Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Antanas Juknevičius atskleidė, kokiu automobiliu startuos Dakaro lenktynėse

Antanas Juknevičius savo „Facebook“ paskyroje pranešė apie tai, kad kitų metų Dakare komanda ir vėl vadinsis „Kreda“. Tai trečiasis kartas, kai šiame maratone ekipa startuos šio partnerio pavadinimu. Kalbėdamas su 15min lenktynininkas taip pat atskleidė ir tai, kokiu automobiliu šiemet jis šturmuos Saudo Arabijos smėlynus – iki šiol apie tai dar nebuvo kalbama.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis devintajame Dakaro etape
Antanas Juknevičius

Nauja T1+ klasė – kol kas tik gamyklinėms komandoms

Pastaraisiais metais dėl Saudo Arabijos akmenuotų Dakaro lenktyninių trasų specifikos ir tam labai tinkančios bagių konstrukcijos Dakaro pergales šluodavo tik bagiai. „X-Raid MINI“ (BMW gamyklinė komanda) laimėjo net du pastaruosius Dakarus! Tokia situacija visiškai netenkino kitų gamyklinių „Prodrive“ ir „Overdrive“ komandų, kurioms nepavyko sukurti sėkmingos bagio konstrukcijos. Jos specializavosi kurdamos 4x4 formulės T1 klasės prototipus, negalinčius tinkamai pasipriešinti bagiams, todėl pradėjo ultimatyviai reikalauti kardinalių T1 klasės apribojimų praplėtimo. Ultimatyviai, nes triskart Dakaro nugalėtojas Nasseras Al-Attiyah paskelbė išvis nebedalyvausiantis varžybose, kol nebus pakeisti jam netinkantys techniniai reikalavimai.

Pasidavę rimtam spaudimui Dakaro organizatoriai (A.S.O.) labai skubotai 2022-ųjų Dakarui sukūrė naują automobilių klasę, pavadintą T1+, tikrai leisiančią konkuruoti su bagiais. Šiai klasei priskiriami tik 4x4 automobiliai, modifikuoti ar sukurti pagal naujus techninio reglamento reikalavimus. Neabejotinai šios klasės automobiliai turėtų tapti absoliučios automobilių klasės lyderiais.

„Lyginant su įprastu T1 klasės 4x4 varomu automobiliu, T1+ prototipai turės 37 colių (940 mm) padangas su 12,5 colių (318 mm) protektoriumi (vietoj dabartinių 32 colių (813 mm) padangų su 9,6 colių (244 mm) protektoriumi), 350 mm pakabos eigą (vietoj dabartinės 280 mm) ir 2,3 m pločio važiuoklę (vietoj dabartinių 2 m). Tokio pat dydžio padangos yra montuojamos ir bagiuose, kurie akmenuotomis Saudo Arabijos trasomis šiemet pūtė su vėjeliu. T1+ prototipai taip pat bus sunkesni ir platesni: jų minimalus svoris padidintas nuo 1850 iki 2000 kg, o kėbulas prasiplės po 15 cm į abu šonus“, – apie naujos klasės automobilių skirtumus pasakoja lietuviškoji Dakaro legenda A.Juknevičius.

Tačiau pagal tokius reikalavimus artėjančiame 2022-ųjų Dakare iš tikro varžytis galės tik gamyklinės komandos, o privačioms komandoms konkurencinės sąlygos taps didžiuliu iššūkiu.

T1+ klasės reikalavimus tenkinančius naujos konstrukcijos automobilius šiam Dakarui pasigaminti spės tik didžiosios gamyklinės komandos, tokios kaip „Overdrive“ ar „Prodrive“. Konkurencingi gamykliniai bagiai, dėl kurių atsirado T1+ klasė, taip pat niekur nedingsta. Tokių Dakaro legendų, kaip Carlosas Sainzas ir Stephane'as Peterhanselis, buvusi komanda „X-RAID Mini“ taip pat ketina pasigaminti T1+ klasės automobilius, tačiau 2022-ųjų Dakarui to padaryti jau nespėja.

Lieka prie to paties modelio

Lenktynininko A.Juknevičiaus šių metų planuose buvo įrašytas naujas T1 klasės reikalavimus atitinkantis automobilis. Tačiau pasklidus naujienai apie T1+ klasę nebeliko prasmės pirkti mažiausiai pusės milijono eurų vertės naują 4x4 automobilį vieneriems metams – kitąmet jis būtų nelikvidus.

A.Juknevičius sako, jog situacija juokinga, nes techniką atsinaujinti norėjosi, tačiau T1+ klasės automobilių privačioms komandoms pardavime tiesiog nėra. O jei ir būtų, kaina greičiausiai būtų „neįkandama“.

Antanas Juknevičius neslepia, kad šiemet jis gavo pasiūlymų įsigyti pranašesnį automobilį – analogišką „Toyota Hilux“ versiją, kokia lenktyniavo Benediktas Vanagas. Toks modelis „Kreda“ komandos garaže galėjo atsirasti paklojus už jį 650 tūkst. eurų.

Visgi komanda nusprendė pasilikti prie Dakaro fanams puikiai žinomo bolido ir kitų metų sausį sunkiausiame pasaulyje maratone startuos tuo pačiu „Toyota Hilux OTB“.

„Privačios komandos, priešingai nei gamyklinės neturi resursų, kurie leistų modifikuoti turimą 4x4 automobilį pagal T1+ reikalavimus ar nusipirkti naują, nes rinkoje šiais metais toks modelis dar neparduodamas. Todėl 2022-iais mes esame priversti startuoti su seno tipo automobiliu ir dar kartą pabandysime įrodyti, kad Dakare svarbu ne tik technika, bet ir žmogus. Nors pranašumo prieš gamyklines komandas mes neturėsim, tai nereiškia, kad negalėsim nustebinti“, – sako KREDA Dakaro komandos pilotas A Juknevičius.

Komanda tikisi, kad kitais metais jau galės įsigyti konkurencingą T1+ klasės automobilį.

Kaip 15min GAZUI tvirtino lenktynininkas, dabartinis automobilis prieš Dakaro lenktynes buvo pilnai perrinktas – atliktas vadinamasis „rebuildas“.

„Automobilis lieka tas pats. Mes jame nieko per daug pakeisti negalime. Mes pasidarėme pilną „rebuildą“, kaip ir po kiekvieno Dakaro. Aišku, galima jį daryti kas dvejus metus, bet mes darome kasmet. Galbūt dėl to mes neturime didesnių problemų su patikimumu. O daugiau ten nieko labai neatnaujinsi“, – sakė A.Juknevičius.

Patikimumo dėl galios neaukojo

Beje, ekipa taip pat sprendė, kaip esamą automobilį paversti šiek tiek labiau konkurencingu ir svarstė apie variklio galios didinimą. Visgi šį procedūra būtų kainavusi nemažus pinigus, o padidinta variklio galia galėtų turėti įtakos kitų mazgų patikimumui. Žinant tai, kad Dakare laukia ne sprintas, o maratonas, A.Juknevičius pasiliko ties sprendimu galios nedidinti.

„Vienintelis dalykas, ką galėtume padaryti, tai „pasipiktinti“ variklį. Bet to daryti tikrai neverta. Šis automobilis senas – 2011-ųjų metų modelis. Jau šešeri metai, kaip jis negaminamas. Tai yra OTB versija, kurios paskutiniai trys automobiliai „Overdrive“ kompanijos buvo pagaminti jau su nepriklausoma pakaba gale ir 2016-aisiais metais šio modelio era baigėsi.

Taigi, mes turime priešpaskutinį OTB modelį su nepriklausoma pakaba. Tai vienintelis jo skirtumas nuo kitų OTB, kurie gale turi tiltą.

Variklio galios didinimas kainuotų 40 000 eurų, bet tai neturi jokios prasmės kai automobilis sveria 2300 kg., o T1 kategorija gali sverti 1825 kg. 500 kg didesnio svorio tikrai nekompensuotume didesne variklio galia.

O ir to svorio numesti nėra iš ko. Variklio galia, aišku, kažką duotų, bet tas neišgelbės. Nuo to konkurencingas netapsi, tik atsiras rizika, kad kažkokie kiti mazgai dėl tos didesnės galios pradės nebelaikyti. Gali kentėti sankaba, pusašiai. Esmė yra automobilio visuma, o ne variklio galia.

Galutiniame variante mes turime seno tipo, bet pakankamai patikimą automobilį. Su juo ir važiuosime“, – sakė Antanas.

Į šturmano kėdę pretendentas jau yra

Akylesni Dakaro gerbėjai atkreipė dėmesį į dar vieną detalę. „iGo2Dakar“ paviešintame maratone dalyvauti ketinančių lietuvių sąraše prie A.Juknevičiaus pavardės nebuvo informacijos apie šturmaną.

Šį klausimą išgirdęs Antanas atsakė palikdamas šiek tiek intrigos – Darius Vaičiulis šįkart į šturmano kėdę nesės, nes turi kitų planų, o naująjį šturmaną pristatyti dar šiek tiek anksti. Komanda dėlioja paskutines gaires ir apie tai, kas sėdės A.Juknevičiaus dešinėje, atskleis jau visai greitai.

„Faktas, kad Dariaus šiemet nebus. Jis išeina į didelę ekspediciją pėsčiomis Amundseno keliais į Antarktidą. Kas bus šturmanas – dar negaliu atskleisti. Tikrai ilgai šios informacijos nelaikysime užantyje ir kai tik viską žinosime, iškart pranešime“, – sakė A.Juknevičius.

Rekordinis lietuvių skaičius

Kitų metų Dakaro maratonas pasižymės lietuviškų komandų gausa. Iš viso mūsų šaliai atstovaus net 10 komandų. Be A.Juknevičiaus automobilių kategorijoje dar varžysis B.Vanagas su Filipe Palmeiro, Vaidotas Žala su Paulo Fiuza ir Gintas Petrus su Šarūnu Palioku.

Motociklų įskaitoje startuos Arūnas Gelažninkas. Keturračių kategorijoje lenktyniaus Laisvydas Kancius. SSV klasėje registruoti du ekipažai – Tomas Jančys su Irmantu Bražiūnu ir Rokas Baciuška, kol kas nepatvirtinęs šturmano.

Bene labiausiai intriguojanti paraiška yra pateikta sunkvežimių įskaitoje. Čia startuoti pasiryžo Vaidoto Paškevičiaus, Tomo Gužausko ir Slavomir Volkov trijulė. Jie kol kas plačiau savo planų irgi nekomentuoja.

„Dakar Classic“ įskaitoje, kur varžysis istorinė Dakaro technika, startuos Valdas Valiukevičius ir Paulius Kavaliauskas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius