„Mes su džiaugsmu pristatome šį klaipėdiečių darbą – šis spektaklis tikrai įdomus, stiprūs aktoriniai darbai ir labai teisingai pasirinkta medžiaga. Emigracijos tema yra labai aktuali dabartinei Lietuvai. Už žiaurios statistikos slypi žmonių likimai – kartais sėkmingi, kartais labai nesėkmingi. Bet kuriuo atveju tai yra drama – žmonės keičia ne tik profesijas, bet ir patys save. Ši tema yra palietusi kiekvieną iš mūsų“, – kalbėdamas apie svečių spektaklį, sakė Oskaras Koršunovas, kuris pats Lietuvos nacionaliniame dramos teatre stato spektaklį pagal Mariaus Ivaškevičiaus pjesę „Išvarymas“ ta pačia tema.
Spektaklio „Emigrantai“ režisierius ir aktorius I.Reklaitis su O.Koršunovu kartu dirbo spektakliuose „Kelias į Damaską“ ir „Šaltas vaikas“ – už vaidmenį pastarajame pastatyme artistas 2005 metais pelnė „Auksinį scenos kryžių“.
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Klaipėdos dramos teatro aktorius Igoris Reklaitis |
„Su Oskaru mus riša kūrybinė draugystė jau ne vienerius metus. Esu jam labai dėkingas už tuos bendrus spektaklius, nes jie mane išprovokavo atsisakyti kūrybinio kuklumo, – pasakojo režisuojantis aktorius. – Emigracijos tema mane labai giliai jaudina, mano paties sūnus gyvena Londone, todėl ši tema man asmeniškai skaudi – negaliu apie tai ramiai kalbėti. Ir nors anksčiau priešinausi, kai aktorius sau ir kolegai pats režisuoja, prieš metus ryžausi šiai avantiūrai – jokiam teatrui nepriklausančiam spektakliui „Emigrantai“.“
OKT/Vilniaus miesto teatras vos prieš kelias dienas grįžo iš paskutinių gastrolių Italijoje. Kaip pasakojo teatro užsienio reikalų vadybininkė Audra Žukaitytė, šią vasarą trupė atostogų beveik neturėjo – aplankė 17 užsienio miestų ir parodė apie 30 spektaklių, sulaukusių teigiamos reakcijos, recenzijų ir žiūrovų atsiliepimų.
„Mūsų spektaklis „Dugne“ Maskvoje sukėlė tikrą furorą – į spaudos konferenciją susirinko tiek žurnalistų, kad atrodė, jog atvažiavo pats Eltonas Johnas, – prisimindama šypsojosi A.Žukaitytė. – Dabar Rusijoje turime tiek pasiūlymų atvykti, kad nebegalime visiems atsakyti.“
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Audra Žukaitytė |
Teatro siela O.Koršunovas pabrėžė, kad su „Hamletu“ prasidėjo naujas OKT/Vilniaus teatro gyvavimo etapas.
„Prasidėjo naujas kūrybinis etapas su nauju požiūriu į visuomenę, į teatro vietą visuomenėje. Tapome tiriančiu, laboratoriniu teatru. Seniau ieškojome įvairių komunikacijos su žiūrovu formų, o dabar labiau gilinamės į aktoriaus egzistenciją ir jo misiją šiais laikais, – pokyčius aiškino režisierius, užsimindamas, kad kinta ir Lietuvos auditorija. – Keičiasi publika, lieka mažiau tikrų teatrinių žiūrovų – gal tai lemia televizija, gal kultūros politika. Žmonėms natūralu sėdėti aštuonias valandas prie televizoriaus, bet sudėtinga išbūti dvi valandas teatre. Tai mus verčia būti užsigrūdinusius ir neleidžia patiems prarasti meninių nuostatų.“
Lietuvos žiūrovai šiuo metu gali įvertinti O.Koršunovo spektaklį „Miranda“, pradėjusį savo kelią užsienio salėse ir, anot O.Koršunovo, sulaukusį labai įvairios žiūrovų reakcijos: vienus jis jaudina, kitus – trikdo.
Juliaus Kalinsko/„15 minučių“ nuotr./Oskaras Koršunovas |
„Miranda“ yra radikaliausias žingsnis po „Hamleto“, suteikianti ribines patirtis aktoriams. Tai stipri mūsų meninė paraiška, kuri Lietuvoje dar negavo pakankamo įvertinimo“, – tikino O.Koršunovas.
Artimiausiuose OKT/Vilniaus miesto teatro planuose O.Koršunovas žada statyti spektaklį pagal Samuelio Becketto pjesę „Paskutinė Krepo juosta“, premjeras ruošia jaunieji režisieriai Artūras Areima ir Agnius Jankevičius.
„O taip pat Vilniaus žiūrovui pavasarį ruošiame siurprizą – bet apie tai daugiau nieko negaliu pasakyti“, – šelmiškai šypsodamasis išdavė O.Koršunovas.