-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti
2019 02 20

Vilniaus viešasis transportas – koks yra dabar ir koks bus ateityje?

Net ir retai važinėjantys viešuoju transportu pastebėjo, kad kelionės po sostinę tapo tikrai gerokai patogesnės nei prieš keletą metų.
Naujieji Vilniaus viešojo transporto autobusai
Naujieji Vilniaus viešojo transporto autobusai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Dar 2017 metais pradėtas atnaujinti Vilniaus autobusų parkas šiandien yra labai pasikeitęs. Beveik 50 procentų autobusų yra visiškai nauji.

Šiuo metu sostinės gatvėse jau važinėja 250 naujų autobusų, 25 nauji troleibusai, o artimiausiu metu gatvėje pasirodys papildoma partija troleibusų – iš viso Vilniuje važiuos beveik 300 naujų viešojo transporto priemonių.

Tačiau sostinės viešojo transporto atnaujinimas tuo nesibaigs. Planuojama, jog iki 2020 m. autobusų parkas pasipildys dar 135 naujomis transporto priemonėmis – 5 elektra varomais, 70 hibridinių, 50 suspaustomis gamtinėmis dujomis varomų ir 10 mažos talpos autobusų.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Naujieji Vilniaus viešojo transporto autobusai
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Naujieji Vilniaus viešojo transporto autobusai

Greitieji autobusai – Vilniaus sprendimas

Neatsitiktinai vilniečiai pamėgo greituosius autobusus. Juk mūsų sostinė ypatinga tuo, kad yra pasklidusi didelėje, beveik 400 kvadratinių kilometrų teritorijoje. Todėl nemažai miestiečių kartais turi įveikti nemažus atstumus, kol pasiekia savo kelionės tikslą. Daugelis jų jau neįsivaizduoja savo kelionių į darbą ir namo kitaip nei važiuojant greituoju autobusu.

Net spūsčių metu šie autobusai būna greitesni už kitus ne tik todėl, kad stoja tik tose stotelėse, kur daugiausia įlipa ir išlipa keleivių bei susikerta transporto srautai, bet ir todėl, kad daugelis jų važiuoja tik viešajam transportui skirta pirmąja eismo juosta.

SĮ „susisiekimo paslaugos“ vadovė Modesta Gusarovienė sako, kad greitųjų autobusų sustojimo vietos parinktos atlikus išsamius keleivių srautų tyrimus: „Kiekviena viešojo transporto stotelė buvo įvertinta pagal bendrą įlipančių ir išlipančių keleivių skaičių. Tose stotelėse, kur šie skaičiai didžiausi, ir įrengtos greitųjų autobusų stotelės“.

Greitieji autobusai labai patogūs keleiviams, nes jie gali prognozuoti savo kelionės trukmę, skirtingai nei kamštyje įstrigę lengvųjų automobilių vairuotojai.

Miesto gyvenimo ritmas keičia tvarkaraščius

„Dar vienas patogus dalykas: Vilniaus viešojo transporto grafikai gali būti keičiami atsižvelgiant į keleivių nuomonę, jie gali teikti pasiūlymus, kaip organizuoti viešojo transporto darbą dar geriau. Dar praėjusiais metais SĮ „Susisiekimo paslaugos“ pakvietė pačius keleivius prisidėti prie vasaros ir rudens viešojo transporto eismo tvarkaraščių sudarymo. Daugiau informacijos apie tai galima rasti čia:" – informacija dalijasi M.Gusarovienė.

Ji aiškina, kad viešojo transporto tvarkaraščiai keičiami dėl įvairių priežasčių: „Prasidėjus vasaros atostogoms sumažėja keleivių srautai, o rudenį jie vėl ženkliai išauga. Priklausomai nuo keliaujančių srautų viešasis transportas važinėja dažniau arba rečiau. Tačiau punktualumas mums svarbus visada. Todėl viešojo transporto organizavimo skyriaus specialistai nuolat analizuoja viešojo transporto vėlavimus ar greitesnius nei numatyta atvykimus, stebi atkarpas, kuriose susidaro nuolatiniai tvarkaraščio neatitikimai. Atsižvelgdami į konkrečias situacijas, koreguojame tvarkaraščius“.

Naujuose autobusuose bei troleibusuose kelionės metu galima įkrauti išmaniuosius įrenginius, nemokamai naudotis internetu.

Pašnekovė sako, kad SĮ „Susisiekimo paslaugos“ nuolat sulaukia gyventojų ir įvairių įmonių ar įstaigų prašymų. Visi jie nagrinėjami, ieškoma optimaliausių variantų ir tada priimami sprendimai kaip koreguoti tvarkaraščius.

Pasak M.Gusarovienės, įvertinus viešojo transporto efektyvumą, kartais keičiasi maršrutų trasos, jos pratęsiamos arba, priešingai, sutrumpinamos.

Kad miestiečiai jaustųsi patogiai sudaromi specialūs tvarkaraščiai šventinėms dienoms: Motinos, Tėvo dienoms, Vėlinėms, Naujametinei nakčiai ir kitoms.

Patogesnės kelionės ir švaresnis oras

Besirūpindama autobusų bei troleibusų parko atnaujinimu sostinės savivaldybė kreipia dėmesį ne tik į transporto priemonių kainą bei patogumą, tačiau stengiasi, kad kuo mažiau būtų teršiamas miesto oras. Todėl šiuo metu Vilniaus miesto savivaldybė jau baigia derybas dėl pirmųjų elektrinių autobusų pirkimo.

Tikimasi, kad iki 2020 m. užbaigus dar vieną viešojo transporto atnaujinimo etapą, Vilnius taps kone naujausią autobusų parką Europoje turinčia sostine – jame neliks senesnių nei 7 metų autobusų.

Jau dabar vilniečiai gali keliauti viešuoju transportu itin patogiai ir taupydami laiką susitvarkyti kai kuriuos reikalus: naujuose autobusuose bei troleibusuose kelionės metu galima įkrauti savo išmaniuosius įrenginius, nemokamai naudotis internetu, įrengta keleivių skaičiaus kontrolės sistema.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nauji Vilniaus autobusai
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Nauji Vilniaus autobusai

Naujuose autobusuose yra įdiegta keleivių informavimą palengvinančių technologinių sprendimų: LCD ekranai bei LED švieslentės-maršrutų rodyklės. Be to, tiek autobusų viduje, tiek išorėje įrengtos vaizdo kameros, kurios padės užtikrinti didesnį keleivių saugumą, lengviau surasti paliktus daiktus.

Visos naujos transporto priemonės pritaikytos žmonėms su negalia, tėvams su kūdikių vežimėliais. Naujųjų autobusų vairuotojai vilki specialias uniformas.

Net artėjanti vasara ir jos karščiai neturėtų būti iššūkis tiems vilniečiams ir sostinės svečiams, kurie naudosis viešuoju transportu. Keleivių salone ir vairuotojo darbo vietoje veikia kondicionieriai.

Kad viešas transportas sostinėje tampa patogesnis ir patrauklesnis liudija ir vis augantys keleivių srautai ir geri atsiliepimai čia: ir lyginant 2017 m. rudens ir 2018 m. rudens keleivių srautų duomenis, bendras kelionių viešuoju transportu skaičius išaugęs maždaug 6 procentais.

Visas Vilniaus viešasis transportas yra nemokamas per valstybines šventes.

Juk švenčiant mažiausiai norisi stovėti kamštyje ar sukti ratus ieškant stovėjimo vietos. Taip skatinami ir visur automobiliais keliaujantys miestiečiai išbandyti viešąjį transportą. Daugelis jų atranda, kad tokios kelionės gali būti ne tik greitesnės, bet ir pigesnės.

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu nemokamai viešuoju transportu sostinėje galima keliauti visų trijų valstybinių švenčių metu – Vasario 16-ąją, Kovo 11-ąją ir Liepos 6-ąją, taip pat ir rugsėjo 22 d. – Tarptautinę dieną be automobilio.

Medžiaga parengta pagal Vilniaus miesto savivaldybės administracijos užsakymą. Turinys apmokėtas.

Fotogalerijoje naujieji sostinės autobusai bei troleibusai:

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius