Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Alpine“ atgimimas – kodėl verta laukti prancūziško sportiško automobilio?

„Groupe Renault“ jau prieš kurį laiką paskelbė gaivinsianti legendinį „Alpine“ vardą, o dabar šie žodžiai virsta realybe. Tai nebus automobiliai, gaminami ant įprastų „Renault“ bazių su priekiniais varomais ratais. „Alpine“ bus visiškai atskira markė tiems, kurie nori greitų ir prabangių automobilių, tačiau nėra sužavėti šiuo metu rinkoje dominuojančių vokiškų, britiškų ar itališkų mašinų pasiūla.
„Alpine Vision“
„Alpine Vision“ / „Alpine“ nuotr.

Tačiau iš kur kilo „Alpine“ vardas ir kodėl jis toks svarbus? Kokius planus „Groupe Renault“ ruošia šiai atgimusiai markei? Kada sulauksime pirmojo automobilio ir kaip jis atrodys? Į visus šiuos klausimus pasistengsime trumpai atsakyti šiame straipsnyje.

Naujoji „Alpine“ karta įkvėpimo semiasi iš markės istorijos. Teigiama, kad pirmasis naujas masinės gamybos automobilis bus labai panašus į „Alpine Vision“ konceptą, kuris savo ruožtu yra panašus į istorinį A110 modelį.

VIDEO: „Alpine Vision“ konceptas pristatymas

Tiesą pasakius, į vieną iš jų galima atsakyti iškart – pirmieji naujos kartos „Alpine“ sportiniai automobiliai bus parduodami jau kitais metais. Ši žinia yra maloni ne tik tiems, kurie ieško modernaus sportinio automobilio, bet nėra patenkinti dabar rinkoje esančia pasiūla, bet ir rimties automobilių kultūros entuziastams. Taip yra todėl, kad „Alpine“ vardas yra gana garsus. Tiesa, šiais laikais jį dažniausiai pamatysime lenktynėse – gatvėmis važinėja tik seni ir labai reti „Alpine“ sportiniai automobiliai.

Šis vardas visuomet buvo siejamas su „Renault“, nes bendrovės įkūrėjas Jeanas Rédélé naudojo „Renault 4cv“ variklius savo lenktyniniams automobiliams, su kuriais pasiekė žymias pergales tokiose lenktynėse kaip „Mille Miglia“ ar „Coupe des Alpes“. Pastarųjų varžybų pavadinimas įkvėpė Rédélé 1954 metais įkurti „Société Anonyme des Automobiles Alpine“. Bendrovei sekėsi tiek lenktynėse, tiek kuriant sportinius automobilius.

„Alpine“ vieną po kito pristatė A106, o vėliau patobulintą A108. Tai buvo gana paprastos mašinos, sukurtos „Renault 4cv“ pagrindu – aptakus stiklo pluošto kėbulas automobiliams suteikė veržlią išvaizdą ir itin mažą svorį.

Būtent lengvumas buvo pagrindinė „Alpine“ sportinių automobilių savybė, nes gale sumontuotas „Renault“ variklis niekuomet nebuvo itin galingas. Pavyzdžiui, galingiausia A106 versija turėjo vos 59 arklio galias (44 kW), o daug modernesnis A110 – apie 140 AG (104,4 kW).

Būtent „Alpine A110“ yra svarbiausias šioje trumpoje istorijoje – jis ne tik buvo laikomas vienu gražiausių tų laikų sportinių automobilių ir ne tik pasiekė garsių pergalių 1973 metų Pasaulio ralio čempionate bei tų pačių metų Monte Karlo ralyje, bet ir įkvėpė šių dienų „Alpine“ atgimimą. Po A110 pasirodė A310, kuris atrodė daug moderniau. Apvalias kėbulo linijas pakeitė aštrus, kampuotas dizainas, itin būdingas 8-ojo dešimtmečio automobilių pramonės madoms. Kaip tik tuomet, kai „Alpine“ skynė pergales įvairiose varžybose, pasaulį ištiko naftos krizė ir, tragiškai kritus pardavimams, kompaniją įsigijo „Renault“.

Po to pasirodė A310 versija su V6 varikliu. Pardavimai iš pradžių buvo gana sėkmingi ir kompanija sukūrė dar du automobilius – GTA ir A610. Nepaisant to, kad žurnalistai juos vertino teigiamai, 1995 metais „Alpine“ vardas galutinai pasitraukė iš gatvių.

Dabar „Renault“ nusprendė sugrąžinti „Alpine“ markę į rinką. Laikas tam atrodo tinkamas – „Renault“ gamina vienus geriausių karštų hečbekų, aktyviai dalyvauja „Formulės-1“ varžybose, o „Alpine“ lenktyniniai automobiliai rodo labai gerus rezultatus FIA ilgų distancijų lenktynių pasaulio čempionato LMP2 klasėje. Kita vertus, „Porsche“ šiuo metu dominuoja sportinių automobilių rinkoje, o „Jaguar F-Type“, „Alfa Romeo 4C“, „Lotus“ ir kitos mašinos tikrai nepalengvins naujo produkto pristatymo potencialiems pirkėjams. Bet „Renault“ elgiasi drąsiai ir ruošia tikrai stiprų konkurentą jau įsitvirtinusiems vardams.

Pirmasis naujos kartos „Alpine“ automobilis bus labai panašus į „Alpine Vision“ konceptą, kuris išties yra įspūdingas. Jis, kai minėta anksčiau, semiasi įkvėpimo iš legendinio A110. Tai ypač lengvai pastebima žiūrint į „Alpine Vision“ priekį – automobilis turi keturias lempas ir yra labai aptakus. Grakšti kėbulo linija automobilio šone taip pat yra moderni A110 dizaino interpretacija. Galima rasti ir daugiau panašumų – „Alpine Vision“ konceptas yra varomas nedideliu keturių cilindrų varikliu, kuris bus sukurtas remiantis „Renault“ patirtimi kuriant karštuosius hečbekus.

Įvairūs automobilių žurnalistai spėlioja, kad tai greičiausiai bus 1,6 litro jėgainė su turbokompresoriumi, o mentelės už vairo reiškia, kad galia galiniams ratas bus perduodama per dviejų sankabų pavarų dėžę. Nors kai kurie vairavimo entuziastai pasiges trijų pedalų ir mechaninės pavarų dėžės derinio, mentelėmis perjungiamos pavaros turi didžiulį greičio pranašumą ir leidžia išlaikyti abi rankas ant vairo.

Šįkart variklis bus sumontuotas automobilio viduryje, o ne gale, kaip buvo įprasta senuosiuose „Alpine“. Akivaizdu, jog prioritetų sąraše prie mažo svorio atsirado ir prabangos reikalavimas.

„Alpine“ nuotr./„Alpine Vision“
„Alpine“ nuotr./„Alpine Vision“

Bene įspūdingiausia „Alpine Vision“ dalis yra jo salonas, kuriame dominuoja oda, anglies pluoštas ir aliuminis. Būtent dėl pastarojo šis kūrinys yra tikra automobilinės juvelyrikos šventė. Įmantrios aliuminio detalės puošia ir priekines lempas, o pavarų perjungimo mentelės, įvairūs jungtukai ir orlaidžių apdaila salonui suteikia kokybės ir prabangos įspūdį.

Centrinėje panelėje įrengti mygtukai skirtingiems dinamikos nustatymams, automobilio užvedimui ir elektriniam stovėjimo stabdžiui. Kiek aukščiau yra klimato kontrolės valdymo panelė, kurios valdymo rankenėlės primena reaktyvinius lėktuvo variklius, o piktogramos–snaiges. Aliuminis, anglies pluoštas ir oda dominuoja ir durelių apdailoje – juoda oda su baltomis siūlėmis atrodo tikrai neblogai, o Prancūzijos trispalvė primena apie automobilio šaknis.

VIDEO: „Alpine Vision“

Visas „Alpine Vision“ vidus yra suprojektuotas taip, kad tik pabrėžtų veržlų automobilio charakterį ir leistų vairuotojui mėgautis išskirtiniais įspūdžiais. Trijų stipinų daugiafunkcinis vairas bei sportinės sėdynės su keturių taškų saugos diržais sukuria tikro lenktyninio automobilio įvaizdį.

„Alpine Vision“ gale matomos žaliuzės, kurios išduoda, jog variklis yra sumontuotas viduryje, o difuzorius su centre sumontuota išmetimo sistema pabrėžia sportinį automobilio charakterį. Kritikai suskubo teigti, kad „Alpine“ keletą dizaino elementų nusižiūrėjo nuo „Audi“ ar netgi TVR automobilių.

Automobilio išorė atrodo kiek paprastesnė. Turint omenyje, jog praeityje „Alpine“ buvo gaminami iš stiklo pluošto, o ir dabar bus siekiama išlaikyti nedidelį svorį, galima tikėtis, jog naujojo automobilio kėbulas bus kuriamas iš kompozitinių medžiagų. Nors pati „Alpine Vision“ forma neatrodo įspūdinga, geriau įsižiūrėjus galima pastebėti subtilias linijas, besitęsiančias nuo pat priekinio bamperio per stogą iki galinės dalies. Variklio sumontavimo vietą išduoda ir grotelės po galiniu stiklu. Bene lengviausiai pastebimi „Alpine Vision“ dizaino elementai yra keturių priekinių lempų konfigūracija, unikalūs ratlankiai ir difuzorius su išmetimo vamzdžiais centre. Žinoma, išoriniai bruožai sukurti turint vieną tikslą – pabrėžti sportinę automobilio pusę.

Nepaisant to, kad naujas „Alpine“ sportinis automobilis bus varomas nedideliu keturių cilindrų varikliu, „Renault“ teigia, kad iki 100 km/val. įsibėgės mažiau nei per 4,5 sekundės.

Be jokios abejonės, jis turėtų neblogai pasirodyti ir trasoje – tai yra didelė dalis „Alpine“ charakterio ir yra priežastis, kodėl „Alpine Vision“ turi keturių taškų saugos diržus. Tačiau teigiama, jog naujasis sportinis automobilis bus gana patogus ir turės visą reikiamą įrangą, kad savininkai, jei tik panorės, galėtų savuosius „Alpine“ vairuoti kasdien.

„Alpine“ nuotr./„Alpine Vision“
„Alpine“ nuotr./„Alpine Vision“

Kol kas nėra jokių duomenų apie galią, sukimo momentą, maksimalų greitį ar kainą, tačiau galima paspėlioti, jog naujos kartos „Alpine“ sportinis automobilis rinkoje konkuruos su „Porsche Cayman S“, „Alfa Romeo 4C“ ar „Jaguar F-Type“. Savo filosofija jis turėtų būti kažkur tarp „Cayman S“ ir 4C, nes bus pakankamai prabangus, tačiau itin lengvas ir varomas labai nedideliu varikliu. Žinoma, visa tai kol kas tėra spėlionės ir mums teks palaukti kitų metų, kuomet automobilis bus siūlomas pirkėjams.

Kol kas turime tik tiek informacijos apie atgimstantį „Alpine“. Nėra abejonių, jog „Renault“ geba gaminti greitus automobilius ir turi neblogų pasiekimų įvairiose lenktynėse, todėl tikri sportiniai automobiliai yra laukiama ir intriguojanti naujiena. Tai ypač turėtų nudžiuginti tuos, kurie nori kažko išskirtinio ir kažko labai prancūziško.

Vėliau „Alpine“ gamą turėtų papildyti ir daugiau automobilių, gaminamų ten, kur „Alpine“ istorija ir prasidėjo – Djepėje. Tarp jų galimai bus ir visureigis, tačiau kol kas laukiame pirmojo naujos kartos sportinio „Alpine“pasirodymo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius