pusė respondentų įsitikinę, kad problema ta, jog beveik nėra objektyvių kriterijų, kaip atskirti, ar ekologiškas produktas – tikrai ekologiškas.

Nors pusė visų apklaustųjų sutinka, kad pirkdamas produktus su užrašu „ekologiškas“ labiau rūpiniesi savo ir šeimos narių sveikata bei gerove, vis dėlto tik ekologiškas prekes ir produktus pirkti teigė besistengiantys tik penktadalis respondentų. Tai daryti labiau linkę patys ūkininkai, taip pat namų šeimininkės, vaiko priežiūros ar motinystės atostogų išėjusios moterys.

Ateities perspektyvos

Šis ir kiti tyrimai šia tema parodė, kad žmones atitinkamai elgtis neretai paskatintų atsakingų institucijų veiksmai. Penktadalis apklaustųjų pareiškė, jog tam tikros institucijos turėtų labiau kontroliuoti, kad produktai, pažymėti kaip ekologiški, tikrai tokie būtų.

http://www.gfk.lv/lt

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius