Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žilvinas Pekarskas: Kodėl Lietuvos metų automobiliu tapo mažylis „Renault Clio“

Kaip ir po kiekvienų Metų automobilio rinkimų Lietuva pasidalijo į dvi stovyklas. Vieni ploja katučių ir sako kad „gerai, pagaliau išrinktas ne SUV-as“ (paaukštintas automobilis, panašus į visureigį), o kiti sukioja pirštais apie smilkinį ir visažinių tonu dėsto, kad „komisiją dileriai nupirko“.
Žilvinas Pekarskas
Žilvinas Pekarskas / Gretos Skaraitienės nuotr.

Taip, metų automobiliu tapo „klijonkė“, iki šiol dažniau tituluota vadybininko automobiliu, nei masinio vartojimo ratuočiu, kaip koks nors golfas ar passatas prieš penkerius metus arba koks nors kaškajus ar tiguanas pastaraisias metais. Bet „VW Passat“ Tautos automobilio rinkimuose (balsavote jūs, mielieji, 15min GAZAS apklausoje) tesurinko 6 proc. balsų. Nedaug, tiesa? Laikai ir mados keičiasi.

Konkurse dalyvavo „R.S. line“ versija

Patikslinsiu, konkursui „Renault“ atstovai pateikė ne šiaip nuogą „Clio“ už 10,9 tūkst. Eur, o pagerintą variantą – „R.S. line“ versiją už 18,5 tūkst. Taigi ne vadybininko automobilį, o versiją, jungiančią geriausius modelio bruožus: jėgainę, pavarų dėžę, apdailą, aerodinaminius elementus, multimediją.

Daugelis klausia, kodėl laimėjo ne „tradicinis miesto visureigis“, juk iš 37 automobilių komisijos (joje – 10 profesionalių žurnalistų ir vairuotojų) atrinktame finaliniame TOP7 buvo ir keli krosoveriai, pastaraisiais metais dominavę ant konkurso nugalėtojų pakylos?

Juk buvo ir buto ar namo Vilniuje pagal savo kainą vertas „Mercedes Benz GLE“, ir trigubai pigesnis praktiškas „Škoda Kamiq“. Bet nugalėtoju išrinkti ne jie, nors yra puikūs ir mėgiami pirkėjų. Vienas iš atsakymų – vairavimo malonumo dozės ir mokamos sumos už automobilį santykis.

„Renault Clio“ tikrai nustebino

Atsakymas labai paprastas. Manau, jis nesąmoningai atėjo į komisijos narių galvas dar stovyklos Druskininkuose metu, kai kiekvienas paeiliui ta pačia trasa (man patinka vingiuotas kelias link Liškiavos vienuolyno) pralėkdavo tos pačios klasės konkurentais. Tarkime „Porsche Cayenne Coupe“ ir „Mercedes Benz GLE“. Arba „Peugeot 208“ ir „Renault Clio“. Ar „Volkswagen Passat“ ir „Volvo S60“. Daug ką pasakantis faktas: daugelis po bandymų stovyklos vienas kito klausinėjo: kaip tau „Supra“, ar kalbėjai su „Mercedes“ ir... ar bandei „klijonkę“? Ir kaip tas „Clio“? Jis puikiai laikosi ant kelio...

Šis automobilis nustebino. Pirmiausia – salono erdve priekinėse sėdynėse. Apdailos medžiagų kokybe. Priekinę panelę, durų apdailą, valdiklius malonu liesti. Sumažėjo plastmasės, ją pakeitė minkštos medžiagos. Ir visa tai – ekonominės klasės, B segmento automobilyje už 18, 5 tūkst. Eur.

Vingiuotuose Druskininkų keliukuose išryškėjo, kad vairuoti „Clio“ yra lengva, malonu, automobilis nuspėjamas. Garso izoliacija – pagerėjusi. Jungiklių išdėstymas – ergonomiškas, sėdynė patogi. Multimedija veikia tvarkingai, junglumas geras. Atrodytų, kad kalbu apie „Polo“ ar „Golf“, o čia – prancūzas. Labai pagerėjęs prancūzas. Sakyčiau, labai vokiškas, jei jau galima jį lyginti su „VW Polo“.

Ir jei dabar daugelis mažojo B segmento gamintojų matuojasi, kas įdės didesnį tapšnoklį (liečiamą ekraną), tai „Clio“, nors ir turi 9,3 (arba 7 colių) ekraną, gali didžiuotis visai ne juo. Tiesiog šiame automobilyje yra viskas, ko reikia, kad automobilis džiugintų žmogų, kuris supranta, kas yra informatyvus vairas, gera dinamika (konkursui pateiktas automobilis su 130 AG benzininiu varikliu) ir saugumas.

Taip, „Renault Clio“ gavo 5 Euro NCAP žvaigždutes. Tad nereikėtų galvoti, kad tik didelis automobilis gali būti saugus. Ne, tai nėra taisyklė, gyvename XXI amžiuje, kai saugumą užtikrina ne tik metalo kiekis automobilyje, bet ir technologijos bei inžineriniai sprendimai.

Geriau senas automobilis? O ar dažnai laimite loterijoje...

Beje, ačiū „heiteriams“ (nekentėjams), kurie piktai burnojo, kad jau geriau seną „Mercedesą“ pirks, nei naują „Renault Clio“. Taip, jūs teisūs. Už tokią kainą ar net perpus pigiau galima įsigyti didelį „Mercedes“. Naudotą. Iš turgaus arba „Autoplius“ skelbimų.

Aleliuja, gal kažkam ir pasiseks.

Bet yra du pavojai. Ar naiviai tikite, kad kažkas jums pigiai parduos gerą, mažai važiavusį mersą su visomis oro pagalvėmis? Čia reikia didelės sėkmės ir, kaip sakoma, Dievo pagalbos. Aleliuja, gal kažkam ir pasiseks.

VIDEO: Lietuvos metų automobilis 2020 – „Renault Clio“

Žinutė tūpčiojančiai vietoje „profesionalų vyriausybei“

Antras niuansas – neišvengiami taršos mokesčiai. Ką galvoju apie mūsų Seimo svartomą projektą, parašiau čia. Į Metų automobilio TOP7 patekę du mažyliai („Clio“ ir „Peugeot 208“) bei „Toyota Corolla“ – žinia mūsų „profesionalų vyriausybei“, kad Lietuva turėtų atsigręžti į Vakarų Europą. Dideli, taršūs automobiliai – tai praeitis. Ši žinia tautą turėtų pasiekti ne tik iš žurnalistų, bet ir politikų lūpų. Žinoma, jei žmogus turi didelę šeimą, viskas aišku, į „Clio“ netilps.

Didžioji dauguma miesto gyventojų rytais į darbą važiuoja po vieną, du, na gerai – tris žmones automobiliuose.

Tačiau didžioji dauguma miesto gyventojų rytais į darbą važiuoja po vieną, du, na gerai – tris žmones automobiliuose. Pasidairykite spūsčių metu – puikiai matosi.

O toliau – dar įdomiau. Siaurėjant parkavimo aikštelių erdvėms, daugelis aimanuoja, kad vis sunkiau rasti automobiliui vietą. Prisipažinsiu, į Benedikto Vanago Dakaro komandos pristatymą viešbutyje „Hilton Garden“ Vilniaus centre važiavau respektabiliu „Caddilac Escalade“. Patekti į viešbučio aikštelę net nebandžiau – būčiau prajuokinęs sveiko proto žmones. Todėl pastačiau šį milžiną su V8 varikliu prie Seimo, tiesiai po langais ir žaliesiems, ir kitiems, nevengiantiems didelių transporto priemonių politikams.

Racionalus sprendimas

Grįžtu prie „Clio“. Racionaliam miesto gyventojui, tai – normalaus dydžio automobilis. Ypač turint omeny, kad didmiesčiuose automobilių tikrai nuolat daugės, vietos centre mažės. Jei esate buvę, tarkime, Romoje, suprantate, apie ką kalbu. Ten net įmonių vadovai į susitikimą kur nors itališkame restorane, pasidabinę prabangiu kostiumu, atvažiuoja dviviečiu „Smartu“. Nes su BMW ar „Porsche“ į centrą nėra ko lįsti.

(Ne)įperkamas?

Ir paskutinis argumentas tiems, kurie sako, kad „Metų automobilio“ rinkimai rengiami ne Lietuvai, o tik žurnalistams. Nes neva nugalėtojas daugeliui neįperkamas.

Paskaičiuokime, mieli kurmiai. Populiariausia „turgaus ar aikštelės“ automobilio kaina – 3-4 tūkst. Eur. Dažniausiai jie sumokami grynais, rečiau bankiniu pervedimu. Bet kuriuo atveju, tai yra realūs, pirkėjo turimi pinigai. Po to dažniausiai dar tenka pirkti padangas, keisti variklio diržą, alyvą ir pan. Kitaip tariant, investuoti dar tūkstantį. Su sąlyga, kad nusipirkote ne „lavoną“.

Nesiūlau pirkti naujo automobilio, galima juk rinktis apynaujį, vos kelių metų senumo, vietoje seno laužo. Bet pafantazuokime, kad perkate „Clio“, „Kamiq“, „Corolla“ ar kurį kitą automobilį kuris nėra naujas „Mercedes“ už 90 tūkst. Eur. Tam, kad sugriautume neįperkamumo mitą.

Jei tuos 4 tūkst. panaudotumėte pradiniam lizingo įnašui, netgi neatmetę likutinės vertės, kuri gerokai sumažina mėnesio įmoką, tilptumėte į 200 Eur per mėnesį (įmokų grafikas septyneriems metams). Beje, ekologiškiems automobiliams (jei CO2 emisija mažesnė nei 95 g/km) bankai taiko mažesnes palūkanas. Jei mėnesio įmoką skaičiuosite atėmę iš kainos likutinę vertę, tai į 200 Eur sumą per mėnesį galima tilpti įsigyjant hibridinę „Toyota Corolla“ (penkeriems metams).

O dabar paskaičiuokite, kiek per mėnesį išleidžiate rūkalams.

O dabar paskaičiuokite, kiek per mėnesį išleidžiate rūkalams (atsiprašau nerūkančių)? 80, 100, 150 Eur? Tai ar tokiu atveju maksimali 200 Eur įmoka per mėnesį yra „daugeliui neįperkamo automobilio kaina“? Juk cigaretės įperkamos.

Jei skeptikai mestų dar vieną kozirį (juk garantiniai aptarnavimai irgi kainuoja), priminčiau, kad šimtus, o kartais ir tūkstančius eurų kainuoja seno automobilio EGR vožtuvo ar DPF valymas/keitimas, automatinės pavarų dėžės restauravimas ir pan.

Tai kam reikalingi automobilių bandymai

Taigi kiekvieno asmeninis reikalas, kokiu automobiliu važinėti.

Tačiau šiuo komentaru norėjau pasakyti tai, kad komisija 37 automobilius bando tam, kad jums, mielieji, paskaičius komentarus ir finalininkams skirtus balsus, būtų lengviau pasirinkti: ir perkant naują, ir apynaujį, ir gerokai pavažinėtą automobilį po penkerių – dešimties metų. Kad žinotumėte, kurio modelio kainos ir kokybės santykis geriausias, kad mūsų surinktą informaciją pritaikytumėte savo poreikiams. Todėl apie kiekvieną automobilį, dalyvaujantį konkurse, nufilmavome po pristatomąjį filmą – kad kada nors, kai rinksitės transporto priemonę, prisimintumėte, kuri iš jų buvo ryškesnė, įdomesnė. Kurios variklis geresnis, o kurios prietaisų skydelis ar kamerų sistema. Automobilių aprašymus rasite čia.

P.S. Palyginkime, kiek Lietuvos „Metų automobilio“ komisija pataikė į Europos vidurkį. Europos metų automobilis bus paskelbtas pavasarį Ženevos automobilių parodoje, o TOP7 atrodo taip: BMW 1, „Ford Puma“, „Peugeot 208“, „Porsche Taycan“, „Renault Clio“, „Tesla Model 3“, „Toyota Corolla“. Nesutampa tik tie modeliai, kurie Lietuvoje oficialiai nebuvo pristatyti, todėl nepateikti konkursui.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius