Šiam futuristinio kino šedevrui muzikinį kūrinį 1995 metais parašė Martinas Matalonas – vienas produktyviausių Prancūzijoje gyvenančių dabarties kompozitorių. Kūrinį atliks gausybę perkusinių ir nemažai džiazo instrumentų naudojantis kamerinis orkestras iš Prancūzijos – pripažintas Europoje šiuolaikinės muzikos kolektyvas „Court-Circuit“.
Į Vilnių atvyksta ir pats muzikos autorius, diriguosiantis atlikimui. Šis intriguojantis renginys vyks Šokio teatre (prie Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos), pradžia 19 val.
1927 metais sukurto begarsio fantastinio filmo veiksmas vyksta 2026 metais. Jo autoriai, vokiečių ekspresionistas F. Langas ir jo žmona, scenarijaus autorė Thea von Harbou, nagrinėja to meto fantastikai būdingą temą – tai kapitalistų ir darbininkų klasės socialinių santykių krizė.
Metropolis – šaltas, mechanizuatas industrinis miestas. Daugybė jo gyventojų, priklausančių žemesnei klasei, gyvena po žeme tam, kad galėtų valdyti mašinas, o iš tiesų mašinos valdo monotoniškus su gyvuliais supanašėjusių darbininkų gyvenimus. Tačiau Metropolyje vyksta ir kitoks gyvenimas: privilegijuotieji mėgaujasi prabanga ir pramogomis.
Filmo specialieji efektai ir dekoracijos stebina net ir šiandien. „Metropolyje“ sukurti itin novatoriški vaizdiniai: miesto miniatiūros, filmavimas besisupančia kamera ir pan. „Robotžmogis“ sukonstruotas naudojant anuomet tik atrastą „plastiko medį“ – lanksčią medžiagą, naudojamą kaip medžio užpildas. Ypač įspūdingai atrodo iš šios medžiagos pagamintas šarvus primenantis kostiumas. Filme vaidina garsūs vokiečių nebyliojo kino aktoriai (Alfredas Abelis, moteris „vamp“ – Brigitte Helm, Gustavas Fröhlichas, Rudolfas Klein-Rogge).
1995 metais kurdamas muziką restauruotam „Metropoliui“, argentiniečių kilmės kompozitorius Martinas Matalonas labiausiai rėmėsi vaizdo sprendimais – vaizdo ritmiškumu, šešėlių ir šviesų žaismu ir pan. Kompozitorius ieškojo ypatingos muzikos ir vaizdo darnos. Vis dėlto, jis kiek sušvelnino ekspresionistinę filmo atmosferą, pasitelkdamas „minkštesnį“ džiazinių instrumentų skambesį (saksofono, kontraboso, elektrinės gitaros), o spalvingą orkestruotę dar praturtindamas ir egzotiškais instrumentais – indų tabla, afro-kubietiškais kongais, karibų plieniniais būgnais ir kt.
Įdomu, kad šio projekto sėkmė pastūmėjo M. Mataloną imtis ir kitų panašių sumanymų: jis yra sukūręs garso takelius keliems legendiniams Luiso Buñuelio filmams.
Projektą „Metropolis“ inicijavo ir užsakė garsusis Paryžiaus Châtelet teatras. Kūrinį įgyvendina Prancūzijos akustinių ir muzikinių tyrimų institutas IRCAM ir vienas geriausių prancūzų šiuolaikinės muzikos ansamblių „Court-Circuit“, kuriam Vilniuje diriguos pats muzikos autorius Martinas Matalonas.