Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Važiuoti „CityBee“ pigu? Taip, kol nenutinka nelaimė

Vilnietis Karolis Ramanauskas – dalijimosi automobiliais paslaugos „CityBee“ vartotojas. Iki šiol jis labai džiaugėsi šia paslauga – juk važiavimas kelis eurus tekainuoja, jei naudojiesi neilgą laiko tarpą. Ir galvos neskauda nei dėl draudimo, nei dėl degalų sąnaudų. Tačiau džiaugsmas baigiasi iškart, kai tik įvyksta draudiminis įvykis ir tenka susimokėti 300 Eur franšizę (išskaitą).
Apgadintas „CityBee“ automobilis „Toyota Yaris“
Apgadintas „CityBee“ automobilis „Toyota Yaris“

Taip ir nutiko Karoliui, automobilį „Toyota“ pasiėmusį iš aikštelės Vilniuje, po Liubarto g. tiltu, šalia prekybos centro „IKI“.

„Šiom dienom teko labai nusivilti CityBee – imu ir važiuoju paslaugom. Nors ir tikiu dalinimosi ekonomika, praradot ištikimą klientą bei propaguotoją, – rašo Karolis savo viešame Facebook įraše. – Paslaugomis naudojausi daug kartų ir visada vairavau atsargiai, tad netikėjau, kad kelionė su CityBee gali kainuoti taip skaudžiai.“

Bamperiu užkliuvo už bortelio

„Atėjau į aikštelę iš gatvės pusės. Ji buvo apstatyta automobilių, todėl nepastebėjau tikrųjų išvažiavimų. Kadangi automobilis buvo pastatytas šalia bortelio krašto, ir nesimatė, ar išvis nebuvo baltų linijų, žyminčių stovėjimo vietos pabaigą, padariau klaidingą prielaidą, kad išvažiuoti pro bortelį bus saugu“, – pasakojo Karolis 15min savo liūdną istoriją.

Išvažiuodamas iš aikštelės galu, jis priekiniu automobilio „Toyota Yaris“ bamperiu kliudė bortelį. Padarinius galite matyti nuotraukoje.

Taigi automobiliu Karolis spėjo pasidžiaugti tik 15 sek. Po to tęsė kelionę dar apie 16 min., o ją baigęs, CityBee administratorės nurodymu kvietė policiją. Valandą laukė pareigūnų – nuotaika buvo tikrai prasta. O vakare sulaukė ir sąskaitos – 300 Eur už nuostolius.

„Galbūt vertėjo viską praleisti pro akis, juk gali būti, kad pats iš tikro nepastebėjai... galbūt niekas net nebūtų pastebėję taip pat. Nors taip elgtis ne mano būdui“, – svarstė, ar teisingai pasielgė iškart pranešęs automobilio nuomotojui apie incidentą.

Tačiau labiausiai vaikinui žadą atėmė suma:

„Kodėl tokia didelė sąskaita? Nes serviso daryta sąmata viršija 1500 Eur, todėl reikia mokėti maksimalią 300 Eur sumą. Neturiu kompetencijos sakyti, ar tokia sąmata adekvati, prieš vėjo malūnus vis vien nepakovosi. Ir nenoriu per daug gilintis į nemalonią patirtį su CityBee, kai tikinama, jog bus atsižvelgiama į įvykio aplinkybes, o galiausiai viskas, ką gauni, tai sąskaita ir serviso sąmata, nė žodžio daugiau.“

Karolis neneigia, kad išvažiavo iš aikštelės netinkamai. Sutarties sąlygas jis taip pat žinojo. Ir dėl savo nelaimės nenori pernelyg stipriai kaltinti CityBee. Tačiau remonto sąmata jam atrodo išpūsta, o 300 Eur sąskaita buvo stiprus šokas.

Išvados: skaičiuokite ne tik nuomos kainą, bet ir galimus nuostolius

„Viskas, ką noriu pasiekti šiuo įrašu – tai, kad labai apgalvotumėt prieš naudodamiesi CityBee paslaugomis. Menkiausia klaida gali atsieiti smarkiai per piniginę, o ji gali įvykti bet kada, bet kur ir bet kam. Kai skaičiuojate kelionės išlaidas, skaičiuokite ne tik 0,23 Eur/min., bet ir galimą riziką. Nes kelionė gali jums kainuoti ne 4,29 Eur, o 304,29 Eur. Tai – kur kas brangiau nei taksi.

Menkiausia klaida gali atsieiti smarkiai per piniginę, o ji gali įvykti bet kada, bet kur ir bet kam.

Mano manymu, ir aš galbūt visiškai klystu, CityBee ar panašios car-sharing programos niekada netaps masiškai naudojamos iki tol, kol bus nepanaikintas neadekvačiai didelis franšizės mokestis, arba nebus suteikta galimybė mokėti papildomai ir apsidrausti, kur papildoma kelionės kaina priklausys nuo tavo vairavimo istorijos ir kitų faktorių, kaip ir yra įprasta.

O kol kas visiems vairuojantiems linkiu sėkmės. Visada turėkit atitinkamą sumą sąskaitoj atliekamų, maža kada prireiks“, – rašo Karolis.

Aurimas Drūtys, „CityBee“ direktorius šią situaciją komentuoja taip:

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„CityBee“ vadovas Aurimas Drūtys
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./„CityBee“ vadovas Aurimas Drūtys

Vairuotojas „CityBee“ automobilį savo kelionei paėmė iš aikštelės, esančios po Liubarto tiltu ir dėl Kelių eismo taisyklių pažeidimo transporto priemonė buvo apgadinta. Iš aikštelės pasirinkta išvažiuoti ne per vieną iš dviejų numatytų išvažiavimų, o per šaligatvio bortelį, kuris yra aukštesnis.

Padarytos žalos dydis – 1459,99 Eur. Kadangi visi „CityBee“ automobiliai yra apdrausti kasko draudimu, taikoma besąlyginė draudimo išskaita, kuri sudaro 300 Eur. Tai reiškia, kad klientas, papuolęs į eismo įvykį ar apgadinęs automobilį, kuomet žala yra didesnė nei besąlyginė draudimo išskaita, moka šią sumą, nes kitus remonto kaštus kompensuoja draudimas.

Galutinei kainai apskaičiuoti serviso darbuotojai įvertina padarytą žalą ir šią informaciją suveda į tarptautiniu mastu naudojamą nuostolių sureguliavimo platformą „Audatex“.

Taikant mažesnę besąlyginę draudimo išskaitą augtų kaina vartotojui.

Visuomet siekiame balanso tarp protingos išskaitos ir optimalios paslaugos kainos, kad „CityBee“ būtų prieinamas kuo platesniam žmonių ratui.

Taip pat artimiausiu metu ketiname tobulinti franšizės modelį, kuris „CityBee“ vartotojams bus patrauklesnis.

Incidento metu sulaužytas buferis, abu posparniai ir variklio apsaugos. „CityBee“ automobiliai yra nauji, tad, kaip ir kiekvieno automobilio, įsigyto autosalone, remontas atliekamas tik autorizuotuose servisuose siekiant užtikrinti kokybišką paslaugų suteikimą. Serviso įkainiai yra oficialūs ir klientams viešai prieinami atvykus. Galutinei kainai apskaičiuoti serviso darbuotojai įvertina padarytą žalą ir šią informaciją suveda į tarptautiniu mastu naudojamą nuostolių sureguliavimo platformą „Audatex“, kuri pateikia reikiamus detalių įkainius, darbo valandų, dažų ar kitų medžiagų kiekius. Galutinę kainą klientui paskaičiuoja oficialus gamintojas, bet ne servisas.

„CityBee“ nuotr./Apgadintas „CityBee“ automobilis „Toyota Yaris“ apgadintas šioje aikštelėje
„CityBee“ nuotr./Apgadintas „CityBee“ automobilis „Toyota Yaris“ apgadintas šioje aikštelėje

Tikime, kad „CityBee“ bendruomenė yra atsakinga, o tokie įvykiai pasitaiko išties retai. Vartotojams visuomet primename prieš kelionę įsitikinti, kad dalijimuisi skirtas automobilis yra geros būklės, nėra matomų defektų, jis nėra pozicijoje, iš kurios pajudėjus bus pažeista jūsų vairuojama ar kita transporto priemonė. Esant bet kokiam įtarimui būtina skambinti visą parą veikiančiu telefonu ir užfiksuoti įvykį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius