Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Papasakojo, kas dėjosi per karantiną: kodėl, merdėjant naudotų automobilių verslui, kainos nemažėjo?

Iki birželio 16 d. trukęs karantinas suparalyžiavo naudotų automobilių verslą, pripažįsta Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis. Priežastys buvo kelios. Dėl uždarytų sienų negalėjo atvykti pirkėjai iš užsienio, į Lietuvą nebuvo vežami naudoti automobiliai iš kitų šalių, vietiniai pirkėjai buvo pasyvūs, o „Regitra“ ilgą laiką neregistravo importuotų transporto priemonių.
Kauno automobilių turgus
Kauno automobilių turgus / Mariaus Vizbaro / 15min nuotr.

„Paskelbus karantiną, Kauno automobilių turgus ištuštėjo. Turgavietėje tvyrojo nežinia. Bet ne dėl paties viruso, o dėl uždarytų sienų. Nes didžioji dalis turgavietės klientų – iš užsienio. Jie iš Lietuvos išvyko. O jei kas ir liko, vis tiek negalėjo registruoti sandorių. Didžioji dalis pirkėjų pastaruoju metu būdavo iš Ukrainos. O jie, natūralu, išvažiavo prieš uždarant sienas“, – V.Naujanis prisiminė karantino pradžią.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Valentinas Naujanis
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Valentinas Naujanis

V.Naujaniui antrino Panevėžyje iš užsienio atvežtais naudotais automobiliais prekiaujantis verslininkas Artūras. Jis teigė, kad karantinas kaip reikiant išgąsdino pirkėjus. Balandis, anot automobilių prekeivio, buvo tragiškai prastas. Pavyko parduoti vos kelis automobilius.

Pardavėjas tvirtina, kad situacija šiuo metu jau gerėja, nes iš pradžių dėl karantino nežinioje atsidūrę pirkėjai tokius pirkinius kaip automobilis atidėdavo vėlesniam laikui.

„Kai paskelbė karantiną tai dar dvi savaites daugmaž viskas buvo gerai, kas jau planavo pirkti, tas ir nusipirko, bet balandis buvo toks, kokio neatsimenu. Viskas stojo. Mašinomis prekiauju jau daugiau nei penkiolika metų, tai tokio štilio neatsimenu net per 2008-ųjų krizę, kad šitaip sustotų prekyba“, – atviravo Artūras.

Kiti prekeiviai sakė, kad automobilių pirkėjai karantino laikotarpiu buvo tapę gerokai išrankesni. Tarkime, už 3000 Eur parduodamą automobilį norėdavo nupirkti už 1500–2000 Eur.

Tačiau, pasak Valentino Naujanio, naudotų transporto priemonių kainos beveik nepakito.

Kainos krenta tik tuomet, kai vieni automobiliai užsistovi turguje, o verslininkai atveža naujų.

„Kaip parodė ir ankstesnės krizės, kainos krenta tik tuomet, kai vieni automobiliai užsistovi turguje, o verslininkai atveža naujų. Tačiau turgus juk buvo tuščias, o naujų automobilių niekas nevežė. Todėl, jei ir vyko derybos, tai nebent dėl 200 Eur. Žinoma, jei kas būtų pasiūlęs automobilį už pusę anksčiau prašytos kainos, jį būtų nupirkę kiti prekeiviai – perpardavimui. Tačiau svarbių prielaidų kristi kainoms pastaruosius du mėnesius nebuvo“, – paaiškino V.Naujanis.

Gegužę situacija pradėjo gerėti

„Nuo gegužės reikalai vėl gerėja, daugiau skambučių, vėl žmonės žiūri, domisi, šiek tiek vėl perka. Tik ukrainiečių nebėra. Anksčiau pas mus nedaug, bet pasitaikydavo. Bet gal viskas susitvarkys, karantinas baigsis, tai turėtų ir prekyba atsigaut. Žmonės vėl bus garantuoti dėl savo pajamų ir galės planuoti. Tikimės, kad jau rudenį viskas jau bus kaip buvę iki karantino“, – kalbėjo Artūras, automobiliais prekiaujantis Panevėžyje.

Artūro teigimu, balandį privilioti pirkėjus nepadėjo net šiek tiek sumažintos kainos. Šiuo metu pardavėjas jokių nuolaidų kainodaroje jau nebetaiko, nes tikisi prekybos pagyvėjimo.

„Bandėm ir simboliškai kainas sumažint, šimtu ar keliais, bet net ir tada niekam neįdomūs buvo automobiliai. O dabar jau pamažu perka ir įprastomis kainomis. Kai kada tenka ilgiau palaukti pirkėjo, bet kaip sakau, kiekviena mašina turi savo pirkėją. Ateis laikas ir nupirks.

Automobilius vežame iš Belgijos, Prancūzijos. Pirkėjus labiausiai domina dyzeliniai universalai, tai iš esmės poreikiai žmonių nepasikeitę. Lietuvių tie patys norai jau seniai – dyzelis ir daug vietos“, – kalbėjo Artūras.

Pirkėjai sugrįžo prieš dvi savaites

Valentinas Naujanis pastebi, kad gyvenimas Kauno automobilių turguje atsigavo sušvelninus sienų režimą – prieš 2–3 savaites. Tiesa, kol kas pagausėjo tik pirkėjų iš Latvijos, į turgų užsuka ir savi. Jei galėtų atvykti pirkėjai iš Ukrainos, padėtis pagerėtų dar labiau.

„Kol kas Kaune darbuojasi čia likę autoverslininkai iš Ukrainos. Perka, pakrauna autovežius, išsiunčia. Štai ir vakar du tralai išvažiavo“, – neslėpė optimizmo V.Naujanis.

Direktoriaus teigimu, paklausiausi automobiliai, kurių kaina svyruoja tarp 3–4 tūkst. Tačiau ukrainiečiai perka ir dvigubai brangesnius, kurių kaina perkopia 6 tūkst. Eur.

TAIP PAT SKAITYKITE: Kas nuo liepos 1 d. mokės automobilių registracijos mokestį, o kam jis nebus taikomas?

V.Naujanio manymu, pirkėjų iš Lietuvos aktyvumą padidino ir registracijos mokestis, kuris įsigalios nuo liepos 1 d.

TAIP PAT SKAITYKITE: „Autoplius“ išvados: kas keičiasi naudotų automobilių rinkoje

Akivaizdu, kad naudotų automobilių rinka atsigauna, todėl kainų sumažėjimo tikėtis nėra jokių objektyvių priežasčių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius