-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Ministerija paaiškino: kaip surasti informaciją, ar jūsų automobilis atitinka EURO 5, ar mažesnį standartą?

Šis klausimas ir atsakymas į jį gali tapti labai aktualus keliems šimtams tūkstančių Lietuvos vairuotojų. Nes, Vyriausybei patvirtinus naują Nacionalinį oro taršos mažinimo planą, automobilių, kurių taršos indeksas yra EURO 4 ir mažesnis, savininkams turėtų ateiti sunkūs laikai. Ypač dyzelinių, neturinčių DPF (kietųjų dalelių) filtrų. Jau po kelerių metų.
​  15min iliustr./Lietuvos automobilių skirstymas pagal EURO taršos standartus: M1 ir N1 kategorijų transporto priemonės, kurių duomenys įtraukti į Kelių transporto priemonių registrą.  ​
Lietuvos automobilių skirstymas pagal EURO taršos standartus: M1 ir N1 kategorijų transporto priemonės, kurių duomenys įtraukti į Kelių transporto priemonių registrą. ​ / 15min iliustr.

Jei tiksliau, naujasis planas gali pakeisti ne mažiau nei 326 tūkst. transporto priemonių savininkų gyvenimą.

Komentare 15min aplinkos viceministrė Raminta Radavičienė plačiau pakomentavo Nacionalinio oro taršos mažinimo planą ir jame numatytą priemonę „Transporto priemonių registracijos mokesčiu riboti EURO 4 ir žemesnių emisijos klasių transporto priemonių registravimą“.

Pasak viceministrės, esminė šio plano peržiūra ir dėstymas naujai vyks kitais metais. Jis atspindi Vyriausybės siekį riboti taršiausių automobilių patekimą rinką. Kokios tiksliai bus priemonės, kurios apsunkins senų automobilių savininkų gyvenimą, kol kas nedetalizuojama – numatyta tik kryptis. Galbūt griežtės techninė apžiūra, gal bus kitų, ekonominių svertų.

Lietuvoje lengvųjų transporto priemonių parko vidutinis amžius siekia apie 16 metų, o vidutinis į Lietuvą įvežamo automobilio amžius – apie 10 metų. Planuojamą EURO 4 registracijos ribojimo priemonę numatyta įgyvendinti nuo 2027 m. Priemonės įgyvendinimo metais EURO 4 automobilių amžius bus ne mažesnis kaip 16 metų, atitinkantis dabartinį parko vidurkį ir ne mažiau kaip 6 metais senesnis nei vidutiniškai importuojamas.

Kaip sužinoti EURO standartą

Tačiau sužinoti (ypač senesnių automobilių) EURO standartą nėra taip paprasta. Jis nurodytas tik naujausių automobilių techniniuose pasuose.

Aplinkos ministerijos Taršos prevencijos politikos grupės vyresnioji patarėja Elena Auglienė patvirtino, kad Transporto priemonių, kurių registracijos liudijimai išduoti po 2017 m. spalio 20 d., išmetamų teršalų lygis (EURO standartas) nurodytas transporto priemonės registracijos liudijimo V.9 eilutėje.

Transporto priemonių, kurių registracijos liudijimai išduoti iki minėtos datos, išmetamų teršalų lygį (EURO standartą) galima sužinoti pagal transporto priemonės pagaminimo metus ir jos pagaminimo metais galiojusį EURO standartą.

Trumpa, bet svarbi pastaba. Ne visuose, net ir šiais metais išduotuose techniniuose pasuose įrašytas EURO standartas – teorija kartais paprastesnė už praktiką. Štai konkretus pavyzdys – dokumentas išduotas 2022 m. rugpjūčio 10 d.

Asm. albumo nuotr./Techninis pasas
Asm. albumo nuotr./Techninis pasas

Tačiau kiekvienas vairuotojas EURO standartą gali sužinoti pavartęs automobilio atitikties sertifikatą, jeigu tokį turi išsaugojęs. Štai pavyzdys:

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Ekologinis EURO standartas automobilio atitikties sertifikate
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Ekologinis EURO standartas automobilio atitikties sertifikate

Apibendrinta informacija – ministerijos lentelėse

Apibendrinta ES teisės aktuose pateikta informacija apie dyzelinių automobilių EURO standartų įsigaliojimo metus ir taršą pateikta žemiau (CO – anglies monoksidas; NOx – azoto oksidai; HC+NOx – angliavandeniliai ir azoto oksidai; KD – kietosios dalelės).

Dyzeliniai lengvieji automobiliai (M1), g/km
Dyzeliniai lengvieji automobiliai (M1), g/km
Dyzeliniai krovininiai automobiliai (N1-III (1760-12000 kg) ir N2 (>12000 kg)), g/km
Dyzeliniai krovininiai automobiliai (N1-III (1760-12000 kg) ir N2 (>12000 kg)), g/km
Dyzeliniai lengvieji krovininiai automobiliai iki 1305 kg imtinai (N1-I), g/km
Dyzeliniai lengvieji krovininiai automobiliai iki 1305 kg imtinai (N1-I), g/km
Dyzeliniai lengvieji krovininiai automobiliai (1305–1760 kg, N1-II), g/km
Dyzeliniai lengvieji krovininiai automobiliai (1305–1760 kg, N1-II), g/km

Išsamesnę informaciją apie EURO standartus, įsigaliojimo metus, taršą galima rasti šiuo adresu: Emission Standards: Europe: Cars and Light Trucks (dieselnet.com)

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius