Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Įdomūs faktai apie „Lotus“: ką bendro ši markė turi su „Toyota“, „Tesla“ ir „Volvo“

„Lotus“ – gerai žinomas britų automobilių gamintojas, įkurtas dar 1948 metais. Tai yra legendinė markė, palikusi gilų pėdsaką sportinių automobilių istorijoje. „Lotus“ ne kartą atsidūrė ant bankroto slenksčio, tačiau vis išsisukdavo naujų investuotojų dėka. Ir dabar „Lotus“ pristatė galingiausią serijinės gamybos automobilį pasaulį Evija. Štai 7 įdomūs faktai apie „Lotus“, kurių galbūt nežinojote.
1970-ųjų Lotus Super 7 – tokio dizaino automobilius Caterham gamina iki šiol.
1970-ųjų Lotus Super 7 – tokio dizaino automobilius Caterham gamina iki šiol. / Wikimedia nuotr.

Nodum ne kartą dėliojo įdomių faktų septintukus apie įvairias markes. Čia galite paskaityti 7 įdomius faktus apie „Seat“, o jei jums labiau patinka sunkvežimiai, siūlome sužinoti ką nors naujo apie „Scania“. O dabar pirmyn prie „Lotus“.

Wikimedia nuotr./Colinas Chapmanas duoda paskutinius patarimus Grahamui Hillui
Wikimedia nuotr./Colinas Chapmanas duoda paskutinius patarimus Grahamui Hillui

„Lotus“ istorijos centre – viena iškiliausių automobilio pasaulio asmenybių

Lotus Engineering Ltd. kompaniją įkūrė Colinas Dare’as ir Colinas Chapmanas. Nors abu šie žmonės kompanijos istorijoje buvo labai svarbūs, Colinas Chapmanas tapo absoliučia automobilių gamintojų ir sporto legenda. Chapmanas pasižymėjo revoliuciniu požiūriu į sportinius automobilius. Jis manė, kad pats svarbiausias prioritetas turėtų būti automobilio svoris. „Padidinus galią, automobilis greičiau važiuoja tiesiosiose. Sumažinus svorį jis greičiau važiuoja visur“, sakydavo Chapmanas. Todėl dar pačioje kompanijos pradžioje „Lotus“ ėmėsi gaminti iš stiklo pluošto, kurį tebenaudoja iki šiol. Chapmanas taip pat pats asmeniškai vadovavo „Lotus“ "Formulės 1" komandai ir net 7 kartus ją atvedė iki konstruktorių taurės.

Wikimedia nuotr./1979-ųjų Toyota Celica XX 2000G – Lotus prisidėjo prie šio automobilio kūrimo
Wikimedia nuotr./1979-ųjų Toyota Celica XX 2000G – Lotus prisidėjo prie šio automobilio kūrimo

Colinas Chapmanas „Lotus“valdė ne tik kaip savo verslą, bet kaip savo automobilių gamyklą – visi automobiliai turėjo pirmiausia tikti jam. Jis pats prisidėjo kuriant nemažai inžinerinių sprendimų ir nuolat reikalavo – tik sumažinkite automobilio svorį. Chapmanas mirė 1984-aisiais pakirstas širdies smūgio.

Pėdsakas kitų gamintojų istorijose

„Lotus“ sportinių automobilių gamybos filosofija visada viliojo ir kitus gamintojus, kurie nuolat stengėsi pasamdyti „Lotus“ inžinierius ar net visą jų komandą. Ir patys „Lotus“ automobiliai visada turėjo genialių sprendimų, kurie tapo kitų automobilių pagrindu. Pavyzdžiui, ar žinojote, kad pirmoji „Toyota Supra“ karta buvo kuriama su „Lotus“ inžinierių pagalba? Šį susitarimą pasiekė pats Colinas Chapmanas – „Toyota“ dalys buvo naudojamos „Lotus Excel“ automobilyje. „Lotus“ ir „Toyota“ ryšiai nėra nutrūkę iki šiol.

DeLorean platformą sukūrė „Lotus“. Pirmasis „Tesla“ automobilis „Tesla Roadster“ buvo sukurtas „Lotus Elise“ pagrindu. Vienas greičiausių automobilių pasaulyje Hennessey Venom GT buvo kuriamas ant „Lotus Exige“ platformos. „Lotus“ inžinieriai taip pat prikišo nagus ir prie Nissan GT-R važiuoklės konfigūracijos. „Lotus Seven“, automobilis gamintas 1957–1972 metais, iki šiol yra nemirtingas – dabar šį dizainą naudoja Caterham ir Donkervoort. Pirmos kartos „Mazda MX-5“ atsirado žvalgantis į „Lotus Elan“. Ir tokių istorijų yra daugybė – „Lotus“ padarė didesnę įtaką nei galite įsivaizduoti.

Neatskleidžiama „Lotus“ vardo ir raidės E paslaptis

Įprastai automobilių markės yra vadinamos jų įkūrėjų vardais, tačiau šiandien kalbame ne apie „Chapman“ automobilius. Tai kodėl Chapmanas savo kompaniją pavadino „Lotus“? Niekas nežino! Galbūt jam patiko augalas, o galbūt toks pavadinimas kilo dėl to, kad Chapmanas dažnai sakydavo „us lot“. „Lotus“ logotipas yra gana paprastas – jame matomos ACBC raidės, nes pilnas Chapmano vardas buvo Anthony Colin Bruce Chapman.

Wikimedia nuotr./Lotus Esprit V8 – legendinis superautomobilis.
Wikimedia nuotr./Lotus Esprit V8 – legendinis superautomobilis.

Beje, ar pastebėjote, kad visi „Lotus“ modelių pavadinimai prasideda raide E? Tai prasidėjo 1956 metais su „Lotus Eleven“. Po to sekė „Elite“, „Elan“, „Europa“, „Esprit“ ir dar keli modeliai, kol ateiname iki naujojo „Evija“. „Lotus Eleven“ turėjo būti pavadintas tiesiog „Lotus 11“, tačiau buvo baiminamasi, kad skaičiai bus palaikyti romėnišku dvejetu (II). Chapmanui patiko skambesys ir po to sekė dar keli modeliai, pavadinti žodžiais prasidedančiais raide E. O kai tradicija yra pradėta, ją sulaužyti yra labai sunku. Gerai tai, kad visi tie pavadinimai yra reikšmingi.

Wikimedia nuotr./Lotus Evora – šis automobilis turi V6 variklį viduryje ir bagažinę gale, tačiau vis tiek yra keturvietis. Na, bent jau techniškai.
Wikimedia nuotr./Lotus Evora – šis automobilis turi V6 variklį viduryje ir bagažinę gale, tačiau vis tiek yra keturvietis. Na, bent jau techniškai.

Niekingi 2010-ieji

Naujų modelių paskelbimas visada yra didelė šventė. Tačiau kai 2010-ųjų Paryžiaus automobilių parodoje „Lotus“ paskelbė net apie 5 naujus modelius, visi tik vartė akimis – jų tikrai nebus. Būtų gerai, jei juos „Lotus“ gamintų, bet negamins ir visi iš karto tai suprato. Tuomet „Lotus“ iškilmingai skelbė apie naują erą – visiškai naują „Elise“ (senoji gaminama iki šiol), porą naujų sportinių kupė „Elite ir „Elan“, superautomobilį „Esprit“ ir netgi sportinį limuziną „Eterne“. Į tai buvo graudu žiūrėti – finansinių problemų kamuojamas „Lotus“ žadėjo tai, ko negalėjo ištesėti. 2012 metais liko tik „Esprit“ projektas, kuris irgi buvo atšauktas. Jokių naujų modelių „Lotus“ nepristatė iki 2019-ųjų.

Wikimedia nuotr./2010-ųjų Lotus Esprit koncepcinis automobilis.
Wikimedia nuotr./2010-ųjų Lotus Esprit koncepcinis automobilis.

Nesibaigiančios finansinės problemos

Rimtas finansines „Lotus“ problemas sprendė dar Chapmanas. Jam mirus, padėtis tik blogėjo ir reikėjo naujų investuotojų. 1986 metais tokiu tapo „General Motors“ – viena didžiausių automobilių korporacijų pasaulyje. 1993 metais „Lotus“ pateko į italų verslininko ir tuometinio „Bugatti“ savininko Romano Artioli rankas. Jo kompanijai bankrutavus, 1996 metais „Lotus“ įsigijo Malaizijos „Proton“. Ši kompanija iš tikrųjų davė labai daug. Investicijos atgaivino visą „Lotus“ modelių gamą. Tačiau 2017 metais kontrolinis „Lotus“ akcijų paketas pateko į kinų „Geely“ rankas. Ir tai nėra blogai – šiai korporacijai taip pat priklauso „Volvo“, todėl tikėtina, kad „Lotus“ ims bendradarbiauti su švedais. Tai padėtų atnaujinti „Lotus“ automobilių įrangą – šie automobiliai turi pasenusias multimedijos sistemas ir kai kuriuos kitus komponentus.

Wikimedia nuotr./Lotus Exige S ir šiandien yra vienas smagiausių automobilių trasoje
Wikimedia nuotr./Lotus Exige S ir šiandien yra vienas smagiausių automobilių trasoje

Lotus 340R neturėjo nei durelių, nei stogo

„Lotus Elise“ yra labai lengvas sportinis automobilis, tačiau ir jis turi daug visokių privalumų, kurie neprisideda prie vairavimo malonumo. Pavyzdžiui, dureles. 2000-aisiais „Lotus“ ėmė gaminti 340R – „Elise“ be jokių priedų. Šis automobilis neturėjo nei durelių, nei stogo. Su visais skysčiais 340R svėrė tik 701 kg. Viduryje buvo montuojamas „Rover K-Series“ keturių cilindrų variklis, išvystantis 132 kW. To pakako, kad 340R iki 100 km/h įsibėgėtų vos per 4,4 s. Lotus pagamino tik 340 tokių automobilių.

Wikimedia nuotr./Riboto tiražo Lotus 340R
Wikimedia nuotr./Riboto tiražo Lotus 340R

Naujausias istorijos puslapis – „Lotus Evija“

Visai ką tik, 2019-ųjų liepą „Lotus“ pristatė naują riboto leidimo modelį Evija. Tai – visiškai naujas automobilis, nei dizainu, nei konstrukcija nesusijęs su jokiais kitais „Lotus“ modeliais. Evija yra elektrinis hiperautomobilis. „Lotus“ siekė, kad tai būtų galingiausias serijinės gamybos automobilis pasaulyje, todėl elekrinė „Evija“ širdis išvysto 1972 ag (2000 PS arba 1 473 kW). „Williams Advanced Engineering“ sukurta baterija bus sumontuota centre, po skaidriu dangčių – taip, kaip demonstruojami gražiausi superautomobilių varikliai. Kiekvienas „Evija“ ratas turės nuosavą variklį, todėl kompiuteris galės valdyti kiekvieno rato sukimo momentą atskirai. Tai ir palyginti nedidelis 1 678 kg svoris užtikrins, kad automobilis posūkiais lėks kaip Lotus ir priklauso.

Gamintojo nuotr./Lotus Evija – daugiau nei du milijonus eurų kainuosiantis elektrinis hiperautomobilis
Gamintojo nuotr./Lotus Evija – daugiau nei du milijonus eurų kainuosiantis elektrinis hiperautomobilis

70 kilovatvalandžių baterijos suteikiamas 400 km nuotolis yra pakankamai įspūdingas rodiklis, tačiau dar labiau stebina įkrovimo galimybės. „Williams“ pasistengė, kad šią bateriją būtų įgalima įkrauti net 800 kW galios stotelėse. Tokių, žinoma, nėra ir kažin kada bus. 350 kW bateriją pripildytų per 18 minučių. Sportiniai automobiliai turi lankytis trasose, tačiau elektromobiliai turi saugoti baterijas nuo perkaitimo. „Lotus“ teigia, kad prieš perkaisdama „Evija“ trasa gali važinėti apie 7 minutes – po to reikės pailsėti.

„Evija“ salonas, kaip ir buvo galima tikėtis, yra gana ankštas ir pakankamai minimalistinis. Į akis krenta ovalo formos vairas, vienintelis ekranas priešais vairuotoją ir mygtukynas centrinėje konsolėje. „Evija“ turės penkis dinaminius režimus – Range, City, Tour, Sport ir Track – pirmasis, žinoma, yra ekonomiškiausias, o paskutinis – ekstremaliausias, skirtas trasai.

„Lotus Evija“ pasižymi aerodinamišku dizainu. Akivaizdu, kad automobilis buvo sukurtas greičiui – oro latakai yra masyvūs, tačiau kartu ir savotiškai gražūs. „Evija“ neturi veidrodėlių – jų vietą užims kameros. Svarbiausia – žvelgiant į automobilio siluetą nesunku atpažinti, kad tai – „Lotus“. Tiesa, tradiciškai žalias logotipas kažkodėl virto juodu.

Taigi, liko du klausimai – kokiomis dinaminėmis savybėmis „Evija“ pasižymės ir kiek kainuos. Iki 100 km/h „Lotus Evija“ įsibėgės per mažiau nei 3 sekundes. Dar įspūdingiau skamba pažadas, kad nuo 100 km/h iki 200 km/h „Evija“ taip pat bėgėsis tik maždaug 3 sekundes. Ir to negana? Kaip skamba maždaug 9 sekundės iki 300 km/h? Tuo iš tiesų sunku patikėti. Tačiau greitis tiesiosiose net nėra „Lotus“ prioritetas – svarbiausia, kad „Evija“ būtų pajėgi posūkiuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius