Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dyzelinis variklis: ar tikrai taip blogai? Pasaulio pabaiga? Nebūtinai!

Nemažai žmonių teiraujasi ir nuoširdžiai bijo dėl to, kokį variklį pasirinkti. Neva nuvažiuoju daug kilometrų, bet spauda rašo ir ekspertai sako, kad dyzelinu varomo automobilio pirkti šiukštu negalima. Žiniasklaida mirga nuo antraščių, kad dyzeliniams varikliams artėja paskutinioji. Ar tikrai?
Draudimas važiuoti dyzeliniams automobiliams
Draudimas važiuoti dyzeliniams automobiliams / 123RF

Visų pirma, pripažinkime faktą: taip, dyzelinu varomų variklių eros pabaiga artėja.

O kaip greitai tai nutiks? Čia jau kitas klausimas.

Reikia suprasti, kad toks rinkos pokytis negali įvykti nei per 5, nei per 10 metų. Dažnu atveju gamyklos turi didelių įsipareigojimų iki 2030 metų ar dar toliau į ateitį. Tai reiškia, kad blogiausiu įmanomu scenarijumi – gamintojai ims mažinti gamybos pajėgumus nuo 2030 m., vos tik įvykdys dabar turimus įsipareigojimus.

Spaudoje mirga valstybės pasiruošimas „kovoti“ su dyzeliniais varikliais. Pažiūrėkime, kokie esminiai to plano punktai.

1. Apmokestinti automobilius pagal jų taršos lygį.

Puiku. Tik nauji automobiliai su dyzeliniais varikliais pagal taršą ne taip jau atsilieka, o kartais netgi lenkia bezininius variklius. Naujausios technologijos, specialūs filtrai, detalės daro savo darbą.

2. Padidinti akcizo tarifą, taikomą dyzeliniam kurui.

Gerai, čia jau pats automobilis kaip ir negali negali turėti įtakos. Tačiau, jei nuvažiuojate daugiau kaip 30 000 km, nuojauta kužda, kad dyzelinis variklis vis tiek bus ekonomiškai naudingesnis jūsų namų ūkiui.

3. Nustatyti finansines paskatas penkių didžiųjų miestų (Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio) savivaldybėms, jeigu jos riboja dyzelinių automobilių eismą mieste ar jo dalyje.

Finansinė paskata suteikiama už ribojimo įgyvendinimą ir gali būti panaudota tik su susisiekimo sektoriumi susijusiems tikslams įgyvendinti.

Puiku, šauni idėja. Kas buvo Londone, tas žino, kaip tiksliai atrodo tokios idėjos įgyvendinimas, ir kokio kosminio biudžeto jis reikalautų. Manau, galima drąsiai teigti, kad su mūsų politikų talentais tai neįvyks artimiausius keliasdešimt metų.

Akivaizdu, kad valstybės vadovai ir ministerijos turi puikių, tikrai jau veikiančių idėjų pasiūlymus. Puiku. Tik labai gaila, kad jie jau dabar skelbiasi pradedantys „kovą“ su dyzeliniais automobiliais, tačiau negalvoja, kokią žalą rinkai tai gali padaryti šiandien, nors jų pačių kovos pradžia numanoma tik dar po keliolikos metų.

Skelbti tokio tipo informaciją reikėtų aiškiai nustačius pokyčių terminus ir su paaiškinimais, kas bus tiems, kurių automobiliai neatitinka standartų.

Taip pat reikėtų aiškiai pranešti, kad nauji standartai bus taikomi senesniems automobiliams, kurie itin teršia gamtą, o ne naujiems ar apynaujiems automobiliams, atitinkantiems leistinus taršos kriterijus.

Ponai ir ponios, neskleiskime panikos ir nešaukime visam kaimui, kad atbėga vilkas, kol vilko net horizonte nėra.

Daugiau „Deals for Wheels“ tekstų rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius