Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Štai kaip 1976 metais „Volvo“ įsivaizdavo ateities taksi

Miesto taksi automobiliai yra svarbesni nei gali pasirodyti. Atvykę keliautojai dažnai renkasi taksi paslaugas, todėl jie padeda susidaryti pirmąjį įspūdį apie miestą. Taksi automobiliai privalo būti patogūs, erdvūs ir tobulai pritaikyti savo paskirčiai. Štai kokį ateities miesto taksi automobilį "Volvo" įsivaizdavo dar 1977 metais.
Slankiojančios automobilio durelės atsidarė į priekį, o pro jas tilpo ir neįgaliojo vežimėlis
Slankiojančios automobilio durelės atsidarė į priekį, o pro jas tilpo ir neįgaliojo vežimėlis / Wikimedia nuotr.

Iš tikrųjų, „Volvo City Taxi“ koncepcija buvo sukurta be jokių pretenzijų į masinę gamybą. 1976 metais Niujorko Modernaus meno muziejus užsakė du taksi automobilius, kurie turėtų parodyti, kaip šios transporto priemonės atrodys ateityje. Vienas iš šių užsakymų atiteko Volvo ir švedai iš karto ėmėsi darbo.

Naujasis koncepcinis taksi automobilis turėjo idealiai tikti ateities miestui, būti patogia transporto priemone keleiviams ir efektyviu darbo įrankiu vairuotojams. „Volvo“ žinojo, kad šio modelio tikrai negamins, todėl koncepcija turėjo būti paremta idėjomis, kaip Niujorkas atrodys po kelių dešimčių metų. „Volvo“ išdidžiai paskelbė, kad naujasis miesto taksi bus labai universalus, patogus ir saugus. Ir, kaip galima nuspėti, toks ir buvo.

Volvo nuotr./Volvo City Taxi pasižymėjo tuometiniu Volvo dizainu
Volvo nuotr./Volvo City Taxi pasižymėjo tuometiniu Volvo dizainu

1976 metais pasirodžiusi „Volvo City Taxi“ koncepcija nenustebino savo išvaizda. Tai buvo paprastas kampuotas vienatūris, su dideliais stiklais ir stambiais juodos gumos bamperiais. Šio automobilio paskirtį išdavė virš priekinio stiklo sumontuotas taksi ženklas ir, žinoma, geltona spalva. Po kampuotu kėbulu slėpėsi stipri plieninė konstrukcija, skirta sumažinti avarijos metu patiriamą žalą. Tuo tarpu slankiojančios durelės atsidarė į priekį, atverdamos erdvų saloną.

Čia pasitiko kelios įdomybės. Žinoma, kaip ir kitų taksi automobilių atveju, vairuotojas sėdėjo atskiroje kabinoje ir su keleiviais galėjo bendrauti per stiklą. Ant galinės sėdynės galėjo įsitaisyti trys žmonės, dar vienas būtų tilpęs ant papildomos sėdynės dešinėje salono pusėje – taip buvo išnaudota erdvė, atsiradusi nesumontavus keleivio sėdynės priekyje.

Įdomu tai, kad „Volvo City Taxi“ nenaudojo įprastų saugos diržų. Vietoje jų keleiviai turėjo nuleisti specialų atrakcionų stiliaus paminkštintą atitvarą. „Volvo“ manė, kad tokia sistema veiks greičiau, todėl keleiviai mieliau naudos tokį įrenginį, o ne saugos diržus. Tiesa, užlenkus sėdynių pagrindą salone tilpo ir neįgaliojo vežimėlis, o jo keleivis galėjo būti apsaugotas diržais.

Volvo nuotr./Volvo City Taxi salonas buvo stebėtinai erdvus, o diržus jame pakeitė atrakcionus primenantis nuleidžiamas atitvaras
Volvo nuotr./Volvo City Taxi salonas buvo stebėtinai erdvus, o diržus jame pakeitė atrakcionus primenantis nuleidžiamas atitvaras

„Volvo City Taxi“, priešingai nei daugelis automobilių JAV, buvo dyzelinis. Tuo metu dyzelinas buvo matomas kaip ateities degalai, kurie yra pigesni ir skalsesni. Tiesa, ši koncepcija turėjo ne tokį jau taupų V6 variklį, kuris suko priekinius automobilio ratus.

„Volvo City Taxi“ idėjos buvo įdomios, tačiau savo laiku neprigijo. Pasirodo, tais laikais neįgaliojo vežimėlio tilpimas į taksi vidų nebuvo laikomas dideliu prioritetu, o saugos diržų pakeitimas ta atrama taip pat patiko ne visiems – individualūs diržai yra saugesni. Dabar „Volvo City Taxi“ ilsisi „Volvo“ Muziejuje Geteborge.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius