-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2011 09 24

NUOMONĖ. Alkoholio reklamos poveikis vaikams

2001 - 2007 metais nepilnamečių apsinuodijimo alkoholiu atvejų padaugėjo ... 17,3 karto. Vaikai apsinuodija daugiausia reklamuojamais gėrimais - alumi, sidru ir alkoholiniais kokteiliais.
/ Įkrauk reporterio nuotrauka

2001 - 2007 metais nepilnamečių apsinuodijimo alkoholiu atvejų padaugėjo ... 17,3 karto. Vaikai apsinuodija daugiausia reklamuojamais gėrimais - alumi, sidru ir alkoholiniais kokteiliais.

Į šį grėsmingą faktą atkreipė dėmesį 50 visuomeninių organizacijų, reikalaujančių panaikinti alkoholio reklamą nuo kitų metų. Dar prieš 3 metus Seimas tokį nutarimą yra priėmęs, tačiau dabar naujos kadencijos Seimas siekia šį draudimą panaikinti, taigi palikti alkoholio reklamą kaip yra. Aktyviausi šios iniciatyvos šaukliai Seime - Erikas Tamašauskas (liberalas), Vitas Matuzas, Saulius Stoma (konservatoriai), Laimontas Dinius ir Arūnas Valinskas (TTP).

Norėčiau jus informuoti, kaip jie argumentuoja savo poziciją. Pateikiu E.Tamašausko pasisakymų santrumpą 2011 09 20 d. „Žinių radijo" laidoje „Dienos klausimas".

Pirmiausia E.Tamašauskas mėgina įtikinėti, kad problemos nėra, yra tik nenuoseklūs priešininkai. Šie atseit tvirtina, kad uždraudus dienos reklamą televizijoje girtavimo žalos smarkiai sumažėjo. Tačiau vis tiek skambina varpais, kad situacija labai prasta ir dėl to reikia imtis tolesnių draudimų. Taigi, anot pono Eriko, problemos nėra, yra tik kvailiai, kurie ją mato (atkreipsiu dėmesį, kad taip seimūnas reaguoja į 50 visuomeninių organizacijų kreipimąsi).

Antras E.Tamašausko argumentas - reklama visai neskatina vartoti, ji tik maloniai informuoja apie naujus produktus. Vartotojai turi teisę sužinoti apie naujas alaus rūšis ir jų ypatybes, todėl reklamą drausti būtų stačiai nedovanotina, nes vartotojai nesusigaudytų, kokį alkoholį ir kada jiems išgerti.

Trečias argumentas - E.Tamašauskas pripažįsta, kad vaikų girtavimas egzistuoja, tačiau dėl to kalti... tėvai. Tai tėvai nenusaugo, kad vaikai po 23 val. nežiūrėtų alaus reklamų. Kai jo buvo paklausta, kaip apsaugoti vaikus nuo lauko reklamų, ponas Erikas tik numojo ranka, tai apskritai negali būti paveiki priemonė. Tik nepaaiškino, kodėl tuomet jos neuždraudus vien jau tam, kad sutaupytume išprotėjusiems aludariams vėjais leidžiamų pinigų.

Laidos metu skambinę klausytojai emocingai piktinosi, kad jiems gėda dėl tokio parsidavusio seimūno.

Kodėl taip svarbu panaikinti alkoholio reklamą? Tabako pramonė yra pastebėjusi, kad jei vaikas nepradeda rūkyti iki 14 metų, tai jis gali ir neįgyti visiškos priklausomybės. Pavyzdžiui, aš pradėjau rūkyti būdamas 16 metų, tačiau 18 metų šiaip taip mečiau. Tikriausiai panašiai mąsto ir alkoholio pramonė - reikia įpratinti vaikus gerti dar ankstyvame amžiuje, tuomet jie užaugę priklausomybės nebesugebės įveikti. Todėl ir kuria reklamas mūsų vaikams. O E.Tamašauskas, Vitas Matuzas ir Co. šią veiklą dangsto Seime.

Aurimas Guoga

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius