Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2010 12 16

Lietuvos elektroninės prekybos asociacija žymės patikimas el. parduotuves

Lietuvos elektroninės prekybos asociacija (LEPRA) imasi iniciatyvos užkirsti kelią fiktyvių el. parduotuvių veiklai.

Lietuvos elektroninės prekybos asociacija (LEPRA) imasi iniciatyvos užkirsti kelią fiktyvių el. parduotuvių veiklai. Artimiausiu metu LEPRA ketina inicijuoti Lietuvoje registruotų el. parduotuvių patikimumo žymėjimą, siekdama prevenciškai apsaugoti vartotojų teises.

„Šiomis dienomis įvykdytos aferos, kai iš vartotojų buvo išvilioti pinigai prisidengus fiktyviomis el. parduotuvėmis, sudavė smūgį jaunai bręstančiai Lietuvos el. prekybos rinkai, – sakė Dainius Liulys, LEPRA prezidentas, bendrovės „Pigu“, UAB direktorius. –Atsakydami aferistams, ketiname nedelsdami išplėtoti rinkos savireguliacijos mechanizmus, kad sutrukdytume panašioms aferoms ar sumažintume jų mastą ateityje“.

LEPRA kviečia bendroves, vykdančias sąžininingą el. prekybos verslą, įsilieti į asociaciją ir aktyviai prisidėti kuriant bei puoselėjant etiško verslo tradicijas.

Pasak D.Liulio, per kelis mėnesius LEPRA ketina priimti sprendimus dėl asociacijai priklausančių el. parduotuvių ženklinimo. Tinklalapiams bus suteikiamas patikimumo statusas, kuris priklausys nuo pardavėjo patikimumo, garantijų užtikrinimo vartotojams, atsiskaitymo ir duomenų saugumo.

Šis el. parduotuvių žymėjimas vartotojams leis įvertinti el. parduotuvės patikimumą ir atitikimą pačių rinkos dalyvių išsikeltiems kriterijams. Asociacija savo tinklapyje skelbs savireguliacijos reikalavimus vykdančių el. parduotuvių sąrašą.

Jurgis Gylys, LEPRA koordinatorius ir IMK LT, UAB direktorius, teigia, kad pastarųjų dienų aferos savo mastu yra didžiausios iki šiol įvykdytos apgavystės el. prekybos rinkoje. Tačiau, jo teigimu, nesąžiningų veiksmų užfiksuojama nuolat.

„Iki šiol problemų vartotojams kelia kai kurių rinkos dalyvių pardavimai, kai el. parduotuvės siūlo prekes, kurių neturi. Pirkėjui, susimokėjusiam už prekę, vėliau pasiūloma „ištaisyti klaidą“ pakeičiant kuria nors kita preke iš siauro asortimento“, – sakė J.Gylys.

Kita jaunos rinkos liga – konkurentų prekių ženklų kopijavimas ir vartotojų klaidinimas. „Panašių į savo el. parduotuvę – tiek išvaizda, tiek interneto adresu – yra tekę matyti kiekvienai LEPRA narei. Todėl teiksime valdžios institucijoms siūlymus, kaip būtų galima geriau ginti vartotojų ir  el. parduotuvių teises“, – sakė J.Gylys.

Lietuvos elektroninės prekybos asociacija įkurta 2010 m. birželio 21 d. Šiuo metu asociacijai priklauso UAB „Pigu“, UAB „IMK LT“ ir UAB „AmazingSales.com“. Bendra LEPRA narių metinė apyvarta siekia 30 mln. Lt.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius