Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Auto Bild“ palyginimas: „Tesla Model X“ prieš „Audi e-tron“

„Tesla X“ modelis yra stiprus, brangus ir tikras ekspertas įveikiant ilgus nuotolius vienu įkrovimu. „Audi e-tron“ modelis siekia to paties tikslo. Mes aiškinamės, kuris jų sumanesnis.
„Auto Bild“ palyginimas: „Tesla Model X“ prieš „Audi e-tron“
„Auto Bild“ palyginimas: „Tesla Model X“ prieš „Audi e-tron“ / Auto Bild iliustracijos

Automobilių palyginimas

  • Audi e-tron. 95 kWh baterija. Galia 408 AG. Kaina Vokietijoje – nuo 79 900 eurų.
  • Tesla Model X. 100 kWh baterija. Galia 524 AG. Kaina Vokietijoje – nuo 91 380 eurų.

Sąsajų būna pačių įvairiausių. Pavyzdžiui, visureigius vadiname džipais, o sauskelnes – pampersais. Kai kur pasaulyje, vos tik kalba ima suktis apie elektromobilius, galioja ta pati taisyklė: jei elektrinis automobilis, tai tik Tesla!

Tai joks ne stebuklas, nes būtent amerikiečiai buvo jų pirmeiviai, o ir technologiškai jie buvo akivaizdžiai sumanesni. Taigi jie turi užtektinai energijos ilgesniems nuotoliams įveikti, jų milžiniškos baterijos žaibiškai įkraunamos, o ir dizainas, regis, taip pat visiškai tenkina klientus, be to, ir įkrovimo stotelių daugėja ta pačia progresija, kaip ir parduodamų Tesla elektromobilių.

„Audi“ mestas iššūkis

Tik štai šią idilę ima ir stipriai supurto bei iššūkį meta Audi gamintojas, pristatydamas savo e-tron modelį. Kaip ir Tesla X modelis, Audi e-tron yra įspūdingų matmenų itin erdvus ir jėgų kupinas prabangus SUV automobilis.

Audi gamintojas jau yra apmąstęs įrengti greito įkrovimo stotelių tinklą palei greitkelius. Taigi e-tron turi kuo puikiausią techninę įrangą, kad X modeliui pakirptų sparnus. Mūsų palyginamasis testas pademonstruos, kuris iš jų yra sumanesnis.

Išsamias palyginamąsias „Tesla Model X“ ir „Audi e-tron“ lenteles rasite čia.

Nuvažiuojamų atstumų palyginimas

Abu jie vienodai puikiai demonstruoja elektromobiliui būdingus privalumus. Abu spurtuoja elegantiškai dūgzdami. Lengvai, tolygiai, puikiai dozuojant, beveik negirdimai – mes mylime elektros galią. Ir vienas, ir kitas modelis turi tą patį privalumą – vienu įkrovimu įveikiamą atstumą. Nors gamintojų duodamos garantijos, kad, remiantis WLTP matavimo metodika, Tesla gali nuriedėti beveik 500 km, o Audi – 417 km, kol kas tėra tik gražūs žodžiai, nes atsidūrus greitkelyje šie atstumai susitraukia iki 290 km (Audi – iki 280 km), vis dėlto kasdieniame gyvenime to tikrai turėtų pakakti.

Abiejų šių elektromobilių įkrovimo niuansus abu gamintojai, atsižvelgiant į naujausias technologijas ir jų plėtrą, yra įvaldę puikiai. Blogiausiu atveju e-tron modelis, prijungtas prie paprasčiausio buitinio elektros lizdo, „čiulptuką žįs“ apie 60 valandų arba naudodamasis 150 kW greituoju įkrovimu savo baterijų bloką iki 80 procentų talpos prisipumpuos šiek tiek mažiau nei per pusvalandį.

Visiškai panašiai yra ir su Tesla baterijų įkrovimu: įveikiamas nuotolis geras, o įkrovimo laikas – vidutiniškas. Bent jau taip yra šiuo metu. Toks pats principas galioja net ir šių naujausių technologijų elektriniams „kūdikiams“. Be to, fizikos dėsnių juk neapgausi: kuo energingiau spaudi akceleratoriaus pamina, tuo greičiau pradingsta elektra. Iki 200 km/val. (Tesla – iki 250 km/val.) greičio viskas vyksta sklandžiai, tačiau tai trunka neilgai, nes sistemai darosi paprasčiausiai per karšta. Tai reiškia, kad būtina sumažinti galingumą.

Audi savo maksimalią 300 kW galią sumažina jau po aštuonių sekundžių, po to sistema išlaiko techninių duomenų lape nurodytas 265 kW, o kaitimui didėjant galingumas mažinamas toliau.

Taip pat elgiasi ir Tesla: savo „pilve“ sukauptą 385 kW galią didėjant šilumai ji naudoja dozuodama panašiai. Bet palikime tą vatų skaičiavimą ramybėje, nes ketinantys važiuoti elektromobiliu, nori ne lėkti it patrakę, o daryti tai patikimai ir saugiai.

Valdymo malonumai

O tai Audi modelis sugeba geriau. Puikų vairavimą užtikrina mažesnis iš po ratų sklindantis triukšmas ir kitokie su važiavimu susiję girdimi garsai, minkštesnis amortizavimas ir švelnesnis vairo mechanizmas. Nervina tik nestabilus Tesla kėbulas, ypač važiuojant prastesniais keliais. Tuomet į saloną skverbiasi ratų keliamas triukšmas, vėjo gaudesys arba į ratus patekusių tarškančių akmenukų keliami garsai. Be to, automobilis atrodo sunkiau valdomas – dėl netiksliai veikiančios pakabos, nemažų jo matmenų ir menko matomumo jį sunku tiksliai vairuoti.

Nervina ir dar kai kas: sėdynių atramos galėtų būti patogesnės formos, o ir apmušalai yra slidūs, tad įveikiant posūkius slidinėjimas ant sėdynių ima gerokai varginti. Vidurinioji Audi galinė sėdynė nėra itin geros formos, o Tesla automobilyje per vidurį sėdintis keleivis galva atsitrenkia į lubas – jam vietos trūksta todėl, kad būtent čia yra užkabintas šarnyrinių durelių mechanizmas.

Elegantiškai į viršų atsidarančios durelės turi ir kitą trūkumą: žemuose garažuose jos atsitrenkia į lubas, tad įlipti į elektromobilį beveik neįmanoma. Užsisakantys septynvietę Tesla versiją netenka gana nemažai bagažinės tūrio, nes įrengta paskutinė sėdynių eilė palieka tik 187 litrų talpos bagažo skyrių.

Savų kaprizų turi ir Audi. Jau vien tik ko verti išoriniai veidrodėliai, kuriuos tokiais net sunku pavadinti, nes tai ir nėra tikrieji veidrodėliai. Ant dailių laikiklių įtaisytos kameros gaudo vaizdus iš kairės ir iš dešinės, ir juos perduoda į mažus ekranus, esančius durelių apdailoje.

Toks sprendimas šiek tiek glumina: darosi sunku vertinti atstumus, ne itin gerai vyksta ir intuityvus judėjimo suvokimas (pavyzdžiui, automobilis gretutinėje eismo juostoje, lėtai patenkantis į vairuotojo akiplotį). Be to, matomumo negalima pakeisti keičiant regėjimo kampą – visa tai net gali sukelti ir pavojų, pavyzdžiui, norint iš greitėjimo juostos įvažiuoti į srautinę eismo juostą. Tad mes rekomenduojame: atsisakykite šio įmantraus priedo, nes įprasti išoriniai veidrodėliai veikia kur kas patikimiau ir geriau.

Kainos

Pataupyti niekada nepakenks. „Audi“ už savo e-tron modelį Vokietijoje prašo nuo 79 900 eurų, o su visais priedais suma šokteli gerokai per 80 tūkst. eurų. Lietuvoje Audi e-tron kainuoja nuo 82 650 eurų. Nepaisant to, prie Tesla kainos Audi vis tiek nepriartėja. X modelis su savo ekstra baterijų paketu ir kitais svarbiais priedais Vokietijoje kainuoja beveik 97 tūkst. eurų. O automobilis dar ir aplaidžiai surinktas: kreivi tarpai, sutrūkinėję dažai, vienas lango valytuvas tiesiog nuskrido mums važiuojant greitkeliu… Tesla gamintojai, pats laikas susiimti!

Išsamias išvadas bei lenteles su automobilių išmatavimais ir vertinimais rasite čia.

Išvada

Abu elektromobiliai kuo puikiausiai demonstruoja jų esmę su jiems būdingu šiurkštoku veržlumu judėti tik pirmyn.

Audi e-tron džiugina harmoningu važiavimu ir gera amortizacija, jame daug vairavimo pagalbininkų – štai toks yra šis visavertis elektromobilis. Tesla X modelis yra bereikalingai triukšmingas, amortizuoti jis taip pat galėtų elastingiau, o ir montuojama jame viskas turėtų būti gerokai kruopščiau – tokios automobilių lygos atstovui tai garbės nedaro. Neabejotinai didžiausias jo privalumas yra nemažas nuvažiuojamas atstumas.

Ir dar. Audi atstovauja elektromobiliui su šiek tiek kuklesniu įrangos paketu, tad e-tron yra pigesnis už Tesla X modelį, bet vis tiek tikrai nėra labai jau pigus.

Auto Bild iliustracijos/„Auto Bild“ palyginimas: „Tesla Model X“ prieš „Audi e-tron“
Auto Bild iliustracijos/„Auto Bild“ palyginimas: „Tesla Model X“ prieš „Audi e-tron“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius