Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 11 06

Senosios muzikos žinovai iš Paryžiaus ir jungtinė Lietuvos atlikėjų komanda kviečia į rūmų muzikos vakarą

Lapkričio 10 d. 18 val. Taikomosios dailės muziejuje vyksiančiame koncerte „Rūmų pobūviai ir romanai“ skambės baroko epochos italų ir prancūzų kamerinė muzika, puošdavusi nedideles rūmų šventes ir diduomenės susitikimus XVII a. Europoje. Ją atliks senosios muzikos žinovai iš Prancūzijos – Sable senosios muzikos ir šokio akademijos bei Versalio baroko muzikos centro dėstytojai Julie Hassler (sopranas) ir Edgardo Campos (klavesinas) bei jungtinė Lietuvos senosios muzikos atlikėjų komanda. Šią komandą sudarys net penkiolika muzikantų iš kone visų Vilniuje veikiančių senosios muzikos ansamblių bei kiti atlikėjai, patobulinę savo žinias šių dėstytojų vadovaujamuose meistriškumo kursuose „XVII a. baroko kamerinės muzikos subtilybės“.
Koncerto akimirka
Natos. / Martyno Siruso/adfoto.lt nuotr.

Koncerte skambės daugiabalsės rūmų arijos, pasakojančios rafinuotas meilės istorijas, ir instrumentinės šokių muzikos kūriniai.

XVII a. Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje ir kitose Europos šalyse nedideliems vokaliniams ir instrumentiniams ansambliams skirtus baroko muzikos kūrinius dažnai atlikdavo patys didikai. Jau pats terminas „kamerinė muzika“ nurodo, kad tai kūriniai, skirti atlikti rūmų kambaryje ar menėje, privačioje erdvėje, dažnai intymioje atmosferoje. Pagal prigimtį tai yra draugų, o ne samdomų muzikantų atliekama muzika, tačiau tyrinėjant baroko kamerinės muzikos partitūras, belieka tik žavėtis, kad tokią sudėtingą, gausiai išpuoštą ir improvizacijos gebėjimų reikalaujančią muziką atlikdavo ne profesionalai, o patys didikai. Toks subtilus atlikimo menas šiandien yra nemažas iššūkis net profesionaliems muzikantams.

XVII a. Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų ir didikų rūmuose dominavo italų kompozitorių muzika – vienas iš dviejų pagrindinių baroko muzikos stilių greta prancūziškojo baroko. Jau tuo metu muzikos tyrinėtojai pabrėžė šių dviejų stilių kontrastingumą. Italų baroko muzikai būdinga drama, spontaniškumas, atviros aistros, spalvinga muzikinių formų įvairovė. Jos priešingybė – prancūzų muzika – gimė kaip reakcija į vulkanišką italų baroko charakterį. Ji intelektuali, aristokratiška, rafinuota, aiškių muzikos formų ir tikslių jų interpretavimo taisyklių. Derinant šių dviejų priešingų mokyklų elementus gimė visa baroko muzikos stilių paletė (vokiečių, anglų, ispanų ir t.t.), tad susipažinus su dviem pamatiniais stiliais, galima suvokti visos Europos baroko muzikos įvairovės ištakas.

Lietuvos senosios muzikos atlikėjai, meistriškumo kursuose įsigilinę į italų ir prancūzų kūrinių savitumą, koncerte perteiks klausytojams XVII a. Europos didikų muzikavimo tradicijas ir skonį, kurį puoselėjo ir Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės diduomenė.

Daugelis koncerte skambėsiančių kūrinių Lietuvoje bus atliekami pirmą kartą. Tai Antoine Boesset, Claude Le Jeune, Michel Lambert, Pierre Guédron, François Richard, Michel Pignolet de Montéclair, Marin Marais, Claudio Monteverdi, Barbara Strozzi ir kitų kompozitorių vokaliniai bei instrumentiniai ansambliai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius