Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Volkswagen Polo“ keturiasdešimtmetį švenčia „Techno Classica“ parodoje

Kaip ir kasmet, balandžio 15 – 19 dienomis Esenas taps klasikinių automobilių sostine, kurioje šurmuliuos viena iš didžiausių tokio tipo parodų „Techno Classica“. Šios parodos lankytojams neteks nuobodžiauti ir „Volkswagen“ techninio paveldo padalinio „Volkswagen Classic“ ekspozicijoje. Joje ypatingas dėmesys skiriamas pompastiškai „Volkswagen Polo“ keturiasdešimtmečio šventei.
Pirmosios kartos „Volkswagen Polo“
Pirmosios kartos „Volkswagen Polo“

Per daugelį metų „Volkswagen“ konstruktoriai įrodė, jog ir mažosios klasės automobilis gali būti įdomus, patrauklus ir šaunus, o laikui bėgant – ir tapti savita ir įspūdinga klasikine, o dar vėliau, – ir senovine transporto priemone.

„Volkswagen Classic“ ekspozicijoje lankytojus pasitiks visų penkių „Volkswagen Polo“ kartų eksponatai – nuo 1975 metais debiutavusio pirmojo „Volkswagen Polo“ iki ekonomiškiausiu pasaulio automobiliu pretendavusio tapti „Eco Polo“ koncepto (jo vidutinės degalų sąnaudos neviršijo 2 litrų dyzelino 100 km kelio) ar „Karmann“ bendrovės vizijų, kaip galėtų atrodyti šaunieji „Polo“ su kabrioleto kėbulu.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./WRC Meksikoje
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./WRC Meksikoje

Šioje ekspozicijoje bus demonstruojamas ir naujausios „Volkswagen Polo“ kartos (6R) atstovas. Nežiūrint savo „jauno“ amžiaus, jam jau buvo lemta tapti automobilių istorijos objektu. Tai yra ne kas kita, kaip ralio lenktynėms pritaikytas 300 AG galios smulkiaserijinis galiūnas „Volkswagen Polo R WRC“, su kuriuo „Volkswagen Motorsport“ komandai atstovaujantis legendinis lenktynininkas Sébastienas Ogier (Prancūzija) laimėjo 2013 ir 2014 metų pasaulio ralio WRC čempionatus.

„Volkswagen Polo“ dinastija iš arčiau

„Polo I L“, pagamintas 1975 m., 0,9 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 29 kW (40 AG) pajėgumo benzininis variklis. 

Tai praturtinto dizaino „L“ komplektacijos eksponatas, nudažytas reto atspalvio mėlyna spalva, kuri teko tik ribotam skaičiui pirmųjų „Polo“ modelių.

„L“ dizaino paketą sudaro chromo spalvos bamperiai, per kėbulo šono vidurį einanti plona chromo juostelė ir kitokie, nei bazinėje komplektacijoje, sėdynių apmušalai.

Gamintojų nuotr./„Volkswagen Polo“ GTI
Gamintojų nuotr./„Volkswagen Polo“ GTI

„Polo“ II hečbekas, „Eco“ modelis, pagamintas 1988 m., 0,9 litro darbinio tūrio, 2 cilindrų, 29 kW (40 AG) pajėgumo dyzelinis variklis.

Po kukliu šio antrosios kartos „Volkswagen Polo“ kėbulu slypėjo pažangiausios tuo metu dar tik bandymų stadijoje buvusios technologijos, per kitą trisdešimtmetį tapę įprastomis, nieko nestebinančiomis ir net privalomomis šiuolaikinio automobilio dalimis. Tai tiesioginio įpurškimo dyzelinis variklis, išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema, degalus taupantis saviriedos mechanizmas, start-stop sistema, mechaninis turbokompresorius ir penkių laipsnių pusiau automatinė pavarų dėžė.

„Polo II G40 World Record“, pagamintas 1985 m., 1,3 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 95 kW (129 AG) pajėgumo benzininis variklis. 

Unikalus antrosios kartos modelis, „Techno Classica“ parodai pasiskolintas iš „Foundation AutoMuseum“ „Volkswagen“ fondų. 1985 metais šis modelis buvo naudojamas unikaliame eksperimente, siekiančiame neįprastu būdu pademonstruoti mechaninio turbokompresoriaus pranašumus. „Volkswagen“ bendrovei priklausančiame „Ehra-Lessin“ žiede buvo suorganizuotas rekordinis 24 valandų trukmės važiavimo maksimaliu greičiu maratonas, siekiant pagerinti tuo 1300 cm3 darbinio tūrio variklių klasėje metu vyravusį 168,6 km/val. vidutinio greičio rekordą. Ištisą parą šis „Volkswagen Polo“ skriejo žiedo trasa ir užtikrintai pagerino rekordą, vidutinį greitį pakėlęs iki 208 km/val.

„Polo II G40“, pagamintas 1992 m., 1,3 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 83 kW (113 AG) galios benzininis variklis. 

Skambiu „Polo Coupé“ vardu pavadintas hečbekas po variklio gaubtu taip pat turėjo mechaninį turbokompresorių, stačiakampės formos priekinius žibintus, didesnius, nei pirmtakai galinių žibintų blokus ir didesnes, nei tuo metu buvo įprasta, deformacijos zonas, smūgio metu apsaugančias salone esančius žmones.

„Polo III Open Air“, pagamintas 1998 m., 1,4 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 44 kW (60 AG) pajėgumo benzininis variklis. 

Europos rinkai skirtas trečiosios kartos „Volkswagen Polo“ modelis su didžiuliu elektra valdomu sulankstomu panoraminiu stoglangiu, kurio dėka ir galinių sėdynių keleiviai galėjo mėgautis atidengto stogo teikiamais malonumais. Šis modelis davė pradžią net ir šiuo metu gyvuojančiai didelių, visą stogą apimančių panoraminių stoglangių madai. „Techno Classica“ parodai šis modelis pasiskolintas irgi iš „Foundation AutoMuseum“ „Volkswagen“ fondų.

„Polo IV GTI Cabrio“, pagamintas 2007 m., 1,8 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, 110 kW (150 AG) išvystantis benzininis variklis. 

Tai ketvirtosios kartos „Volkswagen Polo“ pagrindu „Karmann“ bendrovės sukurtas kabrioleto konceptas, pirmą kartą pademonstruotas 2007 m. Frankfurto automobilių salone. Atskleidžia „Karmann“ bendrovės inžinierių įdirbį ir galimybes kuriant įprastų automobilių nedengtas modifikacijas.

„Polo V R WRC“, pagamintas 2013 m., 1,6 litro darbinio tūrio, 4 cilindrų, maždaug 220 kW (300 AG) pajėgumo benzininis variklis. 

Ralio čempionų automobilis. Su juo „Volkswagen Motorspor“t komandai atstovaujantis legendinis lenktynininkas Sébastienas Ogier (Prancūzija) ir jo šturmanas Julienas Ingrassia (Prancūzija) laimėjo 2013 ir 2014 metų pasaulio WRC ralio čempionatus. Ypač įspūdingas buvo 2013 metų debiutas - laimėtos lenktynininko, šturmano ir Konstruktorių taurės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius