Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Škoda Scala“: naujas atskaitos taškas kompaktinių hečbekų klasėje

Kompaktinių hečbekų, arba kitaip vadinamoji „Volkswagen Golf“ klasė yra populiariausia Europoje, o modelių joje tiek, kad renkantis gali ir galva apsisukti. Naujas „Škoda“ produktas „Scala“ savo racionalumu pataiko tiesiai į aukso viduriuką, ir jis turėtų tapti naujuoju atskaitos tašku renkantis tokio tipo automobilį.
„Škoda Scala“, bandomieji važiavimai
„Škoda Scala“, bandomieji važiavimai / Egidijaus Babelio nuotr.

Pamirškite „Rapid“

Čekai sako, kad tai visiškai naujas modelis. Naujas pavadinimas, nauja istorija. Ir per pristatymą stengėsi nutylėti, kad „Scala“ pakeis „Rapid“. Nenuostabu.

„Rapid“ taip pat buvo kompaktinės klasės dydžio automobilis su milžiniška bagažine, tačiau jis domino daugiausia tik centus skaičiuojančius įmonių buhalterius. Privatūs pirkėjai dažniau rinkosi kitų gamintojų produkciją. Nenuostabu: važiavo „Rapid“ vidutiniškai, o siauras interjeras pigiomis plastmasėmis ir prastai grojančia muzika kėlė slogias emocijas, kad gyvenime pasiekei ne tiek jau daug. Iš išskaičiavimo automobilis buvo neblogas, turėjimui kasdien – nejaukus.

„Scala“ šiuo atžvilgiu situaciją apsuko 180 laipsnių kampu. Ne tik kad išorės dizainas tapo gerokai modernesnis, pasipildė dailiais akį traukiančiais akcentais kaip kad galinis bagažinės dangtis iš stiklo, tačiau ir salonas tapo gerokai prašmatnesnis.

Geros kokybės medžiagos, daug erdvesnis į plotį, kad nereikėtų su keleiviu pečiais ramstytis, daug technologijų ir puiki „Volkswagen“ grupės multimedijos sistema. Su važiavimo savybėmis lygiai taip pat.

Naujasis modelis gerokai rafinuotesnis. Įlipus į „Scala“ iš karto paaiškėjo, kodėl gamintojų atstovai niekaip neužsimena apie „Rapid“. Jį pamirštam, „Scala“ – kito lygio automobilis, šiuolaikinis kompaktinis hečbekas.

VIDEO: Naujoji „Škoda Scala“ pradžiugins ir pateisins visus lūkesčius

Erdvės karalius

„Scala“ sukonstruotas ant „Volkswagen“ grupės „Lego“ tipo MQB platformos, ant kurios jie dėlioja įvairiausio dydžio automobilius. Konkrečiai šis modelis užkeltas ant MQB-A0 bazės, kuri naudojama mažiems automobiliams gaminti: tai „Volkswagen Polo“, „Seat Ibiza“ ir panašaus dydžio mašinėlės. Tačiau „Škoda“ sugeba tas platformas stipriai pratampyti. Juk po milžinišku „Octavia“ kėbulu slepiasi gerokai mažesnis „Golf“. Lygiai taip pat „Scala“ tiesiogiai konkuruos su „Golf“, „Ford Focus“, „Opel Astra“ ir kitais šio segmento automobiliais. Ir vis vien „Scala“ už juos yra didesnis. Už „Golf“ ilgesnis net 10 cm.

Automobilių gamintojai mėgsta žaisti įvairiausiais pareiškimais, neva jie kažkuo geriausi savo klasėje. Tai erdvės daugiausia, tai bagažinė didžiausia, nors tai būna vienas kitas nematomas tūrio litras, ar papildomas centimetras virš galvos. Realybėje kalbant apie erdvumą „Škoda“ yra nenugalima.

Bagažinė – 467 litrų dydžio, tvarkingos dėžės formos, sutalpins bent 10 bulvių maišų ir dar liks vietos bagažui. O ant galinės sėdynės gali išsidrėbti net broliai Lavrinovičiai. Erdvę keliams matuoti iki priekinių sėdynių centimetrais naivu. Negana to, kad priekyje gali sėdėti ilgiausių kojų savininkas tai už jo gale, aš 1,83 metro ūgio vyriokas galėjau išsidrėbęs koją ant kojos užsikelti. Erdvę „Scala“ viduje reikia lyginti ne su kompaktiniais hečbekais, o su limuzinais. Pagrindinis prabangos kriterijus jums yra erdvė? Tai nė nežiūrėkite į „Audi A8“, „Scala“ patenkins visus jūsų lūkesčius.

Niekas nestebina, niekas neliūdina

Erdvė tokiame iš išorės ne itin dideliame kompaktinės klasės automobilyje smarkiai nustebino. Tačiau visa kita – ne. Bet ir nenuliūdino.

Važiuoja „Scala“ gerai. Komfortiškai. Stabiliai. Gerai klauso vairuotojo komandų vairu. Ir pakankamai tyliai.

Šiuo metu galima jį pasirinkti su trimis skirtingais varikliais: 1 ir 1,5 litro benzininiais TSI agregatais ir 1,6 litro dyzeliniu TDI, pasiekiančiu 115 AG. Jie komplektuojami tiek su 6 pavarų mechaninėmis, tiek su 7 bėgų dviejų sankabų DSG „automatais“.

Dyzelinis variantas ekonomiškas, jėgos jam pakanka. Kalbant apie benzininius variklius – silpniausią 94 AG versiją palikite įmonių parkams, žiūrėkite į 115 AG pasiekiantį 1 litro agregatą. Jis gana guvus ir ekonomiškas. Vis tik labiausiai džiuginantis pasirinkimas – 1,5 litro TSI agregatas su 150 AG ir DSG transmisija. Jis pasižymi itin tolygiai teikiama galia, jis elastingiausias o ir degalų sąnaudos džiugina. Mieste galima dinamiškai judėti naudojant vos 7 litrus benzino 100 km kelio.

Važiavimo savybėmis „Škoda“ lieka „Škoda“. Racionaliu pasirinkimu. Jis niekuo nenustebina. Tačiau niekas nekliūna, niekas neerzina. Tai vienas iš tų automobilių, apie kurio važiavimo savybes nėra daug ką rašyti. Nieko išskirtinio, viskas su juo gerai. Tai tiesiog geras automobilis. Geras tiek, kad pirkėjai, ieškantys kompaktinio hečbeko galėtų savo idealiausio automobilio paiešką pradėti būtent nuo jo.

„Scala“ – į aukso viduriuką

Jei reikia tiesiog gerai važiuojančio malonaus automobilio – „Scala“ modelis jus pradžiugins ir pateisins visus lūkesčius. Maniškius netgi pranoko. Galbūt dėl to, kad prie vairo sėdau dar po „Rapide“ modelio neturėdamas jokių lūkesčių.

O jei turite specifinių reikalavimų, tada galima žvalgytis toliau. Mėgstate vairuoti ir norite malonių potyrių prie vairo, dinamikos, norite laižyti posūkius? Pirkite „Ford Focus“. Norite tylos ir ekonomijos mieste? Pažiūrėkite į hibridinę „Toyota Corolla“. Norite „Premium“ lygio salono – išbandykite „Mazda 3“. Norite turėti daug įrangos už gerą kainą – korėjietiški „Hyundai i30“ ir „Kia Ceed“ nesusuks galvos savo kainoraščiais. Reikia daugiau erdvės? Grįžkite į „Škoda“ atstovybę ir imkite „Scala“. Norite geriausio visų savybių rinkinio ir geriausiai klasėje važiuojančio modelio? Sutaupykite vieną kitą papildomą tūkstantį „Golfui“.

Kita vertus ir „Scala“ kainoraštis jei būsite per daug įnoringas gali sugadinti pirminį kainos patrauklumą. Bazinė kaina – 14 900 eurų atrodo labai viliojančiais. Tačiau ji – už „pliką“ mašiną ir silpniausią variklį. Geresnio „Ambition“ komplektavimo modeliai su benzininiais varikliais kainuoja nuo 17 500, su dyzeliu – nuo kiek daugiau nei 20 tūkst. eurų. Kaina vis dar nebloga.

Prabangi „Style“ versija kainą padidina dar beveik 2 tūkst. eurų. Vis dar konkurencinga, o ir įrangos užtenka. Visos aktyvios ir pasyvios saugos priemonės, kaip kad automatinis stabdymas, juostos palaikymo sistema jau standartinėje komplektacijoje. Kaip ir radijas, „Bluetooth“ prisijungimas ir oro kondicionierius taip pat. Už tai adaptyvios greičio palaikymo sistemos, virtualūs prietaisų skydeliai, navigacijos sistemos, parkavimo pagalbininkai ir kitos gėrybės gali kainą išauginti beveik iki 30 tūkst. eurų. Patrauklumas sumažėja.

Tačiau „Škoda“ – itin populiari markė tarp racionalių žmonių. „Scala“ – itin racionalus automobilis, tad racionalūs žmonės mokės įrangą susidėlioti teisingai.

Škoda Scala

  • Bazinio modelio kaina – 14 900 Eur,
  • Bandyto modelio kaina – 20 719 Eur,
  • Ilgis/plotis/aukštis – 4362mm/1793mm/1471mm,
  • Maks. greitis – 220 km/val.,
  • Įsibėgėjimas 0–100 km/val. – per 8,2 sek.,
  • Degalų sąnaudos – 5 l/100 km,
  • Svoris – 1 355 kg,
  • Variklis 1 498 cm3 benzininis,
  • Maksimali galia 150 AG,
  • Sukimo mom. 250 Nm esant 1 500 – 3 500 aps/min.,
  • Pavarų dėžė – 7 pavarų automatinė,
  • Varantieji ratai – priekiniai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius