Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Toyota Celica“ – modelis, japonams padėjęs užkariauti amerikiečių simpatijas

Japonija praėjusiame amžiuje Didžiosios Britanijos ir JAV rinkas užkariavo su nedideliais ir labai patvariais šeimos automobiliais, tačiau tarp jų buvo ir sportinis „Toyota Celica“ modelis, primenantis amerikietiškus sportinius automobilius.
Pirmos kartos „Toyota Celica“
Pirmos kartos „Toyota Celica“ / „Toyota“ nuotr.

1969 metais „Toyota“ atsisakė savo „Sports 800“ modelio, kuris visame pasaulyje konkuravo sportinių automobilių klasėje. Jau prieš tai buvo pradėta mąstyti, kaip atrodys naujasis modelis tame pačiame automobilių segmente. Kadangi viena didžiausių eksporto rinkų Japonijai ir kartu „Toyota“ tuo metu buvo JAV, nuspręsta dizaino idėjų pasisemti iš amerikiečių.

1970 metais Tokijo automobilių parodoje buvo pristatyta pirmoji „Toyota Celica“. Japonai per daug nesišvaistė ilgais apibūdinamais ir teigė, kad šis automobilis sukurtas vairuotojo malonumai, nes didelis dėmesys buvo skirtas automobilio valdymui ir stiliui. Tai buvo Japonijos atsakymas JAV vis populiarėjantiems modeliams, tokiems kaip „Ford Mustang“ ar „Chevrolet Camaro“. Kai kurie ekspertai net šiek tiek kaltino „Toyota“ nukopijavus dizaino linijas.

„Toyota“ nuotr./Pirmos kartos „Toyota Celica“
„Toyota“ nuotr./Pirmos kartos „Toyota Celica“

Brangiausias iš visų „Celica“ modelių buvo GT modifikacijos automobilis. Japonijoje ir Europoje šiame modelyje buvo montuojamas 1,6 litro benzininis variklis, kuris pasiekdavo 113 AG, o galiniams ratams jas perduodavo 5 laipsnių pavarų dėžė.

Tačiau pirkėjai turėjo didžiulę laisvę komplektuodami savo „Celica“. Gamintojai jiems siūlė rinktis iš trijų variklių ir trijų pavarų dėžių. Viena jų buvo ir keturių laipsnių automatinė. Be GT modifikacijos, buvo dar trys – ET, LT ir ST – modifikacijos priklausomai nuo pakete esančių priedų. Buvo įmanoma savo „Celica“ susikurti labiau sportišką arba labiau skirtą kasdien važinėti į darbą. Nepaisant aibės pasirinkimų, „Toyota“ naujasis modelis puikiai įveikdavo visus posūkius.

„Toyota“ nuotr./Pirmos kartos „Toyota Celica“
„Toyota“ nuotr./Pirmos kartos „Toyota Celica“

Tai leido „Celica“ pasiekti ir sportinę karjerą. 1972 metais modelis debiutavo Pasaulio ralio čempionate ir užėmė 9 vietą. Vėlesnių kartų „Celica“ net iškovojo šio ralio pirmąją vietą. Taip pat pirmosios kartos modelis buvo pritaikytas ir Vokietijos kėbulinių automobilių lenktynėms DRM. Ir nors pirmosios kartos „Celic“a nesužavėjo automobilių pasaulio pirmomis vietomis, tačiau užkariavo pirkėjų širdis, daugelio asmeninių lenktynių vairuotojai rinkdavosi būtent „Celica“.

Šiandien tai klasika tapęs automobilis. „Toyota“ gamyklose per septynerius gamybos metus nuo konvejerio nuriedėjo maždaug 1 mln. pirmosios kartos modelių, todėl šiomis dienomis surasti neblogai atrodantį automobilį yra nesunku, o už GT modelį galima pakloti apie 10 tūkst. eurų.

„Toyota Celica GT“ duomenys

Kaina

Apie 10 000 Eur

Maks. greitis

185 km/ val.

0–100 km/val.

11 sek.

Svoris

940 kg

Variklis

4 cil. benzininis, 1 588 cm3

Sukimo mom.

142 Nm esant 2 800 aps./min.

Galia

113 AG esant 4 800 aps./min.

Degalų sąn.

Vidutiniškai 11,5 l

Pavarų dėžė

Mechaninė, 5 laipsnių

Varantieji ratai

Galiniai

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius