-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nenorite būti kvailinami? Naudotos „Audi“ ieškojęs Egidijus pasidalijo svarbia informacija

Niekas negali tiksliai pasakyti, kiek Lietuvos garažiukų, kioskelių ir netgi didelių dirbtuvių teikia vadinamąją ridos koregavimo paslaugą, tačiau Lietuvoje tokios paslaugos yra vieša paslaptis. Vieša paslaptis yra ir tai, kad naudotų automobilių pardavėjai atvirai mulkina pirkėjus „rožiniais akiniais“.
Naudotos „Audi“ ridos klastojimas
Naudotos „Audi“ ridos klastojimas / Autoplius.lt nuotr.

Temą siūlykite gazas@15min.lt

Vis dar daug tokių, kurie senesnį nei 10-ties metų automobilį iš Vokietijos ar Prancūzijos nori nusipirkti pigiai (geriausia už 2000–4000 Eur), be eismo įvykių ir nuvažiavusį tradiciškai ne daugiau kaip 170 tūkst. km. Šis ridą nurodantis skaičius – labai populiarus skelbimuose, nors reali rida yra visai kitokia.

carVertical.lt duomenimis, kas dešimtas tikrinamas automobilis pasirodo besąs su „atsukta“ rida, o dėl to vidutinio automobilio kaina pasikeičia 1200 eurų, arba 15–20 proc. automobilio vertės.

Be to, kas trečias populiariausių markių automobilis savo istorijoje turi ir avariją.

Nepagautas – ne vagis?

„Ridos korekcija kainuoja iki kelių šimtų eurų, o automobilio kainą gali padidinti net ir keliais tūkstančiais“, – sako M.Buzelis, portalo Autoplius.lt komunikacijos vadovas.

Ir nors Lietuvoje ridos atsukimas yra laikomas nusikaltimu, iš esmės taip sukčiaujantiems niekas negresia, jie automobilio vertę drąsiai „padidina“ tokiais nusikalstamais būdais, nes pardavėjas, pagautas už rankos, dažniausiai sako, kad jei ir atsuko, tai tikrai ne jis, o kažkas kitas. Tarkime, koks Vokietijoje automobiliais prekiaujantis turkas.

Tad vienintelė išeitis – pačiam pirkėjui patikrinti, kiek tiesos pardavėjo žodžiuose apie senuką, kuris Vokietijoje tik į bažnyčią važinėjo.

Skaitytojas Egidijus pasidalijo patirtimi: pardavėjais tikėti negalima

Skaitytojas Egidijus, perskaitęs 15min GAZAS straipsnį apie logikos ir tikrovės neatitinkančią „Ford S-Max“ ridą, nusprendė pasidalyti savo patirtimi, kaip išaiškino sukčių, klastojusį „Audi“ kilometražą.

„Dairausi į šio modelio automobilius. Pastebėjau šį skelbimą, nuotraukose matėsi švediški automobilio registracijos numeriai. Pasinaudojau šia informacija. Nes švediškoje automobilių duomenų bazėje galima rasti, kada automobilis ėjo tech. apžiūrą ir kiek kilometrų buvo nuvažiavęs.

Patikrinau. Paaiškėjo, kad tikra rida 343 tūkst., o ne 227 tūkst. km, kaip kad matoma parduodamo automobilio prietaisų skydelyje.

Autoplius.lt nuotr./Naudotos „Audi“ ridos klastojimas
Autoplius.lt nuotr./Naudotos „Audi“ ridos klastojimas

Parašiau apie tai pardavėjui, pasakiau kad tokie dalykai Lietuvoje baudžiami pagal įstatymą. Buvau pavaišintas keliais maloniais žodžiais, bet skelbimas iš autoplius.lt po kelių minučių dingo“, – savo istoriją pasakojo Egidijus.

Kur patikrinti automobilio ridą

Jei perkate Lietuvoje ankstesnio savininko įsigytą automobilį, viskas daug paprasčiau. Užsisakę patikrą firminiame servise sužinosite ir automobilio istoriją: pvz., ar laiku buvo atliekami garantiniai aptarnavimai, ar buvo užsakomi kėbulo remonto darbai ir kokiai ridai esant.

Pagal VIN kodą (kėbulo numerį) galima patikrinti istoriją valstybinės įmonės „Transeksta“ (vienijančios techninės apžiūros stotis) interneto svetainėje.

Iš užsienio atvežto automobilio patikra sudėtingesnė.

Šiuo atveju Egidijus naudojosi Švedijos automobilių duomenų baze, ją galima rasti čia. Tačiau reikia žinoti švediškus registracijos numerius.

Tokias duomenų bazes turi Švedija, Danija, Prancūzija, Belgija, Olandija ir kt. Norint rasti atsakymus, dažniausiai net nereikia mokėti tos šalies kalbos.

Kai kurių šalių ar net jų dalių nacionalinės duomenų bazės prieinamos viešai:

1. Airija
2. Austrija
3. Čekija
4. Danija
5. Estija
6. Izraelis
7. JAE (Jungtiniai Arabų Emyratai):
7.1. Abu Dhabi Emyratas
7.2. Dubai Emyratas
8. JAV (Jungtinės Amerikos Valstijos):
8.1. NICB (Nacionalinis draudiminių nusikaltimų tyrimo biuras)
8.2. Floridos valstija
8.3. Šiaurės Dakotos valstija
9. Kanada
10. Lenkija
11. Norvegija
12. Olandija
13. Prancūzija
14. Slovakija
15. Slovėnija
16. Švedija
17. Šveicarija (nuorodos į atskirų kantonų duomenų bazes):
17.1. Aargau (AG)
17.2. Freiburgas (FR)
17.3. Lucernas (LU)
17.4. Šafhauzenas (SH)
17.5. Tesinas (TI)
17.6. Valis (VS)
17.7. Cugas (ZG)
17.8. Ciurichas (ZH)

Ne visi pardavėjai yra apgavikai

Skaitytojas Egidijus rekomenduoja turint laiko patyrinėti daugiau skelbimų, nebūtinai iš Švedijos parvarytų automobilių.

Akivaizdžių klastojimo atvejų rasite ne vieną.

„Bet turiu pripažinti, kad yra ir sąžiningų pardavėjų, tikrai parodančių realią nemažą ridą. Tarkime, teko matyti 15 metų senumo Škoda Octavia su deklaruojama 86 tūkst. rida. Kai pagalvojau, kad pardavėjas peržengė jau visas ribas, patikrinęs išsiaiškinau, kad ji tikrai yra originali“, – džiaugiasi mažais stebuklais Egidijus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius