Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

2015-ųjų ralio čempionato dėlionėje trūksta kelių svarbių štrichų

Į paskutiniąją Lietuvos ralio čempionato stotelę – spalio 2-3 dienomis vyksiančias „Rally Classic Druskininkai 2015“ lenktynes vos trys savo įskaitose lyderiaujantys ekipažai atkeliaus būdami ramūs dėl užimamų pozicijų. Visi kiti sportininkai turės kautis dėl taškų iki pat paskutiniojo greičio ruožo.
„Rally Classic“ akimirka
„Rally Classic“ akimirka / Pauliaus Sviklo / 15min nuotr.

Ankstesniais metais paskutiniojo ralio pirmenybių etapo organizatoriai neretai atsidurdavo situacijoje, kai lenktynininkai persikvalifikuodavo į matematikus ir, suskaičiavę, kad startas turnyrinėje lentelėje nieko nepakeis, atsisakydavo važiuoti į trasą, arba važiuodavo tik tam, kad davažiuoti ir gauti minimalius taškus kurie juos užkels ant podiumo.

Taip sportininkai sutaupydavo krūvas pinigų ir technikos resursų, tačiau akivaizdžiai sumažindavo varžybų patrauklumą ir intrigą. Ieškodami galimų išeičių iš tokios situacijos LASF strategai pasiūlė pakoreguoti taškų skaičiavimo metodiką ir leisti paskutiniajame čempionato etape ekipažams užsidirbti gerokai daugiau. Tiksliau – skaičiuojant piloto ir šturmano taškus taikyti 1,5 koeficientą.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka

Be to, septyni greičiausi ekipažai gali gauti papildomų taškų (7 už I vietą, 6 – už II, 5 už III ir t. t.) už kiekviename ralio rate demonstruojamą tempą. Laimėję patį paskutinį GR, jeigu tai nėra simbolinės lenktynės miesto gatvėmis ar parodomasis slalomas, sportininkai gali gauti dar iki 3 papildomų taškų. Maksimalus „derlius“, kurį įmanoma susišluoti paskutinėse sezono varžybose – 42 taškai.

Tai reiškia, kad čempionato I įskaitos (jai priskiriami patys galingiausi ir radikaliausiai modifikuoti sportiniai automobiliai) lyderis Vytautas Švedas su 160 taškų sugrąžins ralio karaliaus regalijas tuo atveju jei sėkmingai pasieks finišą. Turint galvoje, kad porą pastarųjų metų Vytautą tiesiog fatališkai persekiojo gedimai ir skaudžios avarijos, „Rally Classic Druskininkai 2015“ užduotis jis privalės spręsti itin atsargiai.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka

Gera žinia V. Švedui yra ta, kad dvejose pastarosiose lenktynėse – „300 Lakes Rally“ ir „DHL Elektrėnai Rally“ greičiau lėkti sugebėjęs Vaidotas Žala yra praleidęs ketvirtąjį šio čempionato etapą „Rally Žemaitija 2015“. Kadangi čempionato reglamente numatyta galutinius rezultatus skaičiuoti atmetant vieno prasčiausiai susiklosčiusio etapo taškus, bus vertinami tik penkerių Vaidoto lenktynių pasiekimai. T. y. turėdamas 130 taškų (minus 9 taškai, uždirbti „Samsonas Motorsport Rally Utena“) jis gali aplenkti lyderį tik tuo atveju, jei V. Švedas nefinišuos, o pats V. Žala suriks maksimalų įmanomą 42 taškų kraitį.

Trečioje vietoje su 113 taškų esantis praėjusių metų čempionas Ramūnas Čapkauskas, greičiausiai šioje pozicijoje ir išliks. Tuo tarpu „N40-Narvesen“ pilotas Eugenijus Sladkevičius turi visas galimybes šoktelėti iš šeštosios į ketvirtą vietą. 4 taškais daugiau turintis Dominykas Butvilas visą dėmesį sutelkęs į Europos ralio čempionato kovas, o Martynas Samsonas mūsų žiniomis Druskininkuose nestartuos.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka

Pačią didžiausią persvarą prieš persekiotojus turi Lietuvos čempiono titulo siekiantis Latvijos ralio virtuozas Janis Vorobjovs. II įskaitos lyderis turi 203 taškus, o antroje pozicijoje esantis rusas Igor Bulantsev – 107. Trečią vietą kol kas čia užima Linas Vaškys su 97 taškais. Abu pilotai yra finišavę keturiuose etapuose. Ketvirtoje pozicijoje esančio Deivido Jociaus sąskaitoje 76 taškai.

Intrigos nėra ir negausioje III čempionato įskaitoje. Tarp saujelės čia užsiregistravusių ekipažų pirmu smuiku groja Jonas Pipiras, laimėjęs ketverias pastarąsias lenktynes ir susikrovęs 172 taškų rezervą. Antroje vietoje esantis Laurynas Diržinskas, triumfavęs pirmose sezono lenktynėse, turi 85 taškus. Trečias – latvis Edgars Balodis, šventęs pergalę namų lenktynėse „Rally Talsi“, tačiau nepelnęs taškų nei vienose kitose varžybose.

Ralio organizatorių nuotr./„Rally Classic Druskininkai“, Vytautas Švedas
Ralio organizatorių nuotr./„Rally Classic Druskininkai“, Vytautas Švedas

Tradiciškai itin gražiu vairavimu žiūrovus džiuginantis IV įskaitos lyderis Justas Tamašauskas į Druskininkus atsiveža 185 taškus, o artimiausias varžovas Ričardas Baubinas – 172. Stabdžiais niekada nepiktnaudžiaujantis Justas paskutinėse sezono varžybose privalės būti maksimaliai atsargus, nes kiekvienos didesnės klaidos kaina – čempiono titulas. Gaila, tačiau dėl virtinės nesėkmių viltis nugalėti kitam sezonui buvo priverstas atidėti N40-Narvesen“ pilotas Ignas Taletavičius, su 132 taškais likęs trečioje vietoje.

V arba BMW įskaita, kurioje sportininkai vairuoja galinius varančiuosius ratus ir 3,5 litrų darbinio tūrio variklius turinčius M3 monstrus, jau turi savo karalių. Visą sezoną itin greitai ir stabiliau važiavęs Paulius Nanartavičius su 196 taškais yra nepavejamas. Antroje vietoje esantis Giedrius Firantas turi 106 taškus ir gali sukti galvą tik dėl to, kokius kozirius traukti grumiantis su trečioje vietoje esančiu Egidijum Valeiša (90 taškų). Po skaudžios avarijos „DHL Elektrėnai Rally“ ketvirtoje vietoje su 75 taškais įstrigęs Renaldas Šeinauskas taip pat greičiausiai liks šioje pozicijoje.

Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka
Pauliaus Sviklo/GAZAS.LT nuotr./„Rally Classic“ akimirka

Tikras nervų karas virs tarp VI įskaitos dalyvių, važiuojančių visiškai standartiniais automobiliukais, aprūpintais būtina saugos įranga.

Čia automobiliukai mažiukai, bet intriga didžiulė, čempiono titulas gali atitekti bet kuriam iš trijų lyderių: Virginijus Daudžvardis turi 180 taškų, o „N40-Narvesen“ atstovas Edvinas Bieliauskas su Egidijum Gelūnu – po 164. Jiems visiškai nebaisi ir vieno etapo rezultatų minusavimo sistema, nes dėl šios taisyklės visi vyrai praras tik po 6-7 taškus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Užsisakykite 15min naujienlaiškius