Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

B.Vanagas – apie gyvenimo knygą, „Audi“ „paauglystę“ ir kodėl tokie svarbūs bus 2025-ieji

Benediktas Vanagas šiemet Dakaro nebaigė – po įspūdingo vertimosi „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komanda grįžo namo. 15min laidoje „Saudo Arabijos dienoraštis“ su Justu Lengvinu ir Mindaugu Plukiu B.Vanagas kalbėjo apie sveikatą, automobilio būklę po avarijos, pinigus ir ateitį, nes, jo manymu, lietuviai ir kitos mažos šalys turi ribotą laiko limitą, kada dar gali pasiekti gerų rezultatų Dakare.

„Su sveikata viskas gerai, su niuansėliais, bet turint galvoje, kiek įspūdingas buvo „Vanago skrydis“, tai nieko nenutiko. Galima būtų kokį anekdotą sugalvoti – Kinijoje, kaip žinome, labai daug gyventojų, važiuoja autobusas su 200 keleivių, nukrenta, niekas jų neranda. Per žinias praneša, kad nukrito autobusas, bet iš esmės nieko nenutiko, kai gyventojų tiek daug.

Čia toks makabriškas anekdotas, atsiprašau. Visi labai svarbūs. Bet taip ir čia, atsižvelgiant, koks buvo skrydis, tai čia nieko nenutiko“, – juokėsi Benediktas laidos pradžioje, paklaustas apie sveikatą ir savijautą po tokios avarijos.

Kol kas pasakyti, kaip stipriai apgadintas „Juodasis vanagas“, Benediktas sako negalįs – tai būsiąs brangus reikalas, bet lankų sistema, kaip atrodo, liko sveika, apgadinti priekis ir galas, bet tai lengvai pakeičiama.

„Kada grįš į Lietuvą automobilis, jį išrinksime ir po padidinamuoju stiklu su liniuotėm, matavimo taškais viską žiūrėsime. Bet panašu, kad visai neblogai ten viskas. Vasario vidury žinosime tiksliai, o ką pasakysime – bus matyt“, – kalbėjo B.Vanagas.

Palygino su nauju dideliu televizoriumi

Šiemet prieš pat Dakaro ralį paaiškėjo, kad sportininkas važiuos atnaujintu T1+ klasės „Hilux“ automobiliu. Tris etapus juo pravažiavęs B.Vanagas sako galįs senąjį ir naują automobilius palyginti su dideliu televizoriumi, kadangi tokį įsigijus atrodo, jog niekas nepasikeitė, tačiau jeigu tenka grįžti prie senojo, mažesnio, tada ir pajunti skirtumus.

„Su T1+ yra lygiai tas pats – atsisėdi ir viskas gerai, nebeįsodinsi į senąjį automobilį. Bet aš čia kalbu konkrečiai apie Dakarą, kur pakankamai didelės erdvės, sudėtingos važiavimo sąlygos ir tam šis automobilis geresnis.

Dabar Dakaro dešimtuke vien T1+ ir „Audi“, tai „Audi“ irgi iš esmės yra T1+, pakabos mechanizmas yra toks pats, tik varantis mechanizmas kitoks. Bet ratų dydis, pakabos eiga, automobilio dydis yra ta pati koncepcija“, – kalbėjo lenktynininkas.

VIDEO: Dakaras baigėsi Benediktui Vanagui – automobilis vertėsi ore 4 kartus

Jis įsitikinęs, kad visi lenktynininkai šių metų Dakare jau po pirmų greičio ruožų suprato, jog būtent toks automobilis yra tai, ko reikia šiose lenktynėse: „Tinkamas reikalas. Žinoma, per metus ir per Dakarą jis pagerės, patobulės, pagreitės, technologiškai išsispręs kažkokie niuansai, kurie per Dakarą galbūt lenda. Bet tai new normal.“

„Audi“ lyg paauglys

Dakare šiemet važiuojančias „Audi“ B.Vanagas palygino su paaugliais, kurie esą labai greitai vystosi, bet yra kol kas šiek tiek neproporcingi.

„Ką mes galime pasakyti apie „Audi“ – vienas dalykas, greičio prasme tai tikrai greitas automobilis, išlošinėja greičio ruožus. Antras dalykas, ar turi bėdų? Turi, bet iš esmės bėdų turi ne su hibridine technologija, bet ratas nukrito, atsisuko ir pan., tokie niekuo nesusiję su naująja technologija dalykai, panašu, kad naujoji technologija veikia arba mums nesako, jeigu ten kažkas nutinka. Iš esmės, labai keista, kad bėdos su tais dalykais, kurie buvo žinomi.

Ir dar, aš juk fiziškai lenktyniavau, tai pirmas toks linksmas dalykas – tave aplenkia elektromobilis ir taip smirda benzinu. Dykumoj važiuoji ir gauni to, juokėmės, nes kelis kartus buvo toks reikalas su C.Sainzu. Net keista, kaip gali būti, kad gali smirdėti elektromobilis.

Greičio prasme tai greitesnis automobilis, nėra, kad ėjo ir nuėjo, bet matai, kaip tolsta, tolsta, tolsta“, – apie „Audi“ kalbėjo pilotas.

Apie Dakarą ne tik svajos

O kokie Benedikto planai po Dakaro šiais metais? „Ambicija yra išlikusi, rezultato, kurį galėjome padaryti ir kurio esame verti, nesame pasiekę. Vadinasi, iš esmės sportinis pyktis yra, kompetencijos yra, nors natūralu, kad mes negalime pasakyti, jog šimtu procentų būsime kitų metų Dakare, gali visko nutikti, bet padarysime viską. Reikia tuos klausimus uždaryti ir keliauti į priekį. Jaučiamės truputėlį užstrigę laike.

Šie metai santykinai yra neblogi daryti rezultatą, nes „Audi“ dar ne ta ir t.t. Kitais metais pamatysite, konkurencija vėl bus milžiniška. Apie Dakarą tai tikrai ne tik svajosim, bet ir dirbsim, ten buvom dešimt kartų, tikėtina, būsim ir vienuoliktą kartą“, – kalbėjo B.Vanagas.

VIDEO: Benediktas Vanagas grįžta į Lietuvą iš Dakaro ralio

Taip pat jis planuoja dalyvauti lenktynėse Europoje, Baja raliuose, nors čia, kaip sako, T1+ automobilis neturės tokio didelio pranašumo kaip Dakare. „Mes Italijoje ir su senuoju vos tilpdavom, o čia 30 cm plačiau“, – kalbėjo lenktynininkas.

Tai, kur ir kiek dalyvaus, anot B.Vanago, priklausys ir nuo finansinių galimybių, kadangi brangiai kainavo automobilio atnaujinimas, o dabar ir brangi avarija.

Klausiamas apie sklandančius gandus dėl to, kad prieš išskrendat iš Saudo Arabijos dar buvo susitikęs su „Overdrive“ vadovais, B.Vanagas detalizuoti to nenorėjo:

„Mano sprendimas yra priimtas, bet yra dar ir kitų sprendimų. Pasakysiu, kai galėsiu, aš laikausi tos nuostatos – pasakyti tik kai tai tikrai nutiks. Nes priešingu atveju tai tik svajonių pasakojimas. O svajonių aš turiu daug įvairių, gal net ir Marse būtų įdomu. Bet Saudo Arabija tai kaip ir Marsas, tai ten kaip ir buvęs jau. Neatsakysiu.“

Apie Dakarą tai tikrai ne tik svajosim, bet ir dirbsim, ten buvom dešimt kartų, tikėtina, būsim ir vienuoliktą kartą.

Dakare viskas sukasi link alternatyvių technologijų, o ir „Toyota“ yra vienas iš lyderių pasaulyje šiuo klausimu, tik dėl automobilių lenktynėms kol kas yra tylu.

Laiko limitas pasiekti rezultatą

„Toyota“ dirba ties tuo klausimu, aš statyčiau, kad tai bus vandenilinis projektas. Aš truputį informacijos turiu, bet truputį neturiu ir aš. Jie dirba, keliauja į priekį. Man dilema dabar tokia – mes turime dar dvejus metus su esamomis technologijomis pasiekti norimus rezultatus. Paskui ta morka, kuri yra, keliaus į priekį.

2025 metais, norėdamas pasiekti rezultatą, turėsi dėti kokius tris kartus didesnį biudžetą. Kitaip tariant, jeigu dabar nauji automobiliai yra 600, 700, 800 tūkst., milijonas, tai kalbant apie naujos kartos automobilius, bus pusantro, du milijonai, trys. Mes ir taip visi braškam rinkdami biudžetą, tai tiek nepaaugsim. Nebent turi tapti pasauliniu žaidėju, vienintelis šansas. Aš matau, kad nedidelėms rinkoms kaip Lietuva dar yra pora metų šansas kažką padaryti, paskui technologijos brangumas gali truputį pastatyti mus į vietą. To truputį bijau.

Arba tai bus tik viena kita komanda, kuri galės tai daryti“, – kalbėjo B.Vanagas.

Tas išsvajotasis Dakaro dešimtukas, anot Benedikto, jam galėjo būti pasiekiamas ranka, tačiau nutiko, kaip nutiko. Jis tiki, kad ir Vaidotui Žalai tai gali tapti realybe, bet gal ne tiek dėl jo paties greičio, kiek tuo atveju, jeigu kas nors nutiks aukščiau esantiems varžovams.

Pats Benediktas sako, kad avarijos dieną išties nusivylimo netrūko, tačiau „gyvenimo knygoje šis skyrius bus įspūdingas ir ne blogesnis negu kiti buvę“.

VIDEO: Benediktas Vanagas: kaip įvyko avarija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius