Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 07 28

Kreipėsi dėl galimai korupcinio sandėrio

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariai, atstovaujančių opozicijai,  gindami viešąjį interesą kreipėsi į Lietuvos Respublikos Prezidentę, Lietuvos Respublikos Generalinę...

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos nariai, atstovaujančių opozicijai,  gindami viešąjį interesą kreipėsi į Lietuvos Respublikos Prezidentę, Lietuvos Respublikos Generalinę prokuratūrą, Specialiųjų tyrimų bei Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybas, prašydami pavesti atlikti Vilniaus miesto savivaldybėje ir UAB „City Service" buhalterijoje finansinį auditą. Tuo siekiama išsiaiškinti galimai korupcinį pinigų plovimo iš savivaldybės biudžeto sandėrį pagal sutartis pasirašytas savivaldybės administracijos su UAB „City Service" atsiskaitymo už mokyklų, darželių (apie 250 objektų) šildymą, karštą vandenį, šilumą karšto vandens cirkuliacijai palaikyti, 2002 metų iki 2011-08-01 ir nubausti kaltininkus.

Viešųjų pirkimų tarnyba 2011-01-25 raštu Nr. 45-277 nurodė Vilniaus miesto administracijai, kad savivaldybė vykdydama viešąjį pirkimą „Dėl Vilniaus miesto ikimokyklinio ugdymo įstaigų darželių bei mokyklų šilumos tiekimo bei pastatų priežiūros paslaugų" pažeidė LR Viešųjų pirkimų įstatymo 3 str. 1 dalį, 32 str. 2 dalį, 32 str. 6 dalį, konkursas vyko dirbtinai ribojant konkurencijos ir proporcingumo principus, pirkėjas neatitiko pirkimo dokumentuose nustatytų minimalių kvalifikacijos reikalavimų, nebuvo laikomasi įtvirtinto skaidrumo principo.

Be to Valstybinė kainų ir energetikos kontrolės komisija 2011-01-14 raštu Nr. R2-60 „Dėl viešojo pirkimo konkurso sąlygų Vilniaus miesto savivaldybėje" nurodė, kad savivaldybės administracija grubiai pažeidė LR Šilumos ūkio įstatymo 12 str. 1 dalį, kur nurodyta, kad šilumos vartotojai atsiskaito su šilumos tiekėju už sunaudotą šilumą pagal šilumos pirkimo-pardavimo vietoje įrengtų atsiskaitomųjų šilumos apskaitos prietaisų rodmenis.

Savivaldybės administracija konkurso sąlygose ir pasirašytoje sutartyje su paslaugos tiekėju (tarpininku) UAB „City Service" atsiskaito už suvartotą šilumos kiekį mokyklose, darželiuose šildymui, pagal maksimalias normas vienam kvadratiniam metrui ploto per mėnesį nustatytas Kainų komisijos 2003-12-08 daugiabučiams namams, o už šilumos kiekį karšto vandens cirkuliacijai palaikyti apskaičiuoja ne kilovatvalandėmis mokyklai per mėnesį, kaip to reikalauja Kainų komisijos metodika, bet kilovatvalandėmis vienam kvadratiniam metrui ploto. Pagal tokį skaičiavimo būdą priskaičiuojami nepagrįstai dideli šilumos kiekiai, nes mokyklų ir darželių plotai yra dideli, o tuose plotuose karšto vandens cirkuliacija nevyksta, tuo pačiu savivaldybei pateikiamos gerokai padidintos sąskaitos už suvartotą šilumą.

Kainų komisija rašte nurodo, kad „Maksimalios šilumos suvartojimo normos daugiabučių namų butams ir kitoms patalpoms šildyti" negali būti taikomos, atsiskaitymams už šilumą, be to maksimalios šilumos suvartojimo normos yra ženkliai aukštesnės nei realūs šilumos kiekio suvartojimai užfiksuoti pagal šilumos skaitiklių rodmenis, todėl susidaręs skirtumas pajamų gautų už šilumos energijos suvartojimą pagal maksimalias šilumos suvartojimo normas ir sąnaudos šilumos tiekėjui UAB „Vilniaus energija" pagal skaitiklių rodmenis sudaro UAB „City Service" neuždirbtą pelną, kas prieštarauja imperatyvioms LR Šilumos ūkio įstatymo 12 str. 1 dalies nuostatoms.

Tarybos narių manymu savivaldybė atsiskaitydama tokiu būdu permoka ne vieną milijoną litų už švietimo ir ugdymo įstaigų šildymą kiekvienais metais, dėl to būtina atlikti finansinį patikrinimą savivaldybėje ir nustatyti kiek savivaldybė sumokėjo UAB „City Service" už miesto mokyklų ir darželių šildymui, karštam vandeniui ruošti ir karšto vandens cirkuliacijai palaikyti pagal sutartyje numatytus maksimalius normatyvus nuo 2002 - 2009 m. (pirma savivaldybės sutartis su UAB „City Service" buvo pratęsta iki 2010-11-26) ir pagal antrą dabar galiojančią sutartį nuo 2010-11-26 iki 2011-08-01.

Taip pat siekiama atlikti finansinį patikrinimą UAB „City Service" ir nustatyti, kiek UAB „City Service" sumokėjo už miesto mokyklų, darželių šildymą, šilumą karštam vandeniui ruošti ir karšto vandens cirkuliacijai palaikyti pagal mokyklose ir darželiuose įrengtus šilumos apskaitos prietaisų rodmenis UAB „Vilniaus energija".

Kainos skirtumas susidaręs tarp Vilniaus miesto savivaldybės mokėjimų UAB „City Service" ir UAB „City Service" mokėjimų UAB „Vilniaus energija" parodys kiek per 9 metus nuo 2002 iki 2011-08-01 Vilniaus miesto savivaldybės galimai neteisėtai permokėjo mokesčių mokėtojų lėšų.

Viešųjų pirkimų tarnybos vadovas Ž. Plytnikas rašte savivaldybės administracijai konstatavo, kad vadovaujantis LR Civilinio kodekso 1.80 straipsnio 1 dalies nuostatomis, imperatyvioms įstatymo nuostatoms prieštaraujantis sandoris yra niekinis ir negalioja. Vilniaus miesto savivaldybės administracija turėtų nutraukti ir esant poreikiui, organizuoti naują viešąjį pirkimą. Tarnyba prašo nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 10 darbo dienų informuoti apie savivaldybės priimtus sprendimus dėl sutarties nutraukimo.

Tarybos narių iniciatyva pateiktą tarybos sprendimą dėl Viešųjų pirkimų tarnybos reikalavimo nutraukti didžiulę 121,73 mln. litų vertės sutartį su koncerno „Ikor" (buvusi Rubicon Group) kompanija „City Service" dėl mokyklų bei darželių priežiūros ir šilumos tiekimo, tarybos valdančioji dauguma su meru A.Zuoku priešakyje atmetė.

Tarybos narys                                          Bronius Cicėnas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius